دیدار وزیر ورزش و جوانان با دبیر اجرایی شواری المپیک آسیا؛دکتر عباسی : یکی از اولویت های دولت دهم توسعه ورزش در ایران است

دیدار وزیر ورزش و جوانان با دبیر اجرایی شواری المپیک آسیا؛دکتر عباسی : یکی از اولویت های دولت دهم توسعه ورزش در ایران است
وزیر ورزش و جوانان صبح امروز در دفتر خود با دبیر اجرایی شورای المپیک آسیا و نایب رییس فدراسیون جهانی شنا دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  پایگاه خبری ورزش و جوانان، دکتر عباسی در دیدار با حسین المسلم، با اشاره به خصوصیات بارز ورزش بعنوان یک پدیده بزرگ اجتماعی، به ویژگی بارز آن در ایجاد بهداشت روانی و سلامت جسمی افراد اشاره کرد و گفت: آموزه های دینی ما همواره بر ایجادو حفظ سلامت تاکید داشته و این امر براهمیت ورزش در امور جاری کشور می افزاید.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه روند حرکت ورزش در منطقه وحوزه خلیج فارس را رو به رشد و امیدوار کننده توصیف کرد و افزود: بی شک نزدیکی دینی و فرهنگی، تعامل و دوستی دیرین میان کشورهای همسایه از جمله دلایل اصلی توسعه کمی و کیفی ورزش در منطقه به شمار می رود.

وی اظهار داشت:هر چند کشورها از لحاظ استعداد و ظرفیتهای انسانی در ورزش با یکدیگر تفاوت دارند، اما شنا از جمله رشته های ورزشی است که خوشبختانه از جایگاه قابل قبولی در سطح کشورهای منطقه برخوردار است .

دکتر عباسی با اشاره به نگاه ویژه دولت دهم به ورزش تصریح کرد: ما درآغاز راه تشکیل وزارت ورزش و جوانان هستیم، لذادراین مسیر با دقت و حساسیت خاصی ضمن پیگیری مسائل روز ورزش کشور؛ هم در سطح ملی و هم درسطح آسیا و جهان، نیازمند تدوین برنامه های کاربردی تر هستیم تا بتوانیم ورزش را نیز همگام با سایر بخشهای دولت جمهوری اسلامی ایران در مسیر توسعه حرکت بدهیم .

وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان ساخت :یکی از اولویتهای ما در این بخش توسعه همکاری های بین المللی ورزشی است و بسیار خوشحالم که امروز با یکی از اعضای تاثیر گذار دو نهاد مهم بین المللی ورزش دیدار می کنم .

وی حضور المسلم درایران را فرصتی بسیار ارزشمند برای تبادل اندیشه ها دانست و افزود : امیدوارم دست اندرکاران فدراسیون شنا با بهره گیری از نقطه نظرات کارشناسی شما هرچه بهتر در مسیر برنامه ریزی توسعه شنا درایران گام بردارند .

المسلم نیز که به دعوت فدراسیون شنای کشومان به تهران سفر کرده است ضمن ابراز خوشحالی دیدار با وزیر ورزش وجوانان جمهوری اسلامی ایران، پیام تبریک شیخ احمد الفهد الصباح، رییس شورای المپیک آسیا را به مناسبت انتخاب وی بعنوان نخستین وزیر ورزش و جوانان ایران تقدیم دکتر عباسی کرد.

وی با تاکید بر دوستی و همکاری دیرین میان دو کشور ایران و کویت در تمامی زمینه ها، از ورزش ایران به عنوان قطب اصلی ورزش منطقه و از جمله قدرتهای بزرگ ورزش آسیا نام برد و با اشاره به نتایج درخشان ورزشکاران ایران در بازی های آسیایی گوانگژو نسبت به موفقیت آنها در بازی های المپیک 2012 اظهار امیدواری کرد.

در این دیدرا بهرام افشار زاده دبیر کل کمیته ملی المپیک و غلامرضا جعفری سرپرست فدراسیون شنا حضور داشتند.
۱۰ مهر ۱۳۹۰ ۱۴:۰۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.