محمدرضا مقصودلو: ایران و هند منظم ترین لیگ های کبدی را در دنیا دارند

رییس فدراسیون کبدی در آستانه دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ برتر کبدی استاندارد که از فردا در دو شهر گرگان و اصفهان با حضور 12 تیم آغاز خواهد شد گفت: لیگ کبدی کم کم جایگاه ویژه خود را در کشورمان باز می کند و هر دوره نسبت به دوره گذشته با کمیت و کیفیت بهتری برگزار می شود و اگر باشگاه ها به آن حد از استقلال مالی برسند که بتوانیم لیگ برتر را از حالت متمرکز و نیمه متمرکز فعلی خارج کنیم و از همان ابتدا به صورت رفت و برگشت برگزار کنیم یقینا به حالت ایده آل نزدیک خواهیم شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کبدی؛ محمدرضا مقصودلو امروز و در آستانه آغاز دور برگشت لیگ برتر کبدی استاندارد یا 7 نفره در گفت و گو با سایت کبدی افزود: البته لیگ برتر همین امروز نیز با شرایطی که باشگاه ها در ابتدای فصل خودشان توافق کرده اند برگزار می شود به این صورت که 12 تیم برتر در دو گروه 6 تیمی به صورت متمرکز و در دو مرحله رفت و برگشت بازی می کنند و سپس 6 تیم برتر از دو گروه (از هر گروه 3 تیم) جواز حضور در دور نهایی را پیدا می کنند و در آن مرحله مسابقات رفت و برگشت خواهد بود.

وی افزود: مرحله رفت دور مقدماتی این مسابقات در اصفهان برگزار شد اما برای مرحله برگشت گرگان هم تقاضای میزبانی یک گروه را کرد که از فردا گروه الف با 6 تیم در گرگان و گروه ب نیز با همین تعداد تیم در اصفهان دور برگشت را برگزار می کنند تا 6 تیمی که در مجموع دو مرحله رفت و برگشت بیشترین امتیازات را کسب کنند به دور نهایی صعود کنند.

مقصودلو گفت: برنامه های فدراسیون کبدی از همان روزهای ابتدایی سال جاری طبق تقویم تنظیمی پیش رفته و هدف ما از برگزاری همه مسابقات اولا توسعه و تعمیم کبدی در تمام نقاط ایران اسلامی است و ثانیا این برنامه ها به تقویت تیم های ملی کمک شایانی می کند و می توانم به جرات بگویم که ایران و هند منظم ترین لیگ های کبدی را در هر دو رده بانوان و آقایان و در تمامی 4 رشته آن(7 نفره- داخل سالن یا 5 نفره – ساحلی و سرکل) دارند و اینها همه به پویایی کبدی کمک فراوانی می کند.

وی افزود: هنوز مسابقات مقدماتی لیگ برتر استاندارد به پایان نرسیده ما مسابقات لیگ ساحلی را از 25 آبان ماه در تهران داریم و خلاصه اینکه همواره تقویم ما یا به لحاظ مسابقات داخلی پر است و یا به لحاظ اردوهای تیم های ملی و مسابقات آسیایی و جهانی.

رییس فدراسیون کبدی گفت: ما از امر آموزش هم غافل نیستیم و کلاس های آموزشی داخلی و بین المللی هم برای داوران و مربیان داریم و غایت و نهایت همه این امور بر افتخار آفرینی تیم های ملی بانوان و آقایان در مسابقاتی است که برای کشورمان افتخار آفرینی کنند. یقینا همه مسابقات جهانی و آسیایی برای ورزش ما اهمیت دارد اما بازی های المپیک آسیایی بسیار حائز اهمیت است و از این رو ما بلافاصله پس از افتخاراتی که بانوان و آقایان ایران در گوانگجو کسب کردند آماده افتخار آفرینی در بازیهای آسیایی 2014 کره جنوبی شدیم و بدین لحاظ مسابقات استاندارد یا 7 نفره بسیار مورد توجه ما و وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک است ضمن اینکه در سایر مواد کبدی هم ما فعالیت های چشم گیری داریم.

در رقابت های گروه الف مسابقات کبدی استاندارد یا 7 نفر و در دور برگشت که طی روزهای 5 شنبه و جمعه 19 و 20 آبان ماه در شهر گرگان  و با دو کیلوگرم ارفاق وزن برگزار می شود تیم های ایثار گرگان- پست بانک قم- هیئت کبدی کرمانشاه- دهیاران تالش- تختی تهران حضور دارند. ورود تیم های این گروه عصر روز 4 شنبه 18 آبان ماه به خوابگاه اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان در گرگان خواهد بود.

در رقابت های گروه ب نیز راه و ترابری اصفهان- هیئت کبدی سیستان و بلوچستان –نقده آذربایجان غربی-هیئت کبدی خرمشهر- هیئت کبدی لرستان حضور دارند که رقابت های این گروه نیز  5 شنبه و جمعه 19 و 20 آبان ماه در اصفهان برگزار می شود. ورود تیم های این گروه عصر روز 4 شنبه 18 آبان ماه به اصفهان خواهد بود. رقابت های این گروه نیز با دو کیلو ارفاق وزن خواهد بود.

۱۸ آبان ۱۳۹۰ ۱۱:۲۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.