رزاقی دوچرخه سواری که پس از 887 روز سفر دور دنیا به میهن بازگشت؛خوشحالم که نمازم را به افق ایران می خوانم

رزاقی دوچرخه سواری که پس از 887 روز سفر دور دنیا به میهن بازگشت؛خوشحالم که نمازم را به افق ایران می خوانم
قهرمان دوچرخه سواری کشورمان که پس از 887 روز از سفر دور دنیا به میهن بازگشت از اینکه پس از طی مسافت 45830 کیلومتر دوباره در وطن بازگشته است و توانست پیام صلح و دوستی مردم کشورمان را به 27 کشور دیگر ببرد اظهار خرسندی کرد.

عباس رزاقی قهرمان دوچرخه سواری کشورمان که بعنوان نماینده صلح و دوستی از کشورمان دور دنیا رکاب زد در گفتگو با سایت کمیته ملی المپیک اظهار داشت : سفر خود را صبح روز سوم اردیبهشت ماه سال 1388 از آکادمی ملی المپیک آغاز کردم و صبح امروز پس از طی مسافت 45 هزار و 850 کیلومتر و گذر از 27 کشور در سراسر دنیا با میهن بازگشتم .

وی ادامه داد : در گذر از 27 کشور مختلف به کمیته های ملی المپیک کشورهارفتم و با دبیر کل های آن ها دیدار کردم و اگر دبیر کل در سفر بود و در کشورش حضور نداشت با رئیس کمیته المپیک آن کشور دیدار و ضمن  تحویل هدایای کمیته ملی المپیک و کارت پستالهای اماکن تاریخی و طبیعی ایران پیام صلح و دوستی مردم عزیز کشورم را به آن ها می رساندم و امروز از اینکه وظیفه محوله را به خوبی به پایان رسانده و دوباره در کشورم هستم و می توانم به زبان مادری صحبت می کنم و به افق کشورم نماز بخوانم بسیار خشنودم.

وی در ادامه افزود : از 7 کشور آسیایی، 10 کشور اروپایی  و نیوزیلند  و 8 کشور آمریکای جنوبی گذر کردم وطولانی ترین قسمت سفرم در امریکای جنوبی با گذشتن از کشور های اروگوئه ، برزیل ، ونزوئلا ، کلمبیا ، اکوادور ، پرو ، بولیوی و شیلی بود.

رزاقی در مورد بهترین میزبانان این سفر طولانی از سوئیس ، اسپانیا ، کشورهای آسیایی و کشورهای امریکای جنوبی نام برد و گفت : 11 ماه را در امریکای جنوبی گذراندم و آن ها را مردمی زحمتکش ولی ورزش دوست و دوستدار ورزشکاران یافتم .

وی در خاتمه به نکته جالبی اشاره کرد و گفت : طی این سفر بیش از 100  مورد پنچری دوچرخه داشتم و 10 جفت لاستیک عوض کردم و امروز در 887 امین روز سفرم به آکادمی ملی المپیک تهران که سفرم را از آن جا آغاز کرده بودم بازگشتم و خدا را شاکرم در طول این سفر همیشه یا رو یاور من بوده است.
۵ مهر ۱۳۹۰ ۱۱:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.