مراسم معارفه معاون امور آموزشی و فرهنگی جوانان؛دکتر عباسی: تسریع امور جوانان یکی از اولویتهای وزارت ورزش و جوانان است

مراسم معارفه معاون امور آموزشی و فرهنگی جوانان؛دکتر عباسی: تسریع امور جوانان یکی از اولویتهای وزارت ورزش و جوانان است
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه جوانان سرمایه های عظیم هر کشوری محسوب می شوند برنامه ریزی برروی این قشر را امر خطیر و مهم توصیف و بر تسریع امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد.

به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پایگاه خبری ورزش و جوانان دکتر عباسی که در مراسم معارفه سید باقر پیشنمازی، معاون امور‌ آموزشی و فرهنگی جوانان وزارتخانه سخن می گفت، اظهارداشت : مهمترین داشته ها و سرمایه های هر کشور جوانان آن کشور هستند بنابر این برنامه ریزی برای این قشر امری خطیر و مهم به شمار می رود که باید با دقت نظر بسیاری صورت گیرد.

وی درادامه به طولانی شدن زمان ایجاد وزارت ورزش و همچنین تغییرات و جابجایی های صورت گرفته در یکسال اخیر سازمان ملی جوانان سابق اشاره کرد و گفت:باتوجه به حساسیت این وزارتخانه تلاش کرده ایم تا با استفاده از نقطه نظرات کارشناسان و متخصصین امر، افراد تاثیر گذار در هدایت بخشهای مختلف این وزارت خانه را شناسایی و با بهره گیری از دانش وتوانمندی این عزیزان ، زمان از دست رفته را جبران کرده و در مسیر برنامه ها و اهداف از پیش تعیین شده با سرعت حرکت کنیم .

وزیر ورزش و جوانان افزود: باید خود را اماده کنیم تا در فرصت پیش رو با بهره وری زمان، ضمن جبران زمان از دست رفته و عقب افتادگی های کاری، به انجام امور جوانان سرعت بخشیده و گام های بلند و اساسی در راه دستیابی به اهداف مشخص شده برداریم.

دکتر عباسی تاکید کرد: از آنجا که ورزش یک امر تربیتی بوده و متضمن سلامت جامعه محسوب می شود، مسلماً وزارت ورزش و جوانان نیز از جمله دستگاه های تربیتی نظام دولتی به شمار می رود و مسئولین و کارکنان آن باید با تلاش بی شائبه خود شرایط را برای ایجاد این سلامت به کار ببندند.

وزیر ورزش و جوانان در تبیین چارت تشکیلاتی وزارت ورزش و جوانان به نقش مهم توسعه منابع انسانی اشاره کرد و اظهار داشت: در ساختار این وزارت خانه ۶ معاونت طراحی شده است که شامل ۲ معاونت عمومی، ۲ معاونت در حوزه جوانان و ۲ معاونت ورزشی می باشد که در این میان معاونت امور آموزشی و فرهنگی جوانان از جمله بخش های بسیار مهم و حائز اهمیت تلقی می شود.

وی درادامه با مهم خواندن بخش امور فرهنگی و آموزش به سوابق پیشنمازی اشاره کرد و افزود:‌ایشان در امور تربیتی سابقه طولانی و بسیار درخشانی داشته اند و حضور موثرشان شان در تمامی عرصه هایی که مسوولیتی برعهده داشته اند کاملا مشهود و مشخص است.

دکتر عباسی گفت:در جامعه اسلامی ما مطیع ولایت فقیه هستیم و هر آنچه را که رهبری امر نمایند، فصل الخطاب قرار داده و به آن عمل می کنیم .
وزیر ورزش و جوانان همچنین دراین مراسم به بهره گیری از ابزارهای مرتبط با علوم روز اشاره کرد و ضمن معرفی محمد صادق اکبری به عنوان معاون ساماندهی امور جوانان این وزارتخانه افزود: قرار بود در این مراسم ایشان هم حضور یافته و رسماً به همکاران معرفی شوند، اما به دلیل سفر در معیت هیئت همراه مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه این امکان فراهم نشد و انشاءالله در روزهای آینده این امر صورت خواهد پذیرفت.
دکتر عباسی تاکید کرد از تمام امکانات برای خدمت رسانی به جوانان که به واقع قشر مهم اجتماع هستند، بهره خواهیم گرفت.

وی همچنین از تیموری به عنوان سرپرست دفتر امور اقتصادی و رفاهی، صدری سرپرست امور مشاوره و ستاد خانوداه، موسی زاده سرپرست امور اموزشی و اجتماعی جوانان، داوودی سرپرست دفتر امور فرهنگی و تربیتی جوانان، آشتیانی سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی و گرد به عنوان مدیر کل مرکز فن آوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری، حجتی به عنوان مدیر کل امور استانها ، جعفری ملک به عنوان مدیر کل امور بین الملل و پورعلی فرد سرپرست اداره کل اداری وپشتیبانی نام برد.

وزیر ورزش و جوانان حمید سجادی رابه عنوان معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی، مرضیه اکبر آبادی به عنوان معاون امور بانوان و ورزش همگانی و عباس شوقانی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی معرفی کرد.

در این مراسم همچنین معاون امور آموزشی و فرهنگی جوانان ضمن قدردانی از اعتماد وزیر ورزش و جوانان گفت: امور فرهنگی به ویژه در بخش جوانان امری خطیر و حساس است که باید برنامه ریزی های این بخش براساس مدلهای تربیتی مناسب و مطابق با فرهنگ کشورمان تبیین شود.

وی با اشاره به میراث غنی اسلامی و فرهنگی کشورمان تاکید کرد: در جهت تبلور ارزشهای اخلاقی و سلامت رفتاری نیازی به الگوهای بیگانه نداریم و بی تردید با بهره گیری از آموزه های دینی و استفاده از نقطه نظرات صاحب نظران فرهنگی و تربیتی، در برنامه ریزی و تصمیم سازی های کلان عمل خواهیم کرد.

پیشنمازی افزود: بحث فرهنگ ظرافتهای خاص خود را دارد که باید باکمک اندیشمندان علوم فرهنگی، اجتماعی و تربیتی ضمن بررسی تمامی ابعاد، چشم اندازی روشن برای برنامه هایمان ترسیم کنیم .


 
   
۱۷ مهر ۱۳۹۰ ۱۵:۰۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.