کشتی آزاد قهرمانی جهان- ترکیه؛ رضا یزدانی صاحب گردن آویز طلا شد/قدرتنمایی در مقابل دیدگان تماشاگران ترکیه ای

کشتی آزاد قهرمانی جهان- ترکیه؛ رضا یزدانی صاحب گردن آویز طلا شد/قدرتنمایی در مقابل دیدگان تماشاگران ترکیه ای
رضا یزدانی آزادکار وزن 96 کیلوگرم کشورمان با اجرای فنون زیبا ایرانی صاحب مدال طلای رقابتهای جهانی ترکیه شد و سهمیه ورودی المپیک 2012 لندن را بدست آورد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، یزدانی در روز دوم رقابتهای جهانی پس از استراحت در دور نخست در دورهای بعد به ترتیب گوانزالز از اسپانیا، گرلی کیس از مجارستان، روسلان شیخ اف از بلاروس و بولتیک از نیجریه را شکست داد و راهی دیدار پایانی شد.
یزدانی در دیدار فینال مقابل سرحت بالچی از ترکیه و مقابل دیدگان تماشاگران میزبان در سالن سینان اردم در تایم اول با به پل بردن حریف در حالی که باید دو امتیاز می گرفت تنها با یک امتیاز داوران از حریف ترک خود پیش افتاد و در ادامه با زیر گیری زیبای ایرانی و با به پل بردن حریف امتیازات خود را به چهار رساند. در تایم دوم کشتی گیر ترکیه ای در دقایق پایانی یزدانی را از تشک خارج کرد و در حالی که پای نماینده کشورمان بطور کامل از تشک خارج نشده بود داوران یک امتیاز به بالچی هدیه کردند و کشتی به تایم سوم و پایانی کشیده شد. وی در دقایق پایانی تایم سوم با یک خم، دوخم و درخت کن زیبا صاحب یک امتیاز شد و در این زمان تذکرات بی مورد داوران آغاز شد اما این حربه نیز کارساز نشد و رضا یزدانی با افتخار و قدرتمندانه صاحب مدال طلا شد. تیم ایران پس از دو سال در رقابتهای جهانی به مدال طلا دست یافت.
علیرضا گودرزی و مصطفی آقاجانی در اوزان 84 و 60 کیلوگرم امروز شنبه از دور رقابتها کنار رفتند. حسن رحیمی روز جمعه در رقابتهای وزن 55 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد و سهمیه المپیک لندن را بدست آورد.
مهدی تقوی، صادق گودرزی و فردین معصومی کشتی گیران اوزان 66، 74 و 120 کیلوگرم فردا یکشنبه در روز پایانی این مسابقات به میدان می روند.

۲۷ شهریور ۱۳۹۰ ۰۸:۵۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.