با کسب عنوان نهمی در رقابت های جهانی وزنه برداری؛ سجاد بهروزی انتظارات را برآورده نکرد

سجاد بهروزی عملکردی پائین تر از انتظار کادر فنی داشت با کسب عنوان نهمی به کار خود در رقابتهای دسته 69 کیلوگرم در رقابتهای جهانی وزنه برداری پایان داد.
 

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون وزنه برداری؛ سجاد بهروزی در یک ضرب چهارمین وزنه برداری بود که با صداهای پراکنده تشویق ایرانیان به روی تخته آمد و با فریاد موفقیت از مهار وزنه 140 کیلوگرم، صحنه را ترک گفت. او با موفقیت در مهاراین وزنه درخواست وزنه 145 کیلوگرم را داد. بهروزی در مهار این وزنه نیز همچون وزنه پیشین موفق بود و با قدرت و فریادکشان وزنه را بالای سر برد، اما وزنه 145 کیلوگرم، وزنه‌ای نبود که بتواند موفقیت او را برای کسب مدال، در حرکت یک ضرب تضمین کند.

پس از پائین رفتن او از تخته، رکورد 149 کیلوگرم بر جلوی نام او نقش بست که نشان می‌داد او برای سومین بار در حرکت یک ضرب درخواست وزنه 149 کیلوگرم را کرده. این درحالی بود که وزنه برداران روس، چین و ترکیه قرار بود با وزنه 150 کیلوگرم، نخستین حرکتشان را در یک ضرب آغاز کنند. بهروزی نیز بلافاصله در کوران این رقابت یک کیلوگرم بر وزنه‌اش افزود تا در صورت امکان درکورس رقابت یک ضرب باقی بماند، درحالی که حریفان بسیار قدرتمند بودند.

بهروزی برای بالای سر بردن وزنه 150 کیلوگرم، برای سومین بار به روی تخته آمد. باقری به او توصیه می‌کرد بعد از ضربه باید کتف هایت کار کند و حسین رضازاده هم فریاد می‌زد، کتفت کار کند، اما این توصیه‌ها باعث نشد تا بهروزی موفق به مهار وزنه این وزنه شود. بدین ترتیب او با رکورد 145 کیلوگرم به کار خود پایان داد و هفتم شد.

در دوضرب به نظر می رسید شرایط برای بهروزی بهتر از یکضرب باشد. او ابتدا برای مهار وزنه 176 کیلویی روی تخته آمد که موفق بود. پس از این حرکت، کادر فنی و بهروزی تصمیم گرفتند برای دومین بار، وزنه 182 کیلوگرم را برای مهار در دو ضرب انتخاب کند. او در صورت مهار این وزنه و با توجه به شرایط جدول صاحب گردن آویز برنز حرکت دوضرب می شد اما دو بار در مهار آن ناموفق عمل کرد و در نهایت با محموع 321 کیلوگرم ضمن ایستادن در مکان سیزدهم حرکت دوضرب، در مجموع نیز مکانی بهتر از نهمی به دست نیاورد.

درپایان رقابتهای دسته 69 کیلوگرم مردان دو وزنه بردار از چین روی سکوهای اول و سوم ایستادند و وزنه بردار روس هم صاحب مدال نقره مجموع شد. اسامی نفرات برتر این وزن در زیر آمده است:
1- دشانگ تانگ از چین: یک ضرب 155، دوضرب 186، مجموع 341 کیلوگرم
2- اولگ چن از روسیه: یک ضرب 156، دوضرب 180، مجموع 336 کیلوگرم
3- چائو وو از چین: یک ضرب 150، دوضرب 185، مجموع 335 کیلوگرم
•   

۱۸ آبان ۱۳۹۰ ۱۱:۱۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.