کشتی فرنگی قهرمانی جهان – ترکیه ؛تیم ملی کشتی فرنگی ایران با بیشترین مدال طلا به مقام سوم رسید

کشتی فرنگی قهرمانی جهان – ترکیه ؛تیم ملی کشتی فرنگی ایران با بیشترین مدال طلا به مقام سوم رسید
تیم ملی کشتی فرنگی ایران در پایان رقابتهای کشتی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک 2012 لندن که روزهای 21 تا 23 شهریور ماه و با حضور بیش از 100 کشور در شهر استانبول ترکیه برگزار شد با 2 مدال طلای امید نوروزی و سعید عبدولی، یک مدال برنز بشیرباباجان زاده، کسب سه سهمیه المپیک لندن و 30 امتیاز با پنج پله صعود نسبت به دوره گذشته رقابتها به مقام سوم جهان رسید و بهترین نتیجه مدالی تاریخ در این مسابقات بدست آمد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از فدراسیون کشتی، امید نوروزی و سعید عبدولی کشتی گیران اوزان 60 و 66 کیلوگرم صاحب دو مدال طلا شدند و بشیر باباجان زاده در وزن 120 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت و هر سه دلاور مرد کشتی ایران سهمیه المپیک لندن را بدست آوردند. باباجان زاده اولین مدال تاریخ سنگین وزن کشتی فرنگی را در رقابتهای جهانی بدست آورد.

محسن حاجی پور و قاسم رضایی ورزشکاران جوانمرد ایران با قرعه رژیم اشغالگر قدس برخورد کردند و حبیب الله اخلاقی در وزن 84 کیلوگرم در دور دوم رقابتها با ناداوری مقابل نظمی آولوجا ترکیه ای شکست خورد و سپس با اذعان خود این کشتی گیر وی با شکست مصلحتی مقابل حریف لهستانی باعث حذف حبیب الله اخلاقی شد. فرشاد علیزاده در وزن 74 کیلوگرم نهم شد.

در رده بندی تیمی این رقابتها نیز تیم روسیه تنها با یک مدال طلا و 41 امتیاز قهرمان شد، ترکیه ای ها با کسب یک مدال طلا و 35امتیاز دوم شدند، تیم ایران با 2 مدال طلا و 30 امتیاز سوم شد و تیمهای بلاروس، قزاقستان و بلغارستان به ترتیب با25، 23 و 21  امتیاز چهارم تا ششم شدند. به این ترتیب تیم ایران نسبت به دور گذشته این رقابتها در مسکو که با کسب 2 مدال طلا به مقام هشتم رسیده بود پنج پله صعود کرد.ضمن اینکه تیم ایران بیشترین تعداد مدال طلا را بدست آورد.
۲۴ شهریور ۱۳۹۰ ۱۱:۳۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.