دیدار رئیس کمیته پارالمپیک عراق با دبیر کل؛تاکید افشارزاده بر گسترش روابط ورزشی میان تهران و بغداد

دیدار رئیس کمیته پارالمپیک عراق با دبیر کل؛تاکید افشارزاده بر گسترش روابط ورزشی میان تهران و بغداد
دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران در دیدار رییس کمیته ملی پارالمپیک عراق با وی بر گسترش روابط ورزشی میان تهران وبغداد تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ بهرام افشارزاده در این دیدار با برشمردن ویژگی های فرهنگی ، تاریخی و مذهبی دو کشور اظهار داشت:‌ ورزش شاه راهی برای انتقال فرهنگ های ملل جهان است.

وی افزود:‌ مطمئنا هیچ کشوری بدون ارتباطات ورزشی نمی تواند فرهنگ و رسوم خود را به سایر کشورها انتقال دهد و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک ایران ارتباط تنگاتنگ و حسنه ای با یکدیگر دارند و این آمادگی در ایران برای انتقال مربیان خبره میان دو کشور وجود دارد و حتی ورزشکاران برتر عراقی که خود را برای حضور در المپیک آماده می کنند، می توانند در ایران تمرینات خود را دنبال کنند.

افشارزاده تصریح کرد:‌ آنچه مورد تایید کمیته پارالمپیک ایران باشد مورد تایید کمیته ملی المپیک نیز خواهد بود.
در ادامه 'قحطان النعیمی' رییس کمیته پارالمپیک عراق ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در ایران و دیدار با دبیرکل کمیته ملی المپیک کشورمان اعلام کرد: همواره از موفقیت ورزشکاران ایرانی در عرصه های بین المللی خرسند شده ام.

وی تصریح کرد: برای ما موفقیت ورزشکاران ایرانی به مانند موفقیت ورزشکاران عراقی می ماند و این مساله نشانگر نزدیکی ملت دو کشور به یکدیگر است.

رییس کمیته پارالمپیک عراق گفت:‌ موفقیت ورزشکاران دو کشور اهمیت فراوانی برای ما دارد و پیروزی ایرانیها در عرصه های مختلف ورزشی نشانگر پیشرفت شگرف تهران در این زمینه است.

النعیمی افزود:‌ توافقات تهران و بغداد در حوزه ورزش تنها بر روی کاغذ نیست و ما خواهان گسترش روابط هستیم و امیدواریم روابط دو طرف الگویی برای سایر کشورها باشد.

وی تصریح کرد:‌لازمه برقراری یک ارتباط خوب، تعامل و ارتباط خوب میان مسوولان عالی ورزش دو کشور است که خوشبختانه این مساله میان دو طرف بوجود آمده است.

غلامرضا ابراهیمی دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک ایران نیز در این نشست اظهار داشت:‌ در ایران ارتباط بسیار خوبی میان کمیته ملی المپیک و پارالمپیک وجود دارد؛ همواره مسوولان کمیته ملی المپیک به خواسته های مسوولان کمیته پارالمپیک پاسخ داده اند.

وی در خصوص دعوت از رییس کمیته پارالمپیک عراق به تهران نیز گفت: همکاری ورزشی کمیته پارالمپیک دو کشور از یک سال پیش آغاز شده است که امیدواریم در آینده نزدیک نتایج آن ملموس تر شود.

ابراهیمی گفت: ایران این آمادگی را دارد که تجربیات ورزشی خود را در رشته هایی که حرف اول را در جهان می زند، به کشور برادر و دوست عراق انتقال دهد.
در پایان این نشست، هدایایی به رسم یادبود میان دوطرف رد و بدل شد.
۴ مهر ۱۳۹۰ ۱۷:۱۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.