تیم ملی وزنه برداری هم سوم جهان شد هم 6 سهمیه المپیک را کسب کرد

تیم ملی وزنه برداری کشورمان با قرار گرفتن در رده سوم رده بندی سهمیه المپیک 2012 لندن هر 6 سهمیه کامل المپیک را به دست آورد.
 
به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک و به نقل از فدراسیون وزنه برداری، طی 60 سال اخیر وزنه برداری ایران اسطوره های زیادی را به خود دید. از محمود نامجو و محمد نصیری که حدفاصل سالهای 1949 تا 1974، هشت طلای جهان را به گردن آویختند تا حسین رضازاده که در سالهای 2000 تا 2006 علاوه بر کسب دو طلای المیپک ، 4 بار نیز قهرمان فوق سنگین دنیا شد. با این حال بهترین عنوانی که نصیب تیم ملی وزنه برداری کشورمان شد عنوانی پنجمی سال 2003 بود؛ عنوانی که توسط نسل طلایی وزنه برداری و قهرمانانی چون رضازاده، باقری، نصیری نیا، توکلی، برخواه، فلاحتی نژاد و پانزوان به دست آمد.

از آن جمع حالا حسین رضازاده رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران است و کوروش باقری سرمربی تیم ملی. همین هم کافی است تا شاهد دومین نسل طلایی وزنه برداری باشیم. نسلی که قهرمانانش را جوانانی چون بهداد سلیمی، کیانوش رستمی، سجاد انوشیروانی و سعید محمدپور تشکیل می دهد.

تیم ملی وزنه برداری با 5 مدال طلا، 2 نقره و 4 برنزی مدالی که این 4 وزنه بردار به دست آوردند، در جدول مدالی هفتادونهمین دوره مسابقات جهانی وزنه برداری بعد از چین نایب قهرمان جهان شد. در جدول امتیازی هم که از اهمیت بیشتری برخوردار است تیم ملی وزنه بردری کشورمان با 495 امتیاز برای اولین بار در تاریخ، روی سکوی سومی دنیا ایستاد تا در فاصله کمتر از یک سال تا آغاز المپیک 2012 لندن، امیدواری جامعه ورزشی برای درخشش پولادمردان در این آوردگاه مهم دوچندان شود.
۲۲ آبان ۱۳۹۰ ۲۲:۴۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.