رئیس فدراسیون ووشو: دفاع از عنوان نایب قهرمانی جهان در ترکیه بسیار دشوار است

دکتر "مهدی علی نژاد" رئیس فدراسیون ووشو در خصوص رقابتهای جهانی ترکیه در آنکارا گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی که کشور ترکیه دارد و سهولت رفت و آمد به این کشور پیش بینی بیش از 85 کشور در این رقابتها حضور پیدا کنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، دکتر علی نژاد در ادامه اضافه کرد: با توجه به سطح بالای این رقابتها قطعا دفاع از عنوان نایب قهرمانی کار دشواری خواهد بود چرا که به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم این تیم را به اردوهای برون مرزی اعزام کنیم اما با رایزنی که با کشور میزبان رقابتهای جهانی داشتیم از این تیم دعوت کردیم تا 2 دیدار تدارکاتی با ملی پوشان ایران داشته باشند تا سطح آمادگی تیم بالاتر رود.

دکتر علی نژاد خاطر نشان ساخت: ووشو ایران طی سالهای اخیر روند رو به رشدی داشته است و در اکثر میادین بین المللی این تیم توانسته نتایج درخور توجهی را کسب کند و امیدوارم نوار پیروزی های این فدراسیون همچنان ادامه داشته باشد هر چند که عدم کسب نتیجه در مسابقات جهانی ترکیه هرگز عملکرد این فدراسیون را زیر سوال نخواهد برد چرا که ووشو هم در بحث سخت افزاری و هم نرم افزاری توانسته به جایگاه مطلوبی دست یابد.

نایب رئیس کنفدراسیون ووشو آسیا با اشاره به سرمایه گذاری کلان کشورها در رشته ووشو گفت: امروزه همه کشورها در این رشته به طور جدی و با برنامه ریزی در حال سرمایه گذاری هستند و با توجه به زمزمه های المپیکی شدن این رشته در سال 2020 قطعا رقابتهای جهانی سطح بالایی خواهد داشت.

رئیس فدراسیون ووشو غرب آسیا در این باره اذعان داشت: رقابت ووشو در دنیا به حدی رسیده است که حتی کشوری نظیر برونئی تیم ملی خود را در 2 بخش جوانان و بزرگسالان 4 ماه به اردوی تدارکاتی چین اعزام کرد و این هزینه و سرمایه گذاری در این بخش نشان از حضور پرقدرت کشورها در رقابتهای جهانی خواهد بود.

عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی ووشو در خصوص جلسه هیات رئیسه فدراسیون جهانی(iwuf) تصریح کرد: برای ریاست این پست که تجربه جدیدی در دموکراسی جهانی ووشو است، "یوزای چینگ" (نایب رئیس کمیته بین المللی المپیک و معاون و زیر ورزش چین) و "ریموند اسمیت" نایب رئیس فدراسیون جهانی ووشو کاندیدا شده اند که بنده یوزای چینگ را در اداره فدراسیون جهانی مورد صلاحیت می بینم.

دکتر علی نژاد تاکید کرد: با هماهنگی با دبیر کل ووشو آسیا شنبه 16 مهرماه جلسه کنگره فوق العاده آسیا برگزار خواهد شد تا با حضور نماینده ترک، اسپانیا، آذربایجان و چند کشور از اروپا و آمریکا  از "یوزای چینگ" در انتخابات حمایت خواهیم کرد.

وی در خاتمه گفت: ووشو طی سالهای اخیر در رقابتهای برون مرزی حضور پرقدرتی داشته است و همه کشورها روی این تیم حساب ویژه ای باز کرده اند هر چند که حضور تیم ما در اکثر این پیکارها مقارن با مناسبت های ویژه ای مذهبی بوده و من این را به فال نیک می گیریم و قطعا به برکت ائمه معصومین جواب تلاش های خود را در این مسابقات خواهیم گرفت.
۱۲ مهر ۱۳۹۰ ۱۶:۲۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.