ثبت نخستین رکوردهای آفریقایی ورزش های زورخانه ای

در اولین روز رقابت های آفریقایی ورزش های زورخانه ای، نخستین رکوردهای قاره ای این ورزش در بخش تیمی و مهارت های فردی به ثبت رسید.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در بخش تیمی، کنیا قهرمان، اوگاندا، مقام دوم، موزامبیک و تانزانیا  به صورت مشترک سوم شدند. در چرخ چمنی موزامبیک قهرمان شد و ورزشکاران اوگاندا، کنیا و زیمباوه به ترتیب در جایگاه دوم و سوم مشترک ایستادند. در چرخ تیز ورزشکاران اوگاندا و کنیا مدال طلا و نقره را از آن خود کردند و بنین و موزامبیک در جایگاه سوم قرار گرفتند. در کباده ورزشکار اوگاندایی، موگاگا سِگویا طلا گرفت و ورزشکاران کنیا، بنین و موزامبیک در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

در میل بازی موزامبیک قهرمان شد و ورزشکار کنیا  مدال نقره گرفت و اوگاندا سوم شد. در میل گیری سنگین مدال طلا از آن کاپو آموسا ورزشکار بنین شد و کامرون و تانزانیا در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

در سنگ کامرون مدال طلا گرفت، اوگاندا دوم شد و ورزشکاران بنین و آفریقای جنوبی به صورت مشترک سوم شدند.
با پایان این هفت بخش ورزش های زورخانه ای، رقابت های کشتی پهلوانی نخستین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای قهرمانی آفریقا با حضور ورزشکاران 11 کشور آفریقایی آغاز شد.

مسابقات ورزش های زورخانه ای این قاره، همزمان با دهمین دوره بازی های المپیک آفریقایی در ماپوتو پایتخت موزامبیک از 22 تا 24 شهریورماه برگزار می شود. دهمین دوره بازی های آفریقایی (All Africa Games) در 24 رشته ورزشی با حضور 7000 ورزشکار، مربی، مسئول و خبرنگار و عکاس از 55 کشور آفریقایی از عصر 12 شهریور ماه در شهرهای ماپوتو، زیمپتو، ماتولا، بیلینه چیدینگولو، آغاز شده است.

پیش از این رویداد، فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای مسابقات قهرمانی اروپایی را خرداد سال جاری در لیتوانی و مسابقات آسیایی را مرداد 1390 در بنگلادش برگزار کرده است. برگزاری نخستین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای قهرمانی جوانان آسیا در زورخانه حکیم ابولقاسم فردوسی شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان و جام جهانی از برنامه های آتی فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای می باشد.




۲۶ شهریور ۱۳۹۰ ۰۸:۵۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.