مراسم گرامیداشت شهدای ورزشکار کشور؛دکتر عباسی: نص صریح قرآن شان و جایگاه شهدا را مشخص کرده است

مراسم گرامیداشت شهدای ورزشکار کشور؛دکتر عباسی: نص صریح قرآن شان و جایگاه شهدا را مشخص کرده است
در مراسم گرامیداشت شهدای ورزشکار کشور، وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نص صریح قرآن کریم ،بیانات معمار کبیر انقلاب و فرمایشان مقام معظم رهبری ، شان و جایگاه شهدا را برترین رتبه ها توصیف کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پایگاه خبری ورزش و جوانان، در مراسم گرامیداشت شهدای ورزشکار که یکشنبه شب به همت سازمان بسیج ورزشکاران و با همکاری وزارت ورزش و جوانان، با نام و یاد پهلوان شهید سعید طوقانی در محل هتل المپیک تهران برگزار شد، دکتر عباسی با اشاره به آیه شریفه قران کریم؛« وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»، مقام و منزلت شهدا را کون و مکانی بی بدیل و بسیار والا توصیف کرد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: بهترین و ارزشمند ترین موهبتی که می توان نصیب آدمی کرد حیات ابدی است و این هدیه ای است که خداوند متعال به شهدای راه حق ارزانی داشته است.

وی افزود: قطعاً مادران و پدرانی که فرزندان پاک خود را برای مبارزه در راه خداوند پرورش داده اند نیز در این نعمت غیر قابل وصف پروردگار سهیم هستند. برای آنان که دست مایه سالها مرارت و زحمت خود را ابراهیم وار تقدیم فرمان حق تعالی کرده اند چه بشارتی بالاتر از اینکه فرزندان شهیدشان تا ابد زنده خواهند بود و خوان الهی ارتزاق می کنند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه گفت: توجه ویژه به جایگاه والای شهدا و خانواده شهدا به دلیل صبر و بردباری نزد خداوند متعال، ما را موظف می کند که همواره به این خانواده ها متذکر شویم که از چه مقام و مرتبه ای برخوردار هستند و برگزاری چنین مراسمی از ان دست فعالیت های ارزشی است که ما را در این مسیر یاری می دهد.

دکتر عباسی همچنین با اشاره به بیانات عالمانه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)و جملات تاریخی ایشان که فرمودند:
" شهید نظر می کند به وجه الله " ، " شهدا شمع محفل بشریت هستند" و " خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند"، اظهار داشت:
امام راحل با این کلمات، حفظ ارزشهای شهدا و تکریم خانواده ایشان را اهم امور در جهت حفظ نظام اسلامی ایران عنوان کردند.

وی گفت: امروز همه ما مسئولیم و وظیفه ای سنگین بر دوش داریم. بی تردید افتخار دیروز ما هدیه هزاران شهید به درگاه حق بود و امروز افتخار ما این خواهد بود که جامعه جوانان کشور را
به سرمنزل ادب اسلامی برسانیم و در این مسیر باید به سمت تربیت اصولی جوانان و به دنبال دستیابی جامع به معانی و مفاهیم اخلاقی و رفتاری صحیح فرزندان پاک این سرزمین اسلامی باشیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به قهرمانی اخیر تیم ملی والیبال در جام ملتهای آسیا رقابتهای قهرمانی آسیاگفت: رهبری معظم در پی این پیروزی ارزشمند بار دیگر در پیام گهربار خود بر یک جمله کلیدی تاکید داشستند و آن شادی دل ملت بود. بی شک قهرمانی در آسیا افتخاری بزرگ است اما قطعاً همانطور که ایشان فرمودند شاد کردن دل ملت ارزشی غیر قابل وصف دارد.

وی در پایان اظهار داشت: خوشبختانه دولت با تشکیل وزارت ورزش و جوانان و تاکید رییس جمهور مصمم است هر آنچه که در توان دارد در جهت حرکت و توفیق جوانان ایران اسلامی در مسیر سلامت به کار بندد و ما در وزارت ورزش به خود می بالیم که در این راه بسیج ورزشکاران کشور را به عنوان همراهی امین و مطمئن در کنار خود می بینیم.

گفتنی است در پایان مراسم گرامیداشت شهدای ورزشکار کشور که با حضور وزیر ورزش و جوانان، ریاست سازمان بسیج مستضعفین، جمعی از خانواده های معزز شهدا، ورزشکاران و مسئولین فدراسیون های ورزشی در هتل المپیک تهران برگزار شد از خانواده شهدای ورزشکار تجلیل به عمل آمد.
۱۱ مهر ۱۳۹۰ ۱۳:۰۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.