مراسم گرامیداشت مرحوم دکتر حسین بنایی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد

مراسم گرامیداشت مرحوم دکتر حسین بنایی اولین دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران در سال 1320 و از پیشکسوتان و زحمتکشان امور خیریه در سالن همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک روز گذشته با حضور هنرمندان و پیشکسوتان ورزشی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ بیستمین سالگرد درگذشت دکتر حسین بنایی با حضور  هنرمندان و پیشکسوتان ورزشی و امور خیریه برگزار گردید.

در ابتدای مراسم فوق سکاکی از دوستان و نزدیکان دکتر حسین بنایی ضمن بیان خاطراتی از مرحوم حسین بنایی اظهار داشت که وی در سال 1352 اردوگاه کلکچال را با کمک کوهنوردان ساخت .

سکاکی در این باره می گوید : روزی با حسین بنایی  به کوه رفتیم که استاد بنایی گفت می خواهم در اینجا اردوگاهی برای کوهنوردان درست کنم . با امکانات ان روز واقعا کار سختی بود گفتم استاد خیلی سخت است. گفت خواستن توانستن است . و ادامه داد من با کمک کوهنوردان این اردوگاه را می سازم و همین کار را هم کرد.

هر کوهنورد چند آجر با خود بالای کوه برد و اردو گاه با کمک همه ساخته شد . استاد عقیده داشت وقتی همه کوهنوردان در ساخت  اردوگاه کمک کنند نسبت به ان دلبستگی ویژه ای دارند.

در انتهای سخنان آقای سکاکی بهروز فروتن تابلویی که توسط آقای نوری نقاشی شده بود به همراه یک  تابلو عکس دکتر حسین بنایی به وی داد تا به نمایندگی از اعضای جمع به آقای افشارزاده دبیر کل کمیته که در سفر بود برساند .

دکتر مهرزاد حمیدی رئیس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک نیز در این مراسم حضور داشت و اظهار داشت : من شاگرد استاد بودم و واحد مبانی تربیت بدنی در مدرسه عالی ورزش در سال 1355 مفهوم ورزش و تربیت بدنی را از ایشان آموختم و در سال های ابتدایی انقلاب به همراه دکتر رضوی به محضر استاد رفتیم و گفتیم ما دانشجویان شما مدیران ورزش امروز هستیم توصیه شما به ما چیست؟ فرمود : در مدیریت کارتان را با مردم گره بزنید تا همه فعالیت را از آن خودشان بدانند .

از دیگر حاضران این مراسم می توان به محمد نصیری،طالقانی،منوچهر برومند،علی اکبر محب،ناصر نو آموز،پرویز ژافره، اشاره کرد.

شایان ذکر است: حسین بنایی 70 سال پیش اولین دبیر کل کمیته ملی المپیک ایران بود و خدمات ارزشمندی برای ورزشکاران و گسترش ورزش قهرمانی ارائه داد.
۱۳ مهر ۱۳۹۰ ۱۲:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.