امضاء تفاهمنامه ورزشی بین کمیته ملی المپیک ایران و کراوسی؛زلاتکو ماتسو:رشد ورزش ایران طی این سالها خیره کننده بود

امضاء تفاهمنامه ورزشی بین کمیته ملی المپیک ایران و کراوسی؛زلاتکو ماتسو:رشد ورزش ایران طی این سالها خیره کننده بود
تفاهمنامه ورزشی ایران و کرواسی در تامین مربیان مورد نیاز، تبادل کارشناس و متخصص ورزشی،برگزاری اردوهای مشترک ،حضور در تورنمنت های بین المللی و بهره برداری از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری ورزشی طرفین در جهت تقویت تیمهای ملی بین روسای کمیته ملی المپیک دو کشور به امضاء رسید.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛این نشست که ظهر امروز با حضور مهندس علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک، بهرام افشارزاده دبیر کل، زلاتکو ماتسو رئیس کمیته ملی المپیک کراوسی و هیات همراه آن برگزار شد در ابتدای امر مهندس علی آبادی ضمن خوشامد گویی به همتای کرواتی خود گفت:هدف ما از چنین تعاملات ورزشی در عرصه بین المللی رشد و توسعه ورزش ایران اسلامی در جهان و بهره برداری از تجربیات دیگر کشورها و دراختیار گذاشتن تجربیات و دانش مربیان خود برای رشد ورزش در دیگر کشورهاست. بخصوص کشوری همچون کراوسی که مربیانی بسیاری خوبی در رشته های مختلف دارد و ما در گذشته و جال برای رشد برخی رشته های خود در حال استفاده از این مربیان هستیم .

نائب رئیس شورای المپیک آسیا ادامه داد:ورزش مهمترین نماد همبستگی و نزدیکی مردم کشورهای مختلف به یکدیگر است و امیدورام چنین تفاهم نامه هایی جدای از ابعاد فنی و ورزشی آن باعث نزدیکی و همبستگی بیشتر مردم کشورها شود.

سپس "زلاتکو ماتسو" رئیس کمیته ملی المپیک کراوسی اظهار داشت: من خودم یک واترپولویست هستم و همین چند وقت پیش که تیم ملی واترپلوی ایران در کرواسی اردو داشت با ورزشکاران شما از نزدیک آشنا شدم. باید بگویم ورزش ایران در طی چند سال اخیر رشد خوبی داشته و حتی در برخی رشته ها همچون کشتی ،وزنه برداری و تکواندو زبانزد جهان  هستید و به شخصه معتقدم در کرواسی می توانیم در این زمینه مطالب بسیاری از مربیان ایرانی بیاموزیم و با برگزاری اردوی های مشترک در جهت رشد ورزش خود در این زمینه کمک بگیریم.

وی ادامه داد:برخی از مربیان کرواسی در تیمهای مختلف کشور ایران در حال مربیگری بوده و بسیاری از تیمهای ملی شما در کشورما اردو می زنند که این برای ما خیلی ارزشمند است حتی چند مدت دیگر مسابقات بین المللی فوتسال داریم که از تیم ملی شما هم دعوت شد که در آن شرکت کند و اینجا رسما از شما به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک ایران دعوت می کنم تا در این مسابقات میهمان ما باشید.

رئیس کمیته ملی المپیک کرواسی در خاتمه تصریح کرد:ورزش ایران طی این سالها بخوبی در عرصه بین المللی رشد کرده و از قهرمانی های متعدد ورزشکاران شما در مسابقت آسیایی و جهانی همچون قهرمانی والیبالیستهای شما در آسیا خبر دارم و از این بابت خوشحالم و امیدوارم با امضا این تفاهمنامه و فعال تر شدن آکادمی های المپیک دو کشور از پتانسهای خود بتوانیم در جهت رشد و تکامل مربیان و ورزشکاران خود در رقابتهای جهانی و المپیک استفاده کنیم.

در پایان این نشست تفاهمنامه همکاری ورزشی بین روسای کمیته ملی المپیک ایران و کراوسی امضا شد که بر اساس این تفاهمنام دو کشور متعهد شدند تا در زمینه تبادل اساتید و متخصصین ورزش،مربیان  وکارشناسان همکاری ها را لازم را داشته و اگر کشوری در رشته ای نیاز به مربی داشت کمیته المپیک دیگرهمکاری لازم را در معرفی مربی خوب به کشور متقاضی داشته و بتوانند حتی مربیان باشگاهی و تیمهای ملی خود را در صورت نیاز تامین کنند.

همچنین تبادل هیئتهای ورزشی دو کشور و برگزاری اردوهای مشترک و حضوو در تورنمنتهای بین المللی یکدیگر از موارد مورد اشاره در مفاد تفاهمنامه ورزشی ایران و کرواسی بود.  


۳۰ مهر ۱۳۹۰ ۱۳:۱۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.