رئیس شورای پارالمپیک آسیا در دیدار با علی آبادی عنوان کرد:برای ایجادتعاملات بهتر بین شورای المپیک آسیا و پارالمپیک به حمایت همه جانبه شما نیاز داریم

رئیس شورای پارالمپیک آسیا در دیدار با علی آبادی عنوان کرد:برای ایجادتعاملات بهتر بین شورای المپیک آسیا و پارالمپیک به حمایت همه جانبه شما نیاز داریم
عصر روز گذشته زینال ابوذرین،رئیس کمیته پار المپیک آسیا با حضور در کمیته ملی المپیک در دیدار با مهندس علی آبادی ابراز امیدورای کرد تا رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان بتواند نقش بسزایی در ایجاد تعامل بهتر بین شورای شورای المپیک آسیا و کمیته پارالمپیک داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ این دیدار که با حضور محمود خسروی وفا،رئیس کمیته ملی پارالمپیک، غلامرضا ابراهیمی دبیر کل و زینال ابو ذرین رئیس کمیته پارالمپیک آسیا برگزار شده بود محمود خسروی وفا رئیس کمیته پارالمپیک و عضو هیات اجرایی کمیته و رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین کشورمان ضمن ارائه گزارش در خصوص نحوه برگزاری روز پارالمپیک در سراسر کشورعنوان داشت بدون شک این امر اهمیت توجه به ورزش معلولین را در بین مردم و مسئولین دو برابر خواهد کرد.

سپس مهندس علی آبادی نائب رئیس شورای المپیک آسیا و رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان ضمن خوشامد گویی به رئیس مالزیایی کمیته  پارالمپیک آسیا اظهار داشت:مالزی از جمله کشورهایی است که ایران اسلامی در بخش های مختلف فرهنگی ،اقتصادی و سیاسی تعاملات خوبی با آن دارد. بطوریکه وقتی به این کشور می رویم احساس غربت نکرده و امیدوارم که شما هم در کشورمان اینگونه باشید.

علی آبادی ادامه داد:فدراسیون جانبازان و معلولین ایران در عرصه بین المللی موفقیت های متعددی کسب کرده که قطعا شما در جریان مدال آوری ورزشکاران جانباز و معلول ایران در رقابتهای جهانی و پارالمپیک هستید و جزو برنامه های ماست که بتوانیم جایگاه مدال آوری ورزشکاران پارالمپیکی کشورمان  را در عرصه بین المللی افزایش دهیم.

نائب رئیس شورای المپیک ضمن اشاره به رشد ورزش ایران در سالهای اخیر تصریح کرد:طی 6 سال اخیر با حمایتهای دولت، سرانه ورزش کشورمان رشد بسیار قابل قبولی داشت بطوریکه شاهد رشد دو برابری سرانه ورزشی در ایران بودیم و میزان احداث اماکن ورزشی ایران در این 6 سال با 50 سال گذشته برابری می کند. در واقع به همین دلیل بود که برای نخستین بار شاهد مدال آوری رشته های همچون قایقرانی، دو ومیدانی و تیراندازی  در بازیهای آسیایی گوانگجو بودیم که در گذشته سابقه نداشت و بخش مهمی از مدال کاوران کشورمان را بانوان کسب کردند و به عنوان چهارمی آسیا رسیدیم تا در ادامه بتوانیم ضمن تثبیت آن حتی جایگاهمان را ارتقا دهیم  که حاصل همین برنامه ریزی و و تزریق بودجه بود.

علی آبادی در ادامه اظهار داشت:در حال حاضر هم ورزشکاران ما در کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک موفق بوده و قطعا در بخش ورزشهای معلولین با توجه به سرمایه گذاری خوبی که داشته ایم و مدیریت دلسوزانه ای که در آن شاهدیم به نتایج درخشانی دست خواهیم یافت.

سپس زینال ابوذرین رئیس کمیته پارالمپیک آسیا اظهار داشت:از اینکه فرصتی برایم مهیا شد تا به ایران بیایم خیلی خوشحالم انصافا آنچه که در این جا می بینم با آنچه در خارج از کشورتان تبلیغ  می شود خیلی تفاوت دارد من از نزدیک حتی بخشی از امکانات ورزشی ایران را دیدم که مطلوب بود ولی نکته مهمی که برایم خیلی جالب است تعامل و رابطه صمیمانه ای است که بین کمیته ملی المپیک و پارالمپیک ایران وجود دارد من چنین مسئله ای را دیگر کشورها بندرت دیدم و به شخصه معتقدم باید در این زمینه تجربیات خود را در اختیار دیگر کشورها بگذارید.

وی ادامه داد:ورزش ایران طی سالهای اخیر رشد بسیار خوبی داشته و به عینه این را در مسابقات مختلف آسیایی و جهانی دیدم و برایم خیلی جالب بود که رئیس پارالمپیک ایران عضور هیات اجرایی کمیته ملی المپیک هم هست اما متاسفانه این تعامل و رابطه گرمی که در این جا می بینم در قاره آسیا بین شورای المپیک آسیا و کمیته پارلمپیک آسیا وجود ندارد و خیلی امیدوارم  تا در این زمینه با توجه به پست اجرایی که رئیس کمیته ملی المپیک ایران در OCA دارند  به ما کمک کنند.

رئیس کمیته پار المپیک آسیا در خاتمه اظهار داشت:خیلی دوست دارم این ارتباط و همکاری گرم و صمیمی که بین کمیته المپیک و پار المپیک ایران وجود دارد در آسیا هم بین ما وجود داشته باشد در واقع شاید یکی از دلایل رشد ورزش معلولان ایران همین باشد و علاقه مندم در این زمینهه بعنوان نائب رئیس شورای المپیک آسیا ما را یاری نمایید چرا که معتقدم همکاری بین این دو مجموعه آسیایی باعث رشد هر چه بهتر کمیته پارالمپیک آسیا می شود.

در خاتمه مهندس علی آبادی قول مساعد داد تا بتواند در این باره کمکهای لازم را برای ایجاد تعامل هر چهر بهتر شورای المپیک آسیا و کمیته پارالمپیک انجام دهد.



۲۷ مهر ۱۳۹۰ ۱۵:۵۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.