گرامی داشت هفت سال تلاش برای جهانی کردن آیین زورخانه

مراسم گرامی داشت هفتمین سالگرد تاسیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با حضور مقامات عالی رتبه ورزشی، فرهنگی و سیاسی، پهلوانان، قهرمانان و ورزشکاران کشورمان و سفرای خارجی از ساعت 16 تا 18 روز سه شنبه 3 آبان ماه در سالن همایش های مرکز تربیت معلم نسیبه تهران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای در چارچوب سیاست های کلان فرهنگی جمهوری اسلامی با چشم انداز " همه، همیشه، هرجا، با ورزش زورخانه" مهر ماه 1383 با حضور مقامات ورزشی 22 کشور جهان تاسیس شد و توانست بعد از هفت سال فعالیت اعضای خود را به 62 کشور برساند IZSF. در این مدت علاوه بر تقویت فدراسیون های ملی زورخانه ای، نسبت به تاسیس کنفدراسیون های آسیایی، اروپایی و آفریقایی نیز اقدام کرد.

ارزش های دوستی، برادری، اخلاق، همبستگی، بردباری، احترام به دیگران، میهن دوستی، منش، سخاوت و هم دردی، روحیه جوانمردی و همگامی با ادب و هنر از ارزش های مورد تاکید IZSF می باشد.

فدراسیون جهانی زورخانه از بدو تاسیس تا کنون افزون بر برگزاری بیش از 80 دوره آموزشی در کشورهای مختلف جهان، 8 دوره مسابقه قهرمانی در قاره های آسیا، آفریقا و اروپا در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان، 2 دوره جام جهانی، 1 دوره مسابقه جهانی و چندین دوره مسابقه بین المللی را در کشورهای مختلف برگزار کرده است.

احداث 2 زورخانه و مجموعه ورزشی در کشورهای هم فرهنگ تاجیکستان و افغانستان و آغاز ساخت زورخانه در کربلاءمعلی از دیگر فعالیت های فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای برای گسترش این ورزش در جهان می باشد.

همچنین هم زمان با مراسم گرامی داشت هفتمین سالگرد تاسیس IZSF، نمایشگاه عکسی از حضور زورخانه در عرصه های مختلف جهانی با عکس هایی از استاد قاسم محمدی، استاد علی کاوه، محمد تاجیک و صادق حسینی برگزار می شود.
















۳۰ مهر ۱۳۹۰ ۱۴:۱۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.