رئیس فدراسیون ناشنوایان در نشست خبری عنوان داشت:فدراسیون ناشنوایان با قدمت 55 ساله مظلوم است

رئیس فدراسیون ورزشی ناشنوایان گفت این فدراسیون به دلیل تعدد رشته‌هایی که دارد در حد یک وزارتخانه ورزش کوچک است.


به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک، نشست خبری رئیس فدراسیون ورزشی ناشنوایان صبح سه شنبه با حضور رئیس این فدراسیون و نمایندگان رسانه‌ها برگزار شد.

کاظم نظم‌ده با بیان اینکه فدراسیون متبوع وی در 17 ماه گذشته به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده، اظهار داشت: از اردیبهشت سال گذشته که کار در این فدراسیون را آغاز کرده‌ایم موفق به انجام کارهای بزرگی شده‌ایم از جمله اینکه تعداد رشته‌های خود را از پنج به 17 رشته رسانده‌ایم. فدراسیون ناشنوایان قدمتی 55 ساله دارد با این حال باید بگویم مظلوم واقع شده و نیاز به حمایت بیشتر دارد.

وی افزود: فدراسیون‌هایی که کمتر از سه دهه عمر دارند موفق شده‌اند به فدراسیونی درجه یک تبدیل شوند اما متاسفانه ما هنوز فدراسیونی درجه سه محسوب می شویم. البته در 17 ماه گذشته موفق شده‌ایم کارهای زیربنایی فراوانی انجام دهیم و بسیاری از مشکلات را ریشه یابی کنیم. اما آنچه در این میان حائز اهمیت است ذکر این نکته است که کار کردن در حوزه ورزش ناشنوایان باور قلبی می خواهد. امیدوارم با این ذهنیت و کار سخت که به ما لذت بیشتری می دهد بتوانیم به فدراسیونی درجه یک تبدیل شویم.

رئیس فدراسیون ناشنوایان گفت: در حال حاضر 16 انجمن و سه کمیته در این فدراسیون در حال فعالیت هستند و در زمینه اعزام ورزشکارن به رقابت‌های برون مرزی به کارهای موفقیت آمیزی دست یافته‌ایم. اینکه برای نخستین بار دو تیم از بانوان کشور به رقابت‌های برون مرزی اعزام شده‌اند از جمله کارهای صورت گرفته در یکسال اخیر است. این در حالی است که در نظر داریم سال آینده هم با 15 تیم در رقابت‌های آسیایی کره جنوبی شرکت کنیم که پنج تیم مختص به بانوان است.

نظم‌ده با بیان اینکه راهبری 25 رشته ورزشی کار دشواری است، افزود: به نظر من فدراسیون ناشنوایان در حد یک وزارتخانه کوچک است و باید هر رشته به صورت تک فدراسیون اداره شود. من در نشستی که در ایتالیا برگزار شد به مسئولان فدراسیون جهانی پیشنهاد دادم به عنوان مثال به رشته کشتی ناشنوایان فدراسیونی با مرکزیت ایران اختصاص داده شود و حتی در این زمینه با "مارتینتی"، رئیس فدراسیون جهانی رایزنی‌های هم انجام شده است.

وی با بیان اینکه توجه به این بخش از ورزش کشور، نیاز به فرهنگسازی دارد، تصریح کرد: فرهنگسازی زمانبر است اما بعضی اوقات می توان با انتخاب مسیرهایی، زمان حصول به مقصد را کوتاه کرد. ما در حال حاضر از افرادی در فدراسیون خود استفاده می کنیم که در بحث سیاستگزاری توانمند هستند و از نفوذ بالایی هم برخوردارند. به عنوان مثال تیم فوتسال ما با مدیریت آقای حسین شمس که بدون هیچ چشمداشت مالی در این فدراسیون فعالیت می کند، در دیداری دوستانه به مصاف گیتی پسند اصفهان، صدرنشین رقابت‌های لیگ فوتسال کشور رفت و با این تیم مساوی کرد. این در حالی است که به دلیل ارتباطاتی که آقای شمس با مسئولان تیم اصفهانی دارد، ما هیچ گونه هزینه‌ای در خصوص پول هتل، بلیت و ترانسفر متقبل نشدیم.

نظم‌ده گفت: فدراسیون ورزشی ناشنوایان با 500 میلیون تومان تامین اعتبار شده در حالیکه سال گذشته نزد آقای علی سعیدلو رئیس وقت سازمان تربیت بدنی رفتم و ماحصل فعالیت‌های انجام شده را ارائه کردم و خود ایشان اذعان داشتند که به میزان سه میلیارد تومان هزینه شده است. ما نیاز به حمایت مالی وزارتخانه ورزش داریم تا بتوانیم رشته‌های ورزشی ناشنوایان را توسعه دهیم.
رئیس فدراسیون ناشنوایان گفت: یکی از پیشنهادهای من این بوده که ورزش ناشنوایان به ورزش معلولان و نابینایان بپیوندد. در این صورت ما به جای المپیک ناشنوایان، ورزشکاران خود را به رقابت‌های پارالمپیک خواهیم فرستاد که این امر در نهایت به نفع این بخش از ورزش کشور تمام می شود. خوب است بدانید سال گذشته المپیک زمستانی ناشنوایان که قرار بود در کشور اسلواکی برگزار شود به دلیل نبود منابع مالی لغو شد.

کاظم نظم ده در پایان اظهار داشت: یکی از مهمترین کارهایی که ما به دنبال انجام آن هستیم این است که پاداش‌های ورزشکاران ناشنوا با ورزشکاران سالم را همسطح کنیم. در حال حاضر 300 میلیون ناشنوا در سراسر جهان وجود دارد و 2 تا سه میلیون ناشنوا هم در ایران هستند. چنانچه وضعیت پاداش ورزشکاران ناشنوای ما بهبود یابد چه بسا به عنوان مثال خانمی از سیستان و بلوچستان با اندیشه برخورداری از یک زندگی بهتر به ورزش روی بیاورد.
۱۱ آبان ۱۳۹۰ ۰۷:۲۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.