رئیس کمیته ملی پارالمپیک:بای جایگاه خود را پارالمپیک لندن حفظ کنیم

رئیس کمیته ملی پارالمپیک ایران مسابقات جایزه بزرگ دوومیدانی معلولان را فرصتی دانست برای ورزشکارانی که هنوز نتوانسته اند به حد نصاب‏های لازم برسند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از روابط عمومی فدراسیون جانبازان و معلولین محمود خسروی وفا در حاشیه برگزاری رقابت‎های جایزه بزرگ معلولان که در ورزشگاه آفتاب انقلاب، گفت: با توجه به اینکه بهترین‏ها باید در رقابت‏های پارالمپیک حضور پیدا کنند مسابقات جایزه بزرگ فرصت خوبی است تا دوومیدانی کاری از فهرست نفرات اعزامی خط نخورد. در واقع رقابت‎های جایزه بزرگ فرصت مجددی است برای ورزشکارانی که تاکنون نتوانسته‎اند توانایی‏های خود را نشان دهند.

وی در مورد سطح برگزاری رقابت‏های جایزه بزرگ معلولان گفت: بی تردید این رقابت‏ها با حضور برترین‎ها برگزار می‏شود و از سطح کیفی بالایی برخوردار است. البته ارزیابی نهایی پس از پایان رکوردگیری و با حضور اعضای کمیته فنی انجام خواهد شد.
رئیس کمیته ملی پارالمپیک افزود: دو هدف بلند مدت و کوتاه مدت از برگزاری مسابقات داریم. هدف بلندت ما بازی‎های پارالمپیک 2012 لندن است و هدف کوتاه مدت نیز بازی‎های آیواز است که آبان‏ماه در ابوظبی امارات برگزار می‏شود.

خسروی‏وفا با اشاره به جوایز این مسابقات گفت: ما برای قهرمانان این رقابت‌ها جایزه یک میلیونی در نظر گرفته‌ایم که البته اعطای این جایزه به شرایط و رکوردی که دوومیدانی کاران به آن دست پیدا می‌کنند، بستگی دارد.

وی در مورد تجهیزات ورزشکاران گفت: فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان دو سال است که تجهیزات استاندارد که عمدتا ساخت کشور سوئد هستند را در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهد. در پارالمپیک لندن برای نخستین بار ورزشکاران از تجهیزات شخصی و استاندارد خود استفاده خواهند کرد.

خسروی وفا در پاسخ به این پرسش که "چه عنوانی را برای ورزشکاران ایرانی حاضر در آیواز پیش‎بینی می‎کند؟"، گفت: پیش‎بینی در مورد این رقابت‎ها زود است اما بی تردید این رقابت‏ها هم سطح پارالمپیک لندن نیست. ما تلاش می‎کنیم که با حضور در رقابت‌های آیواز بهترین‌های خود را شناسایی کنیم تا بتوانیم به هدف اصلی خود که کسب عنوان چهارمی در پارالمپیک 2012 لندن است، دست پیدا کنیم.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در خصوص نشست سرپرستان تیم‌های شرکت کننده در پارالمپیک که هفته گذشته در لندن برگزار شد، گفت: در مجموع باید بگویم نشست خوبی در لندن داشتیم و تبادل اطلاعاتی خوبی انجام شد. امیدوارم بتوانیم در مسابقاتی که سال آینده برگزار می‌شود به کسب نتایج مورد نظر خود دست یابیم.

خسروی وفا با بیان اینکه تا به حال برای رقابت‌های پارالمپیک 40 سهمیه کسب شده است، گفت: شایستگی صرف حضور در رقابت‎های پارالمپیک لندن است. ما اردوهای خود را از اردیبهشت‌ماه به طور منظم برگزار کردیم و باید در اینجا بگویم که هیچ مشکلی در خصوص اعزام تیم‏ها به اردوهای تدارکاتی نداریم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه انتظاری را از کاروان ایران در بازی‏های پارالمپیک دارد، اظهارداشت: آنچه در شواری عالی سیاست گذاری تعریف شده این است که ما جایگاه بیست ودومی خود در پارالمپیک پکن را حفظ کنیم و به جایگاه بالاتر فکر کنیم ضمن اینکه مدال‏های ما از حیث کیفیت رنگ در بازی‎های پارالمپیک لندن ارتقا یابد.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به "آزمون آزمایشی" که در لندن برگزار می‌شود، گفت: انگلیسی‌ها به تیم‌هایی که اردوهای خود را تحت عنوان اردوی آزمایشی در لندن برگزار کنند، تا سقف 25 هزار پوند کمک مالی خواهند کرد. این امر به آماده‌سازی خود کشور میزبان برای برگزاری رقابت‌های اصلی کمک خواهد کرد.

وی در پایان تاکید کرد ،ما سال 90 را سالی پر فشار برای کاروان ورزش ایران می‌دانیم و همه تمرکز خود را در خصوص آماده سازی در همین سال قرار داده‌ایم.
۲۶ شهریور ۱۳۹۰ ۱۰:۱۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.