بحث المپیکی شدن ووشو در جلسه کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی با حضور "حسین اوجاقی"

بحث المپیکی شدن ووشو در جلسه کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی با حضور "حسین اوجاقی" نماینده ورزشکاران ووشو در قاره آسیا مطرح شد.
به گزارش روابط عمومیکمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون ووشو؛ نخستین جلسه اعضای کمیته ورزشکاران امروز با حضور رئیس چینی، نایب‌رئیس روس و اعضایی از اوکراین، استرالیا و حسین اوجاقی در هتل ماریوت آنکارا تشکیل شد.

 در این جلسه هر کدام از اعضا پیشنهادات خود را مطرح کردند که حول محور المپیکی شدن ووشو و کار در این بخش بود.
 قرار شد فلسفه المپیکی شدن را به ورزشکاران و ووشوکاران انتقال داده شود.

 صحبت درباره سلاح‌های تالو، گون‌شو و نن‌گو (چوب) و تغییر آن به مواد دیگر از جمله کربن از دیگر مباحثی بود که مطرح شد تا کارایی اسلحه بالا رود.
 در ادامه اروپایی‌ها درخواست کردند تا فدراسیون جهانی ترجمه قوانین داوری را به صورت یکسان در اختیار سایر کشورها قرار دهد تا شبهاتی که وجود دارد از بین برود.

 ارائه بیشتر ووشو و کمک آن به سلامتی مردم از مباحثی بود که مطرح شد.
 حسین اجاقی، مدیر تیم‌های ملی پیشنهاداتی را در مورد برگزاری مسابقات پیشکسوتان قاره و جهان در کنار نمایش امتیازات مبارزات در حین دیدارها مطرح کرد که به شدت مورد استقبال قرار گرفت.

 اعضای کمیته ورزشکاران تصمیم گرفتند تا پس از این برای ووشو رنکینگ جهانی تعیین شود. نایب‌رئیس کمیته نیز قرار است تا به رئیس فدراسیون جهانی پیشنهاد دهد تا جلسه اعضای کمیته ورزشکاران به جای 4 سال یک‌بار هر سال برگزار شود.
 نمایندگان آمریکا و آفریقا به دلیل تأخیر پروازشان در این جلسه حضور نداشتند. حسین اوجاقی به عنوان نماینده آسیا در این جلسه حضور داشت.

۱۶ مهر ۱۳۹۰ ۱۴:۳۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.