آغاز مراسم بزرگداشت روز پارالمپیک با حضور بیش از 20000 نفر در سراسر ایران

آغاز مراسم بزرگداشت روز پارالمپیک با حضور بیش از 20000 نفر در سراسر ایران
کمیته ملى پارالمپیک جمهورى اسلامى ایران پنجمین مراسم بزرگداشت روز پارالمپیک را برگزار نمود. این مراسم در سرار کشور بطور همزمان و با حضور بیش از 20000 نفر نوجوان و جوان دختر و پسر معلول و خانواده‌هایشان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومى کمیته ملى پارالمپیک: این بزرگداشت در  سالن دوازده هزار نفرى مجموعه ورزشى آزادى با حضور تعداد کثیرى از معلولین با سخنرانى غلامرضا ابراهیمى دبیرکل کمیته آغاز گردید.

پس از سخنان دبیرکل کشورمان، "آقاى زینال ابو زرین" رئیس کمیته پارالمپیک آسیا به عنوان نماینده آقاى سر‌فیلیپ‌کروین "رئیس کمیته بین المللى پارالمپیک" پپام ایشان را قرائت نمودند و براى تمامى ورزشکاران معلول ایران آرزوى موفقیت کردند. سپس پیام آقاى دکتر عباسى وزیر محترم وزارت ورزش و جوانان به سمع حضار رسید.

در این مراسم که با حضور نماینده خارجى و جمعى از مسئولین عالى رتبه کشورى برگزار گردید بیشتر به برنامه‌هاى شاد و نشاط آور پرداخته شد.

در همین حین ورزشکاران معلول به نمایش ورزش‌هاى پارالمپیکى پرداختند تا جوانان و نوجوانان معلول با این رشته‌هاى ورزشى آشنایى پیدا کنند و انگیزه‌هاى لازم براى حضور آنها در ورزش پارالمپیک بوجود بیآید.

در این روز در محوطه بیرونى سالن دوازده هزار نفرى چندین غرفه براى مراجعین پیش بینى شده بود که در این میان می‌توان به غرفه‌هاى آشنایى با رشته‌هاى پارالمپیکى، استعدادیابى، پزشکى و علوم ورزشى و ... اشاره نمود.

پس از بازدید کلیه مراجعین از غرفه‌ها یک مسابقه دو نمادین میان بچه‌هاى معلول برگزار گردید و در این بین به آنها هدایایى به عنوان یادبود داده شد تا انگیزه‌هاى حضور آنان در جامعه ورزش معلولین بیشتر بیشتر شود.

گفتنى است در این مراسم بزرگ به تمامى نوجوان و جوان دختر و پسر معلول مدال افتخارى به رسم یادبود داده شد.
در حاشیه ى برگزارى این جشن بزرگ و بیاد ماندنى میدان پارالمپیک نیز با حضور مسئولین پارالمپیک و شهردارى تهران بزرگ افتتاح گردید.
۲۵ مهر ۱۳۹۰ ۱۰:۵۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.