کشتی فرنگی قهرمانی جهان – ترکیه؛امید نوروزی دومین طلایی ایران در رقابتهای جهانی استانبول

کشتی فرنگی قهرمانی جهان – ترکیه؛امید نوروزی دومین طلایی ایران در رقابتهای جهانی استانبول
امید نوروزی فرنگی کار وزن 60 کیلوگرم کشورمان با شکست کشتی گیر قزاقستانی صاحب مدال طلای رقابتهای جهانی استانبول شد و دومین مدال طلای ایران در این رقابتها بدست آمد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، امید نوروزی که برای حضور در دیدار فینال کشتی گیرانی از اوکراین، روسیه، چین و کره جنوبی را شکست داده بود، در دیدار فینال مقابل کبیسبایف از قزاقستان در وقت اول، با یک بارانداز دیدنی دو بر صفر برنده شد. در تایم دوم کشتی طور دیگری پیش رفت. کشتی‌گیر قزاق موفق شد نوروزی را خاک کند و در کلینچ هم کنده فرنگی را اجرا کرد تا 4 بر صفر پیروز شود. در وقت سرنوشت ساز سوم نوروزی ابتدا سه امتیاز عقب افتاد اما با غیرت مثال زدنی با خاک کردن حریف و اجرای بارانداز و سپس سالتو 6 بر 3 پیش افتاد. در خاک نوروزی در حالی که قصد اجرای سالتوی دیگری داشت به پل رفت اما در نهایت 6 بر 5 برنده شد و قهرمان وزن 60 کیلوگرم جهان شد.

نوروزی ششمین طلایی تاریخ کشتی فرنگی ایران است و به این ترتیب دهمین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی ایران در رقابتهای جهانی نیز بدست آمد.

همچنین شیرباباجان زاده فرنگی کار وزن 120 کیلوگرم کشورمان با پیروزی مقابل حریف لهستانی صاحب مدال برنز رقابتهای جهانی ترکیه شد و اولین مدال تاریخ سنگین وزن کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی را بدست آورد.

 بشیرباباجان زاده که در دور مقدماتی کشتی گیران گرجستان، بلاروس و روسیه را شکست داده بود در مرحله یک چهارم نهایی مقابل لوپز قهرمان المپیک و جهان از کوبا شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده ها راه یافت. باباجان زاده در این مرحله نماینده سوئد را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت.

این کشتی گیر شایسته ای مازندرانی در دیدار رده بندی مقابل لوکاس باناک از لهستان در تایم اول با بیرون انداختن حریف یک بر صفر پیروز شد. وی در تایم دوم در حالی که ابتدا با یک امتیاز از رقیب سرسخت خود عقب افتاد در ادامه با هل دادن حریف به بیرون صاحب یک امتیاز شد و در این تایم نیز با نتیجه یک بر یک به پیروزی رسید و با شایستگی صاحب گردن آویز برنز شد. وی پیش از این سهمیه ورودی المپیک لندن را نیز کسب کرده بود.
۲۳ شهریور ۱۳۹۰ ۰۷:۳۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.