دیدار رئیس فدراسیون جهانی قایقرانی و دنیا مالی با رئیس کمیته ملی المپیک؛ مهندس علی آبادی:در اینچئون حساب ویژه ای بر روی مدال قایقرانی باز کرده ایم

دیدار رئیس فدراسیون جهانی قایقرانی و دنیا مالی با رئیس کمیته ملی المپیک؛ مهندس علی آبادی:در اینچئون حساب ویژه ای بر روی  مدال قایقرانی باز کرده ایم
ظهر امروز پرونا رئیس فداسیون جهانی قایقرانی،ناریتا رئیس کنفدراسیون آسیا و احمد دنیا مالی رئیس فدراسیون قایقرانی با حضور در کمیته ملی المپیک با مهندس علی آبادی و بهرام افشار زاده به دیدار و گفتگو نشستند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ این نشست که با حضور  بهرام افشار زاده  دبیر کل،پرونا رئیس فدراسیون جهانی قایقرانی ،احمد دنیا مالی رئیس فدراسیون قایقرانی برگزار شده بود  مهندس علی آبادی ضمن خیر مقدم به رئیس فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیاابراز داشت:ورزش قایقرانی در بازیهای المپیک برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است چون می دانیم ورزشکاران ما از پتانسیل و فیزیک بدنی خوبی در این رشته برخوردار هستند و با توجه به فضاهای آبی و دریای خزر و خلیج فارس در شمال و جنوب کشور ، امکانات مناسبی برای رشد این رشته داریم.
وی ادامه داد:از طرفی فدراسیون قایقرانی مدیری قوی در راس خود دارد که تلاشهای بسیاری برای توسعه این رشته در داخل کشور کرده است البته نباید نادیده بگیریم که اگر چه قایقرانی در ایران رشته ای نو و تازه است ولی ورزش در ایران قدمتی دیرینه دارد ما در این مدت توانستیم تجهیزات و امکانات خوبی را برای این رشته مهیا کنیم.

علی آبادی تصریح کرد:در طی چند سال اخیر فعالیت های خوبی در عرصه عمرانی ورزش کشور صورت گرفته و با تزریق بودجه مناسب شاهد بودیم که فدراسیونهای مختلف رشد خوبی داشته اند بطوریکه در بازیهای آسیایی گوانگجو موفق به کسب عنوان چهارمی رقابتها شده و قطعا برای بازیهای آسیایی دوره بعد یعنی اینچئون برای تثبیت و حتی ارتقا کاروان ورزشی کشورمان حساب ویژه ای بر روی مدال های قایقرانی باز کرده ایم.
 
پروونا لوپز رئیس فدراسیون جهانی که عضو کمیته بین المللی المپیک نیز می باشد ضمن ابراز خوشحالی از سفر به ایران تصریح کرد:سطح ورزشکاران ایرانی خوب و پیشرفت‌های زیادی در این چند سال کرده‌اند. آنها در مسابقات جهانی اخیر به نیمه نهایی رسیدند. به نظرم آنها در سالهای آینده می توانند در سطح جهانی پیشرو باشند. باتوجه به تجربه‌ای که دارم رسیدن به مدال المپیک نیازمند 20 سال کار مداوم است. ایران این کار را شروع کرده و درصورت تداوم می تواند در المپیک 2016 به فینال رسیده و موفقیت‌های زیادی داشته باشد و در المپیک 2020 روی مدال هم حساب کند.
 
سپس  شوکن ناریتا از ژاپن که مسئولیت کنفدراسیون قایقرانی آسیا را بر عهده دارد ابراز داشت:خیلی خوشحالم که شما اسلالوم را در مسابقات قهرمانی آسیا گنجانده اید بخصوص که برای شرکت در رقابتهای آسیایی کشورهای زیادی آمدند و من مطمئنم ایران در این رقابتها موفقیت های بسیاری کسب خواهد کرد.

 در ادامه دنیا مالی ضمن ارائه گزارش در خصوص برگزاری رقابتهای قایقرانی در تهران اظهار داشت: در حال حاضر 290 کشور در این رقابتها شرکت و 350 ورزشکار اسکان داده شده اند و نکته جالب توجه آنکه برای دوره های آموزشی امکاناتی را برای معلولان در نظر گرفته ایم.

 البته در حاشیه این رقابتها مجمع کنفدراسیون آسیا نیز برگزار خواهد شد که آقای قلم سیاه برای 4 سال دیگر کاندیدای دبیر کلی شده اند .
دنیا مالی خاطر نشان کرد:اعلام کاندیداتوری میزبانی بازیهای 2013 از سوی کشورهای هند و ازبکستان نیز برای من خیلی با اهمیت است  چون من مسئولیت گسترش این ورزش را در غرب آسیا دارم و از این بابت خوشحالم که کشورهای منطقه در این زمینه فعال هستند .

 رئیس فدراسیون قایقرانی ضمن اشاره به حمایتهای رئیس کمیته ملی المپیک خاطر نشاند کرد:من و آقای مهندس علی آبادی در شهرداری همکار بوده و وقتی به فدراسیون قایقرانی آمدم با حضور وی در ورزش شاهد حمایتهای جدی از سوی ایشان بودم و در زمان ایشان بود که روئینگ و سیلینگ وارد ایران شد همچنین زمینی را در مجموعه ورزشی آزادی برای احداث پیست اسلالوم در نظر گرفتیم که تمرینی و مسابقه ای است.

مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک آبهای آرام 21 تا 24 مهرماه به میزبانی کشورمان برگزار خواهد شد. این مسابقات از نگاه فدراسیون جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین منظور مسئولین فدراسیون جهانی قایقرانی و کنفدراسیون قایقرانی آسیا درطول مسابقات در تهران حضور خواهند داشت.
۲۰ مهر ۱۳۹۰ ۱۴:۲۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.