با 3 طلا و یک نقره، ایران فاتح مسابقات چوخه جهان شد

با 3 طلا و یک نقره، ایران فاتح مسابقات چوخه جهان شد
نخستین دوره مسابقات کشتی های سنتی جوانان جهان با معرفی نفرات برتر در حضور دکتر عباسی وزیر ورزش و جوانان در مشهد به پایان رسید .



به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از روابط عمومی فدراسیون انجمنهای ورزشی در آخرین روز رقابت های کشتی چوخه که در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار شد ، کشتی گیران چوخه ایران با کسب بیشترین امتیاز در بخش تیمی صدرنشین این دوره از رقابتها شدند.

تیم ترکمنستان دوم شد و تیم های لیتوانی و بلاروس مشترکا عنوان سوم را به خود اختصاص دادند.
در مسابقات چوخه، کشتی گیران ایران سه مدال طلا را تصاحب کردند و تنها در یک وزن ، نماینده بلاروس توانست به مقام نخست برسد.

نفرات برتر اوزان مختلف مسابقات چوخه به ترتیب زیر هستند:
- در وزن 65 کیلوگرم 'علی شاهوردیان' از ایران ب اول شد ، 'محمد شهباز' از پاکستان به مقام دوم رسید ، 'یقمرو بکنج' از ترکمنستان و 'یوورج سانچی وول' از هندوستان به طور مشترک سوم شدند.

- در وزن 75 کیلوگرم 'مصطفی تقوی' از ایران الف اول شد، 'آرنا نت' از لیتوانی به عنوان دوم دست یافت ، 'مجتبی زمانی' و مراد مدیوف' از ایران ب و ترکمنستان به طور مشترک مقام سوم را کسب کردند.

- در وزن 85 کیلوگرم ، ' صمد روحانی ' از ایران ب مدال طلا را تصاحب کرد و نماینده لیتوانی دوم شد . نماینده ترکمنستان و جعفر یونسی از ایران الف مشترکا به مقام سوم رضایت دادند.

- در وزن به اضافه 85 کیلوگرم ، ' هادلیچ الکساندر ' از بلاروس بر سکوی قهرمانی ایستاد و محمد روحانی از تیم ایران ب مدال نقره را بر سینه زد . کشتی گیران ترکمنستان در این وزن مشترکا سوم شدند.

شایان ذکراست دکتر' محمد عباسی 'وزیر ورزش و جوانان ،' محمود صلاحی 'استاندار خراسان رضوی و' محمدعلیپور' رییس فدراسیون انجمن های ورزشی، مقامات عالیرتبه فیلا و مسوولان کمیته های جهانی کشتی سنتی فیلا نیز از نزدیک شاهد مسابقات بودند.

' کیم ایک جونگ' عضو هیات رییسه فیلا، ' گینتاتاوس ویلیتا ' رییس کمیته کشتی های سنتی فیلا ، ' ولادیمیر کراچینکوف ' دببر کل کشتی های سنتی فیلا از جمله میهمانان عالیرتبه بودند که در این رقابتها در مشهد حضور داشتند.


۳۰ مهر ۱۳۹۰ ۱۳:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.