خبر تکمیلی/ قهرمانی ایران با 21 مدال در مسابقات جهانی وزنه برداری نابینایان و کم بینایان

خبر تکمیلی/ قهرمانی ایران با 21 مدال در مسابقات جهانی وزنه برداری نابینایان و کم بینایان
ملی پوشان تیم ملی وزنه برداری قدرتی نابینایان و کم بینایان ایران باکسب 21 مدال رنگارنگ و با شایستگی عنوان قهرمانی مسابقات جهانی این رشته در شهر میامی امریکا را بدست آورند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک مسابقات قهرمانی جهان 2009 وزنه برداری قدرتی (پاورلیفتینگ) وهمچنین پرس سینه نابینایان و کم بینایان در رده های سنی بزرگسالان و جوانان با حضور کشورهای ایران ، امریکا، کانادا، روسیه ، ژاپن ، ترکیه ، ونزوئلا ، ترینیدات ,اتریش و جمهوری چک در تالار هتل حیات در مرکز شهر میامی امریکا دیروز و امروز برگزار شد .
در پایان , ملی پوشان کشورمان دررشته پاور لیفتینگ ( اسکات – لیفت – بنچ پرس ) و همچنین رشته پرس سینه نتایج نهائی به شرح ذیل را بنام خود ثبت کردند :
 
- دسته 56 کیلوگرم : سجادخالدان ورزشکار سبک وزن عضو تیم ملی ایران با حضوری قدرتمندانه و با کسب مجموع 5/487 کیلوگرم و کسب 4 مدال طلا رتبه اول را کسب نمود.
خالدان موفق شد 2 رکورد جهانی (حرکات اسکات= 10 کیلو و پرس سینه = 5/12 کیلو) که متعلق به خودش بود را افزایش داده و به عنوان پدیده  روز اول مسابقات در این صحنه جهانی معرفی شود . در این وزن ورزشکار کشور ترکیه در مقام دوم و ورزشکار امریکا در سکوی سوم جای گرفت .
 
- دسته 5/67 کیلوگرم : سیدهادی حسینی ورزشکار تیم ملی ایران نیز با قدرت به روی صحنه رفت و با مجموع 535 کیلوگرم و کسب سه مدال طلا و یک نقره مقام اول این وزن را نصیب کشورمان نمود .
مقام دوم این وزن نصیب ورزشکار روسیه و مقام سوم توسط ورزشکار امریکا کسب شد .
 
- دسته 75 کیلوگرم : مهدی بهارزاده در حرکت اسکات وزنه 235 کیلو را جابجا و رکورد جهان این ماده را شکست و به یک مدال طلا و مقام چهارم دست یافت ولی در پرس سینه به علت آسیب دیده گی که منجر به سه خطا گردید ، ازادامه مسابقات حذف شد.
 
- دسته 5/82 کیلوگرم : محمدسیلمانی دیگر ورزشکار ملی پوش ایران در اولین حضور خود در این عرصه جهانی خوش درخشید و با مجموع 605 کیلوگرم  دو مدال طلای این وزن را به چنگ آورد و اول شد.
 
-دسته 100 کیلوگرم : جمشید میرشکاری با مجموع 705 کیلوگرم و با کسب یک طلا – 2 نقره و یک برنز به رتبه دوم دست یافت . ورزشکار روسیه اول واتریش سوم شدند .
 در ضمن میرشکاری رکورد حرکت اسکات را با زدن ضربه 305 کیلوگرم به مقدار 15 کیلوگرم ارتقا داد .
 
- دسته 110 کیلوگرم : روحان احمدی با مجموع 775 کیلوگرم و با کسب یک نقره و یک برنز دوم شد . در این وزنورزشکار روسیه اول و نماینده کانادا سوم شدند .
 
- دسته 125+ کیلوگرم : سید ابوالفضل موسوی با مجموع 700 کیلوگرم به چهار مدال نقره دست یافت و دوم شد. ورزشکار کانادایی اول و ورزشکار امریکایی حذف شد .
 
در مجموع تیم ایران با کسب یازده مدال طلا ، هشت نقره ودوبرنز به کسب مقام ارزنده قهرمانی جهان در این دوره از مسابقات نایل و بالاتر از تیم های روسیه و امریکا پرچم مقدس کشورمان را همراه با طنین سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در این میدان جهانی به اهتزاز درآوردند.
 
گفتنی است افتخارآفرینان تیم ملی وزنه برداری قدرتی نابینایان و کم بینایان در ساعت 50/3 بامداد چهارشنبه 24/4/88 به میهن اسلامی مراجعت خواهند نمود .

 

۲۱ تیر ۱۳۸۸ ۱۴:۴۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.