دکتر مجدآرا : در هفته تربیت بدنی ، ایران یک خانواده ورزشکار شد

همزمان با فرار سیدن هفته تربیت بدنی ، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در سراسر کشور برگزار شد و یکی از اهداف ورزش همگانی که تبدیل ایران به یک خانواده بزرگ و منسجم بود محقق شد .

به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک و به نقل از فدراسیون ورزشهای همگانی ، دکتر علی مجدآرا رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی طی گفتگویی به ارزیابی فعالیتها و عملکرد فدراسیون ورزشهای همگانی و هیاتهای استانی این فدراسیون در هفته تربیت بدنی پرداخت و اظهار داشت : یکی از مهمترین فعالیتهای پیش بینی شده برگزاری همایش پیاده روی سراسری در روز جمعه 29 مهر ماه بود که خوشبختانه این امر با مشارکت همه جانبه مسئولین و همچنین مشارکت مردم برگزار شد .

وی در ادامه افزود : طرح برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در سراسر کشور طی جلسه ای به وزیر محترم ورزش و جوانان تقدیم شد که دکتر عباسی نیز به لزوم تشکیل هر چه سرعتر ستاد اجرایی این طرح در فدراسیون دستور داده و با توجه به اهمیتی که برای وزارت ورزش برخوردار بود ، این امر به نحو مطلوبی در سراسر ایران برگزار شد .

دکتر مجدآرا تصریح کرد : تبدیل جامعه ایران به خانواده ای واحد و بزرگ یکی از مهمترین اهدافی است که می توان با ورزش همگانی بدان دست یافت و خوشبختانه این امر با روند موجود رو به تحقق می باشد . امروزه انگیزه مردم کشورهای توسعه یافته ، از شرکت در فعالیتهای ورزشی دستیابی به این شعار المپیک (سریعتر ، بالاتر و قویتر ) می باشد و برد و باخت هیچ مفهومی ندارد.این فدراسیون در نظر دارد ضمن دستیابی به شعار المپیک که از کوهپایه های ورزش همگانی حاصل می شود بلکه تندرستی ، نشاط ، افزایش حوصله کار ، آمادگی جسمانی و افزایش روابط اجتماعی را از طریق ورزش همگانی نهادینه سازد . 

دکتر مجدآرا خاطر نشان ساخت  : برای رسیدن به جامعه ای ورزشکار و البته سالم باید به پنج اصل ارائه شده در کنفرانس بین المللی ورزش برای همه که در آن جوامع به جنبش فرا خوانده شدند و آن اصلها عبارتند از همکاری دولت و نهادها 2- آموزش نوین جهت آمادگی مردم 3- تهیه زیرساختهای ورزش توسط نهادها 4- نزدیکی زیرساختهای ورزشی به محل سکونت مردم و در آخر فرهنگسازی ورزش همگانی توسط صدا وسیما جامه عمل پوشانده و در جهت نهادینه ساختن این امور در تلاش بود .

۳۰ مهر ۱۳۹۰ ۱۴:۱۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.