اولین طلای وزنه برداری پاریس به دختر 18 ساله چینی رسید

برخلاف سال گذشته که دو وزنه بردار ترکیه ای در آنتالیا مدالهای طلا و نقره دسته 48 کیلوگرم زنان را به دست آوردند، این بار وزنه برداری از چین اولین مدال طلای مسابقات جهانی وزنه برداری را از آن خود کرد تا چینی ها علاوه بر بخش مردان در بخش زنان هم اقتدار خود را در سبک وزن وزنه برداری به رخ حریفان بکشند.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از فدراسیون وزنه برداری،  در نخستین روز از هفتاد و نهمین دوره رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جهان «یوآن تیان» از چین با قدرت هرچه تمام‌تر و بالاتر از حریفان به 3 مدال طلا در وزن 48 کیلوگرم زنان دست یافت. این وزنه بردار جوان که در بازیهای المپیک نوجوانان در سنگاپور به مدال طلا رسید و چند ماه بعد نیز روی سکوی سومی مسابقات جهانی آنتالیا قرار گرفت، امسال با 18 سال سن در رقابتهای بزرگسالان جهان به سه مدال طلا رسید و تا آستانه شکستن رکوردهای جهان نیز پیش رفت.

او هم در یک ضرب و هم در دوضرب آخرین وزنه برداری بود که بر روی تخته رقابت آمد و در یک ضرب با رکورد 90 کیلوگرم و در دوضرب با رکورد 117 کیلوگرم به کار خود پایان داد. او در مجموع با رکورد 207 کیلوگرم، نخستین قهرمان جهان در سال 2011 لقب گرفت. پانیدا خامسری از تایلند نیز که در سال جاری عملکرد چندان چشمگیری نداشته بود، در رقابت پاریس با بالای سر بردن وزنه های 80 و 107 کیلوگرم در حرکات یک ضرب و دوضرب، صاحب مدال نقره شد.

در این وزن نوردان کاراگوز از ترکیه هم پس از مهار وزنه های 80 کیلوگرم در یکضرب و 103 کیلوگرم در دوضرب، با مجموع 183 کیلوگرم در مکان سوم قرار گرفت.

۱۵ آبان ۱۳۹۰ ۱۳:۲۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.