تصمیمات مهم هیات رئیسه فدراسیون جهانی ووشو از سوی دکتر علی نژاد عنوان شد

بیست و ششمین نشست هیات رئیسه جهانی ووشو شب گذشته و با حضور دکتر "مهدی علی نژاد" رئیس فدراسیون ووشوی ایران و غرب آسیا، نایب رئیس کنفدراسیون آسیا و عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی در هتل ماریوت شهر آنکارا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، دکتر "مهدی علی نژاد" در این زمینه گفت: بیست و ششمین دوره اجلاس جهانی از صبح تا عصر دیروز در هتل واریوت آنکارا برگزار شد. در این نشست "یوزای چینگ" رئیس فدراسیون جهانی ضمن خیر مقدم به حاضرین توضیحاتی مبنی برفعالیت های یکسال اخیر فدراسیون ارائه داد که از جمله مهمترین آن می توان به ورود ووشو به رشته های المپیک 2020 اشاره کرد. در ادامه صورت جلسه بیست و پنجمین دوره هیات رئیسه جهانی به میزبانی پنانگ مالزی و نشست فوق العاده پکن به تایید اعضای هیئت رئیسه رسید.

رئیس فدراسیون ووشوی ایران خاطرنشان ساخت: رئیس فدراسیون ترکیه توضیحاتی را درباره فعالیت های صورت گرفته برای میزبانی مسابقات جهانی بیان کرد.همچنین پاتریک خزانه دار بلژیکی فدراسیون جهانی نیز گزارش مالی یکساله خود را ارائه کرد.وانگ شیائولین دبیر کل فدراسیون جهانی که به تازگی بازنشسته شده است بعد از اینکه درباره عملکرد دبیرخانه فدراسیون جهانی مواردی را توضیح داد از اعضای هیئت رئیسه تشکر و خداحافظی کرد. سایر اعضای نیز برای وی آرزوی سلامتی کردند.

دکتر علی نژاد افزود: طبق گزارش رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی، شرایط برگزاری یازدهمین دوره مسابقات جهانی اعلام شد. بر این اساس 1100ورزشکار، مربی و سرپرست(678 ورزشکار-324 تالوکار و 354 سانداکار) از 87 کشور در این دوره از رقابت ها شرکت دارند.این رقابت ها در سه نوبت برگزار می شود. دوره قبل مسابقات جهانی با 73 تیم برگزار شد یعنی این دوره 14 تیم به تعداد تیم ها اضافه شده است. همچنین با تصویب کمیته فنی و تایید هیئت رئیسه جهانی این قانون دچار تغییراتی شد و از دوره بعدی فقط افرادی که در قاره خود بتوانند جزو نفرات اول تا سوم مشترک باشند، حق شرکت در مسابقات جهانی را دارند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر کمیته سنتی فدراسیون جهانی نحوه ارائه مدارک و کمربندهای جدید را به هیات رئیسه اعلام کرد. همچنین بر اساس هماهنگی های صورت گرفته شهر هوآنگ شان چین به عنوان میزبان مسابقات جهانی سنتی 2012 انتخاب شد.

رئیس فدراسیون ایران یادآور شد: قرار است از این پس در زیر مجموعه کمیته پزشکی، کمیته استیناف و انضباطی تشکیل شود که این مسئله نیز به تایید هیئت رئیسه فدراسیون جهانی رسید. همچنین طرح درخواست اروپایی ها مبنی بر کسر 2 نفر از اعضای آسیایی هیئت رئیسه و جایگزینی نمایندگان اروپا و آفریقا مورد تایید هیئت رئیسه قرار نگرفت.

وی درباره انتخابات هیئت رئیسه گفت: 40 نفر برای عضویت در هیئت رئیسه جهانی کاندیدا بودند، از میان آنها 9تن رای لازم را کسب کردند که من هم در میان آنها بودم. مطابق اساسنامه، روسای فدراسیون های قاره ای به عنوان نایب رئیس جهانی باقی ماندند. اما از آنجا که یوزای چینگ رئیس آسیاست است در صورت ریاست مجدد وی در فدراسیون جهانی، لیم از مالزی همچنان نایب رئیس آسیا باقی خواهد ماند.اگر اسمیت نیز رئیس آسیا نشود به عنوان نایب رئیس قاره اروپا در سمت خود می ماند.گلن کیت نیوزلندی نیز از قاره اقیانوسیه و آنتونی گو امریکایی نیز نایب رئیس فدراسیون جهانی مانند. این درحالی بود که بشیر الارضاوی از لیبی به جای عثمان از مصر نایب رئیس ناحیه آفریقا شد(با توجه به تغییر رئیس قاره آفریقا)

دکتر علی نژاد تصریح کرد:در میان اعضای هیئت رئیسه که با اکثریت آرا انتخاب شدند،فورک از هنگ کنگ، آنگ مونگ سنگ از سنگاپور، مورواوکا از ژاپن و من از ایران نمایندگان قاره کهن بودیم که با کسب بیشترین رای ابقا شدیم. البته لیو بیجین نایب رئیس انجمن ووشوی چین نیز به عنوان اولین زن به عنوان اعضای هیئت رئیسه قرار گرفت. عبدالرحمان اکیوز از ترکیه، ریکاردو سانگریگولی از ایتالیا و اورس کربس از سوئیس گروه جدید اروپایی ها در هیئت رئیسه جهانی هستند .سانتی تانگ از کانادا نیز نماینده امریکا خواهد بود.دبیر کل و خزانه دار نیز در آینده توسط رئیس فدراسیون جهانی از میان این 9 نفر انتخاب خواهند شد.این نفرات باید در کنگره جهانی که امروز ساعت 14 به وقت ترکیه در هتل ماریوت تشکیل می شود مورد تایید نهایی قرارگیرند.
۱۷ مهر ۱۳۹۰ ۱۵:۰۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.