دبیر کنفدراسیون کبدی آسیا :حضور تیم ملی بانوان در بازیهای آسیایی کوانگجو قطعی شد

با تصویب شورای المپیک آسیا حضور تیم ملی کبدی بانوان ایران در بازیهای آسیایی کوانگجو 2010قطعی شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک "محمد سرور " دبیر کنفدراسیون کبدی آسیا با بیان این مطلب فوق گفت: در نشست اخیر شورای المپیک آسیا که در سنگاپور بر گزار شد اعضای این شورا به اتفاق آرا ، رای به حضور بانوان در بازیهای آسیایی 2010 کوانگجو دادند بنابراین رشته ورزشی کبدی بانوان برای اولین بار در کنار آقایان در بازیهای آسیایی کوانگجو قطعی شد.
محمد سرور اضافه کرد: کبدی یکی از رشته های ورزشی آسیایی است که خاستگاه اصلی آن در ایران- پاکستان- هند- مالزی -‍ژ‍اپن – مالزی و... می باشد و همه آسیایی ها تلاش می کنند تا این رشته ورزشی به بازیهای المپیک راه پیدا کند که حضور در بازیهای آسیایی زمینه خوبی برای حضور در المپیک است.
دبیر کبدی کنفدراسیون آسیا افزود: با توجه به الگویی که کشور ایران برای حضور بانوان مسلمان در مسابقات بین المللی ارائه کرده ما خوشحالیم که بانوان مسلمان کشورهای اسلامی می توانند در بازیهای آسیایی حضور یابند.
وی ادامه داد: علاوه بر بازیهای کوانگجو، در بازیهای داخل سالن آسیا که آبان ماه در هانوی ویتنام برگزار می شود نیز رشته کبدی بانوان همزمان با آقایان برگزار خواهد .
براین اساس تیم ملی کبدی بانوان ایران که تاکنون دو بار عنوان نایب قهرمانی آسیا را بدست آورده شانس بالایی برای کسب یک مدال ارزشمند در بازیهای کوانگجو را دارد ضمن اینکه کبدی مردان ایران نیز همواره یکی از مدعیان آسیایی بوده است.

۲۲ تیر ۱۳۸۸ ۱۲:۰۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.