با برد مقابل ژاپن؛تیم ملی کانوپلو مردان بزرگسال ایران برای اولین بار قهرمان آسیا شد

تیم ملی کانوپولوی مردان ایران با شکست ژاپن پس از 10 دوره حضور در رقابت‌های کانوپولوی قهرمانی آسیا به عنوان قهرمانی این مسابقات رسید.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک  ، در این مسابقه نریمان منوچهرنیا، مجید محمدی، محمدعلی مولایی، هومن قربان بیدگلی، مهدی مهردادآذر، علی قدمی، محسن شیخلووند و سالار محسن زاده برای تیم ملی ایران و اگاتا تاکاهیرو، فوجی هیروتاکا، شیاباتا کاتیویوکی، هوریوچی هیروکی، یواکی وایسوکه، یاماشیتا آکینوری و اینوئه حاجیمه برای تیم ملی ژاپن به میدان رفتند.

این مسابقه برای تیم ملی کشورمان برای کسب عنوان قهرمانی بسیار حائز اهمیت بود به همین خاطر قایقرانان با تمام قوا به مصاف حریف خود رفتند. در این مسابقه حساس و نفس گیر قایقرانان هر 2 تیم ایران و ژاپن که پیش از این نیز با یکدیگر مسابقه داده بودند ، رقابتی پایاپای با یکدیگر داشتند. در ابتدای بازی محسن شیخلووند موفق شد با ضربه ای موفق شد اولین گل ایران را در این مسابقه به ثمر رساند. حملات بی امان هر 2 تیم در اوایل بازی حساسیت این مسابقه را دو چندان کرده بود . تا اینکه اگاتا تاکاهیرو موفق شد گل تساوی را برای تیم ژاپن به ثمر رساند.

قایقرانان ایران پس از دریافت این گل روی دروازه ژاپن خیمه زدند به طوری که با ضربات پی در پی به دنبال رسیدن به گل دوم بودند ولی متاسفانه ژاپنی ها در 3 ثانیه مانده به پایان نیمه اول موفق شدند توسط یاماشیتا آکینوری به گل دوم خود دست یابند.

با آغاز نیمه دوم تیم ژاپن که برنده نیمه اول بود در ابتدا حمله ای را داشت که موفق شد با ضربه اگاتا تاکاهیرو به گل سوم خود نیز دست یابد.

پس از دریافت این گل قایقرانان ایران بیکار نماندند و برای جبران گلهای خورده به حملات خود ادامه دادند تا اینکه مجید محمدی موفق شد یکی از گلهای خورده را جبران کند. این گل باعث شد که قایقرانان ایران روحیه بهتری پیدا کنند و حملات خود را ادامه دهند تا اینکه بعد از گذشت حدود 2 دقیقه هومن بیدگلی گل سوم ایران را نیز به ثمر رساند تا تیم ایران به تساوی با ژاپن برسد. بعد از این گل خیمه قایقرانان ایران بر روی دروازه ژاپن و حملات معدود ژاپن بی نتیجه ماند تا اینکه زمان قانونی مسابقه به پایان رسید و تیمها 3-3 نزد مربیان خود رفتند تا تاکتیکهای آنان برای زمان گل طلایی بشنوند.

در نیمه اول وقت اضافه باز هم هر 2 تیم حملاتی را بر روی دروازه های یکدیگر داشتند و موفق به زدن گل طلایی نشدند و خود را برای نیمه دوم وقت اضافه آماده کردند. در نیمه دوم وقت اضافه نیز در همان ابتدا محسن شیخلووند موفق شد گل طلایی را برای تیم ایران به ثمر رساند و برای اولین بار طلسم 10 ساله بشکند و ایران را قهرمان آسیا کند.

در این مسابقه کو وی شنگ به عنوان داور اول، آبش زاده به عنوان داور دوم، فاطمه نجاری، مریم طوبی و مجید معتمدی به عنوان داوران میز به قضاوت پرداختند.
تیم ملی کانوپولوی ایران با کسب این عنوان جواز حضور در مسابقات کانوپولوی قهرمانی جهان را بدست آورد.

۱۱ مهر ۱۳۹۰ ۱۰:۵۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.