با برد مقابل چین تایپه در مسابقات قهرمانی آسیا ؛تیم ملی کانوپولوی مردان بزرگسال کشورمان به فینال صعود کرد

با برد مقابل چین تایپه در مسابقات قهرمانی آسیا ؛تیم ملی کانوپولوی مردان بزرگسال کشورمان به فینال صعود کرد
تیم ملی کانوپولوی مردان بزگسالان کشورمان امروز 10 مهرماه با برد غرور آفرین مقابل تیم ملی چین تایپه در مسابقات قهرمانی آسیا به فینال راه یافت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از فدراسیون قایقرانی؛ در این مسابقه نریمان منوچهرنیا، مجید محمدی، محمدعلی مولایی، محسن شیخلووند، هومن قربان بیدگلی، سالار محسن زاده، علی قدمی و مهدی مهردادآذر برای تیم ملی ایران و لون چو آن چه، هوآ چنگ شنگ، یو توآن تن، یانگ هوآنگ چیائو، هویی هوآنگ تنگ، ین هسوچین، کو وانگ هسینگ و هسین لو چینگ برای تیم ملی چین تایپه بازی کرد.

در این مسابقه حساس که از ساعت 11 امروز در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد تیمهای ایران و چین تایپه برای سعود به فینال به مصاف حریفان خود رفتند. با توجه به اینکه این 2 تیم پیش از این در این رقابتها با هم مسابقه داده بودند شناخت کافی از هم داشتند. تیم ملی کشورمان که در بازی اول مسابقه را به حریف واگذار کرده بود اینبار با تدبیر و درایت بیشتری پا به میدان گذاشت. مربیان برای غلبه بر این تیم تاکتیک تیم را عوض کردند که در نهایت نیز نتیجه داد.

با آغاز نیمه اول توپ نصیب تیم ملی ایران شد و به این ترتیب اولین حمله ملی پوشان کشورمان شکل گرفت. پس از این حمله قایقرانان چین تایپه نیز به سمت دروازه ایران حمله کردند که ناموفق ماندند و در ضد حمله توسط نریمان منوچهرنیا به گل دست یافتند. با این گل ملی پوشان ایران با جدیت بیشتری مسابقه را ادامه دادند. با هر حمله ایران پاروزنان حریف نیز حمله ای را ترتیب می دادند ولی هیچ کدام از تیم ها موفق به بازگشایی دروازه حریف نشدند تا اینکه بالاخره قایقرانان چین تایپه در حمله خود موفق شدند یک پنالتی از بازیکنان ایران بگیرند و گل تساوی را توسط هسین لو چینگ به ثمر رسانند.

پس از به ثمر رسیدن این گل هویی هوآنگ تنگ نیز دومین گل تیمش را وارد دروازه ایران کرد تا این نیمه با نتیجه 2 بر 1 به سود تایپه به پایان رسد.
در نیمه دوم نیز که قایقرانان ایران با انگیزه صعود به فینال و استفاده از آخرین فرصت خود به میدان آمدند موفق شدند در همان ثانیه های اول توسط محسن شیخلووند گل تساوی را به ثمر رسانند. پس از این گل و با گذشت حدودا یک دقیقه و نیم سالار محسن زاده دیگر ملی پوش کشورمان سومین گل ایران را زد تا تیم ایران با خیالی آسوده به کار خود ادامه دهد.

پس گل ایران هر 2 تیم حملاتی را بر روی دروازه های یکدیگر داشتند تا اینکه لون چوآن چه موفق شد گل تساوی را بزند ولی در جواب این گل محمدعلی مولایی موفق شد با ضربه ای گل چهارم را برای ایران وارد دروازه چین تایپه کند.

در ادامه مسابقه در حمله ای که این داشت ناکام ماند و قایقرانان چین تایپه با یک توپ دزدی و ضد حمله موفق شدند توسط یو توآن تن به گل چهارم برسند. پس از به ثمر رسیدن این گل و در فاصله کمتر از 2 دقیقه مانده به پایان مسابقه هوآ چنگ شنگ به دلیل خطایی که بر روی دروازه بان ایران مرتکب شد از داور کارت زرد دریافت کرد و 2 دقیقه از مسابقه اخراج شد. با این حساب تیم چین تایپه با 4 نفر مسابقه را ادامه داد. در فاصله کمتر از 40 ثانیه مانده به پایان مسابقه مهدی مهردادآذر موفق شد گل پنجم ایران را به ثمر رساند تا مسابقه به سود ایران ادامه پیدا کند. با وجود اینکه ایران این مسابقه را برده بود ولی قایقرانان بیکار نمادند و در ثانیه پایانی مسابقه نیز مجدداً توسط مهردادآذر به گل ششم دست یافتند. در پایان نیز این مسابقه با نتیجه 6 بر4 به سود ایران به پایان رسید.

با این نتیجه تیم ملی کشورمان به فینال راه یافت تا ساعت 15:30 امروز 10 مهرماه برای کسب عنوان قهرمانی با تیم ملی ژاپن مسابقه دهد.
در این مسابقه شیمیزو ماویا به عنوان داور اول، علیرضا آبش زاده به عنوان داور دوم، ترانه طباطبایی، فاطمه مولایی و مجید معتمدی به عنوان داوران میز به قضاوت پرداختند.

۱۰ مهر ۱۳۹۰ ۱۴:۰۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.