پایان چهاردهمین کنگره جهانی ورزش های همگانی با عنوان "فراخوانی برای عمل "

بیانیه چهاردهمین کنگره جهانی ورزشهای همگانی که روز جمعه یکم مهرماه با حضور 527 شرکت کننده از 90 کشور جهان در شهر پکن برگزار شد با اتفاق آراء با عنوان " فراخوانی برای عمل " قرائت شد .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک،  چهاردهمین کنفرانس جهانی ورزش همگانی از روز 29 شهریور ماه به 4 روز در شهر پکن چین به میزبانی کمیته ملی المپیک چین و شهرداری پکن ، سازماندهی کمیته بین المللی المپیک (IOC) و کمیسیون  ورزش همگانی این کشور و با همکاری انجمن توسعه شهر المپیک پکن(BODA)  و اسپورت اکورد  (SportAccord) برگزار شد . در مراسم اختتامیه این سمینار، رئیس کمیسیون ورزش همگانی (IOC) ، ضمن معرفی شهر لیمای کشور پرو به عنوان میزبان پانزدهمین کنگره جهانی ورزش همگانی ، سازمان های ورزشی و غیر ورزشی مانند دولت ها ، بخش های بهداشت ، آموزش ، شرکت ها و بنگاه های خصوصی را مخاطب قرار داده و آنها را فراخواند تا دست در دست هم روح ورزش همگانی و زمینه مشارکت مردم را در جامعه تزریق نمایند  .

وی در این بیانیه استفاده از ابزارهای مهمی چون مطبوعات و در گیر نمودن رسانه های عمومی را برای ترویج ورزش همگانی و انتشار رویدادها و اخبارهای این حوزه را یکی از مهمترین راهکارهای عملی ارزیابی کرد و اظهار داشت : خوشبختانه این کنفرانس نیز با توجه به استقبال تعداد زیادی از رسانه های محلی و بین المللی در نوع خود بی نظیر بوده است که امیدوارم نقطه شروع و عطفی در این رابطه باشد .

رئیس کمیسیون ورزش همگانی IOC از قول ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک گفت:" فلسفه و رویکرد ما به کنفرانس امسال به اشتراک گذاشتن شیوه های عملی به منظور  فعال سازی هر چه بیشتر مردم در تمامی رده های سنی بوده است . بنابراین ، این کنفرانس به موضوعاتی چون 1- اهمیت همکاری ومشارکت سازمانهای دولتی و خصوصی ، 2- اهمیت استفاده و تغییر شکل ابزارها و دانش ،3- برقراری ارتباط، 4- دسترسی به امکانات ورزشی و فضاهای عمومی و 5- توسعه و پیاده سازی برنامه ها و پروژه ها در ورزش همگانی پرداخت  و انواع و اقسام راهکارهای ارائه شده در این خصوص را نیز مورد بحث و بررسی قرار داد . (دکتر علی مجدآرا رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی ، محمد گواری مدیر کل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ، دکتر محمد جوادی پور دبیر شورای راهبردی و دکتر سید شهرام میرزمانی مشاور عالی فدراسیون ورزشهای همگانی به عنوان نمایندگان ایرانی حاضر در این سمینار حضور یافتند . )
۴ مهر ۱۳۹۰ ۱۰:۳۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.