پیش بسوی بازیهای المپیک لندن (138)؛تاکید افشارزاده در نشست کمیسیون پزشکی برکیفیت بالای معاینات پزشکی ورزشکاران؛معاینات فوق تخصصی بر روی ورزشکاران اعزامی به المپیک

پیش بسوی بازیهای المپیک لندن (138)؛تاکید افشارزاده در نشست کمیسیون پزشکی برکیفیت بالای معاینات پزشکی ورزشکاران؛معاینات فوق تخصصی بر روی ورزشکاران اعزامی به المپیک
بهرام افشارزاده در نشست کمیسیون پزشکی بر کیفیت بالای معاینات تخصصی و حتی فوق تخصصی ورزشکاران اعزامی به بازیهای المپیک تاکید داشته و عنوان داشت مشاوره های لازم در این خصوص به ورزشکاران داده شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛این نشست که  با ریاست بهرام افشارزاده وبا حضور اعضای کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک برگزار شد دبیر کل کمیته ملی المپیک ضمن تشکر از اعضای کمیسیون پزشکی و تلاشهایی که در این مدت برای ورزشکاران تیمهای ملی جهت حضور در رقابتهای کسب سهمیه المپیک انجام داده اند، بر انجام آزمایشات و نظارتهای دقیق پزشکی برروی ورزشکاران تاکید کرد.

سپس دکتر پورکاظمی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و رئیس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک ضمن ارائه گزارشاتی در خصوص فعالیتهای انجام شده برای ورزشکاران اعزامی به رقابتهای کسب سهمیه المپیک عنوان داشت:کلیه ورزشکارانی که سهمیه المپیک گرفته اند از نظر معاینات قلب و عروق،ارتوپدی، فیزیوتراپی،آزمایش خون، روانشناسی،تغذیه،دوپینگ و حتی استفاده از مکمل ها تحت نظر و معاینات پزشکی بوده و این روند تا بازیهای المپیک ادامه خواهد داشت.

در ادامه این نشست بنا بر تاکید افشارزاده مبنی بر نظارت دقیق ورزشکاران اعزامی مقرر شد تا لیست مکملهای جدیدی که مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته و سپس در آزمایشگاههای مجهز ستاد دوپینگ مورد تایید قرار گرفته است در اختیار ورزشکاران و فدراسیون هایی که کسب سهیمه کرده اند قرار گیرد.

همچنین برای نخستین بار در کنار آزمایشات تخصصی همچون قلب وعروق، گوارشی ،خون ،ارتوپدی، فیزیوتراپی و.. آزمایشات فوق تخصصی همچون سونوگرافیکبد،اکوقلب،بررسی آنزیمهای کبدی ،چشم پزشکی و حتی داندانپزشکی صورت خواهد گرفت و مقرر شد تا هر یک از ورزشکاران المپیکی بطور اختصاصی تحت نظر  کادر پزشکی قرار داشته باشند.

۳ آبان ۱۳۹۰ ۱۱:۲۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.