مسابقات جودوی جام جهانی ازبکستان؛علی معلومات به مدال برنز دست یافت

مسابقات جودوی جام جهانی ازبکستان؛علی معلومات به مدال برنز دست یافت
علی معلومات به مدال برنز مسابقات جودوی جام جهانی ازبکستان دست یافت.

 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، جودوکار وزن منهای 73 کیلوگرم کشورمان که عصر روز گذشته برای تصاحب مدال برنز حریفی از اوکراین را پیش رو داشت با امتیاز وازاری "آنتون تیشکنکو" را شکست داد و موفق به گردن آویز مدال برنز رقابت ها شد.
 علی معلومات ابتدا با برتری مقابل "دیمیتری یارتوسف" از روسیه و "مارتین تیبلین" از نروژ به مرحله یک چهارم نهایی راه یافته بود. او در این مرحله "ماگست مازبیوف" از قرقیزستان را شکست داد تا در یک قدمی کسب مدال قرار گیرد.
وی در مرحله نیمه نهایی مسابقات به مصاف "وان لیگلو" از ترکیه رفت که در مکان 37 رنکینگ جهانی قرار دارد. علی معلومات در نهایت مسابقه را به این حریف واگذار کرد تا برای کسب مدال برنز مسابقات به مصاف "آنتون تیشکنکو" از اوکراین برود. او در این مرحله با شکست حریف موفق به کسب مدال برنز شد.
 علی معلومات با این عنوان امتیازات خود را 40 امتیاز در رنکینگ جهانی افزایش داد و در جدیدترین رنکینگ جهانی که ماهانه از سوی فدراسیون جهانی اعلام خواهد شد حدود 10 پله صعود خواهد کرد. علی معلومات اکنون در مکان 64 رنکینگ جهانی قرار دارد.
ذکریا مرادی دیگر جودوکار کشورمان در این وزن با شکست مقابل ناکامورا از ژاپن از دور رقابت‌ها کنار رفت.
صبح روز گذشته قاسم نوری زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم پس از برتری مقابل  "جمشید خلیل اوف" از تاجیکستان و شکست برابر "ایگار موشکیف" از آذربایجان از دور مسابقات حذف شد. حریف آذربایجانی نوری‌زاده در مکان یازدهم رنکینگ جهانی قرار دارد.
در وزن منهای 66 کیلوگرم نیز محسن غفار با شکست مقابل "سرگی" از قزاقستان از دور رقابت‌ها حذف شد.
امیر قاسمی نژاد و علی کریمیان در وزن منهای 81 کیلوگرم به همراه جواد محجوب در وزن منهای 100 کیلوگرم نمایندگان ایران در روز دوم مسابقات خواهند بود. روز دوم مسابقات فردا برگزار می‌شود.
جام جهانی جودو ازبکستان با حضور237 جودوکار از 30 کشور در تاشکند جریان دارد. امتیاز این مسابقات در کسب سهمیه المپیک لحاظ خواهد شد.

۲۷ شهریور ۱۳۹۰ ۰۸:۲۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.