دکتر احمدی نژاد در مراسم تقدیر از قهرمانان ورزشی:به ورزش در مقاطع تحصیلی و به ویژه در دبستان به طور اساسی پرداخته شود

دکتر احمدی نژاد در مراسم تقدیر از قهرمانان ورزشی:به ورزش در مقاطع تحصیلی و به ویژه در دبستان به طور اساسی پرداخته شود
رییس جمهور ورزش را از برترین عرصه های تجلی علم، تحرک، توانمندی و امیدواری به عنوان ویژگی های اساسی انسانی – الهی دانست و خاطرنشان کرد: ورزش از عرصه‌هایی است که عظمت یک ملت در آن به نمایش گذاشته می‌شود.



به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت ریاست جمهوری ؛دکتر محمود احمدی نژاد ظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسمی که به مناسبت روز تربیت بدنی و ورزش برای تقدیر از قهرمانان و دست اندرکاران 4 رشته ورزشی کشتی، والیبال، دو میدانی و تکواندو برگزار شده بود، گفت: فرهنگ و اعتقادات متعالی ملت ایران به وجود انسان هایی بانشاط، چابک، پرتحرک، متفکر و باهوش نیاز دارد نه افرادی بی حال و گوشه گیر.

رییس‌جمهور گفت: اینکه ملت ایران ملتی بزرگ و قابل افتخار است، ادعای گزافی نیست. تمام مورخان و تحلیلگران منصف تاریخ اذعان دارند که اگر سهم ایران از فرهنگ و تمدن جهانی حذف شود، چیز قابل ذکری باقی نمی ماند و خدا را شاکریم که امروز آثار فراوانی از تلاش های ملت ایران در تاریخ ماندگار و جهانی شده‌اند و معنای آن پیش قدم بودن ایرانیان در کارهای انسانی و عام المنفعه است.

دکتر احمدی نژاد ویژگی لازم برای ماندگار شدن آثار و تجربیات انسانی را عام المنفعه بودن آنها عنوان کرد و اظهار داشت: رمز جهانی شدن هر ابتکار عملی آن است که این کار به سود انسان و انسانیت باشد و گرنه در جریان تاریخ محو خواهد شد.

رییس جمهور تصریح کرد: ورزش کشتی خاستگاه ایرانی دارد و از آنجا که یک ابتکار عام المنفعه بوده است، ماندگار و جهانی شده است چرا که پایه گذاران آن نیت انسانی داشته اند و این تصریح قرآن است که هر عملی که به دیگران خیر برساند، ماندگار خواهد شد.

دکتر احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اصل برگزاری مسابقات جهانی ابتکار خیلی خوبی است و لازم است با وجود برخی رفتارهای نامناسب با روحیات ورزشی در رقابت های جهانی، ورزشکاران کشورمان خود را برای مقابله با همه سختی‌ها و ناهمواری ها آماده کنند، تا آمادگی مواجهه با هر مشکلی را داشته باشند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه ملت ایران در همه عرصه‌های علمی، سیاسی، اقتصادی و ورزشی در حال رشد شتابان است، گفت: باید تلاش کنیم در همه عرصه‌های جهانی جایگاهی متناسب با سهم فرهنگی و تمدنی خود کسب کنیم و راه کسب این موفقیت ها اول خودباوری و اعتماد به نفس، دوم توکل به خدا و بعد تلاش و صبر در برابر سختی های مسیر است. باید خودباوری را به عمق جان همه فرزندان ایران ببریم و توکل به خدا را به عنوان گره زدن خود به قدرت بی‌نهایت در وجود همگان تقویت کنیم.

دکتر احمدی نژاد افزود: امروز یک جریان قوی انسانی- الهی در کل ورزش کشور مشاهده می شود که این امید را به انسان می دهد تا شاهد موفقیت های روز افزون باشیم. رقبای ما در مسیر ورزشی خود در انتهای منحنی رشد هستند و سرعت آنها کند است، اما سرعت رشد ورزش کشورمان بسیار بالاست. باید ورزش را از پایه جدی بگیریم و بسیار ضروری و مفید است که به ورزش در مقاطع تحصیلی و به ویژه در دبستان به طور اساسی پرداخته شود.

رییس جمهور تاکید کرد: اینکه از دولت بخواهیم تا از ورزش پشتیبانی کند بیان همه واقعیت نیست چرا که همه ما در یک مجموعه قرار داریم و برای یک هدف تلاش می کنیم و دولت و شخص بنده از آنجا که نمی توانیم مستقیما در میدان ورزش حضور و نقش آفرینی داشته باشیم، باید پشتیبان و حامی ورزشکاران باشیم و یقین بدانید که به امید افتخار‌آفرینی بی سابقه ورزشکارانمان در المپیک و رقابت های آسیایی و جهانی با تمام وجود از آنها پشتیبانی خواهیم کرد.

در این مراسم دکتر عباسی وزیر ورزش،مهندس علی آبادی نائب رئیس شورای المپیک آسیا ورئیس کمیته ملی المپیک، دکتر سجادی ،روسای فدراسیون های کشتی، دو میدانی، تکواندو و سرپرست فدراسیون والیبال به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود و نیز تبیین راهکارهای رفع مشکلات ورزشی کشور پرداخته و محمد بنا سرمربی کشتی فرنگی کشورمان که به تازگی به عنوان بهترین مربی کشتی فرنگی جهان انتخاب شده است، احسان حدادی دارنده مدال برنز رقابت های پرتاب دیسک جهان، یوسف کرمی قهرمان چندین دوره مسابقات جهانی و المپیک و نیز علیرضا نادی کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان که چندی قبل برای اولین بار قهرمان رقابت های جام ملت های آسیا شد نیز در سخنانی کوتاه به بیان نظرات خود پرداختند.

۲۶ مهر ۱۳۹۰ ۱۳:۴۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.