دو مدال برنز؛ ره آورد اولین حضور سعید محمدپور در مسابقات جهانی بزرگسالان

دو مدال برنز؛ ره آورد اولین حضور سعید محمدپور در مسابقات جهانی بزرگسالان
محمدپور در حالی با مجموع 402 کیلوگرم بعد از ایلیا از قزاقستان و ایوانف اوکراینی روی سکوی سوم بزرگسالان جهان ایستاد که چهره های سرشناسی چون ایوانف و دیمانوف از روسیه را پائین تر از خود می دید.

سعید محمدپور در اولین حضور خود در مسابقات جهانی بزرگسالان دو مدال برنز با ارزش را به دست آورد تا با کسب 68 امتیاز تیمی عضوی موثر برای تیم ملی وزنه برداری ایران باشد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  فدراسیون وزنه برداری، سعید محمدپور که گفته بود می خواهد اولین جوان 18 ساله وزنه برداری ایران باشد که در عرصه جهانی صاحب مدال می شود کار خود را در حرکت یکضرب با مهار وزنه 173 کیلوگرم شروع کرد و برای دو حرکت بعدی خود نیز به ترتیب وزنه های 179 و 181 را بالای سر برد تا در میان وزنه برداران گروه A یکی از 3 وزنه برداری باشد که هر 3 وزنه انتخابی مربیان را بالای سر می برد. محمدپور با همین عملکرد خوب رکورد جوانان ایران را که چند ماه پیش با مهار وزنه 175 کیلوگرم در مسابقات قهرمانی جوانان جهان برپا کرده بود به میزان 6 کیلوگرم ارتقا بخشید و تنها با اختلاف یک کیلوگرم نسبت به وزنه بردار کره ای در مکان چهارم ایستاد و از رسیدن به مدال برنز حرکت یک ضرب بازماند.

محمدپور در دوضرب نیز وزنه 216 کیلوگرم را برای حرکت نخست انتخاب کرد، اما برای بلند کردن آن کمی با مشکل مواجه بود، با این حال با دستان پرتوانی که داشت، به راحتی وزنه را بالای سر نگه داشت تا در دوضرب جایگاه خوبی در جدول رده بندی پیدا کند. وزنه بردار جوان و قدرتمند ایرانی برای دومین حرکت دوضرب وزنه 221 کیلوگرم را انتخاب کرد تا در صورت مهار این وزنه در کورس رقابت برای رسیدن به مدال‌های دوضرب و مجموع قرار گیرد. سعید البته برای مهار این وزنه مجبور شد دو بار روی تخته بیاید اما دست آخر موفق بود تا ضمن ارتقا رکورد جوانان ایران مدال برنز این حرکت و مجموع را از آن خود کند.
محمدپور در حالی با مجموع 402 کیلوگرم بعد از ایلین ایلیا از قزاقستان و آرتم ایوانف اوکراینی روی سکوی سوم بزرگسالان جهان ایستاد که چهره های سرشناسی چون الکساندر ایوانف و آندره دیمانوف از روسیه را پائین تر از خود می دید.
در پایان رقابتهای این سده اصغر ابراهیمی نیز با رکورد مجموع 376 کیلوگرم در مکان چهاردهم ایستاد
رده بندی نهایی نفرات مدال آور دسته 94 کیلوگرم هفتادونهمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان به شرح است:
1- ایلیا ایلین از قزاقستان: یک ضرب 181، دوضرب 226، مجموع 407 کیلوگرم
2- آرتم ایوانف از اوکراین: یکضرب 186، دوضرب 221، مجموع 407 کیلوگرم
3- سعید محمدپور از ایران: یکضرب 181، دوضرب 221، مجموع 402 کیلوگرم
۲۲ آبان ۱۳۹۰ ۰۸:۲۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.