برگزاری کنگره آفریقایی ورزش های زورخانه ای

برگزاری کنگره آفریقایی ورزش های زورخانه ای
نخستین کنگره آفریقایی ورزش های زورخانه ای با حضور 12 کشور در موزامبیک برگزار شد.

نخستین کنگره آفریقایی ورزش های زورخانه ای همزمان با دهمین دوره بازی های آفریقایی با حضور دکتر سید امیر حسینی دبیرکل فدراسیون جهانی زورخانه و نمایندگان 12 کشور عضو این کنفدراسیون برگزار شد.


دکتر سید امیرحسینی با بیان استرات‍ژی فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای گفت:  زورخانه فقط ورزش نیست؛ بلکه ورزش و فرهنگ است و ریشه در میراث تمدنی کهن دارد. ما معتقدیم این ورزش قابلیت و ارزش ها شایان توجهی برای مردم جهان دارد و شاهد آن هستیم که از استرالیا و آسیا تا قاره آفریقا و آمریکا، مردم استقبال خوبی از این ورزش می کنند.
دبیرکل فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه گفت: استراتژی اصلی IZSF، زورخانه برای همه در همه جا و در همه زمان هاست و بر این اساس برنامه های آموزشی و رقابت ها طراحی و اجرا می شود.


وی افزود: فدراسیون جهانی زورخانه در سال 2011 فعالیت های خود را در آفریقا با دوره های آموزشی در اوگاندا و زیمباوه آغاز کرد و  با تلاش های و رایزنی های  فراوان با شورای عالی ورزش آفریقا  توانست ورزش زورخانه را در المپیک آفریقایی (All Africa Games) وارد کند.


محمد پارادیزو رییس کنفدراسیون آفریقایی ورزش های زورخانه ای با اشاره به نقش آموزش ورزش زورخانه از سنین کودکی و از مدارس گفت: باید برنامه آموزشی مدونی برای تربیت معلم - مربیان آفریقایی زورخانه تدوین کرد تا بتوانیم با هزینه ای اندک این ورزش را به نسل جدید آفریقا معرفی کنیم.

 

مهمترین عناوین طرح شده در نخستین کنگره آفریقایی زورخانه
-    آموزش زورخانه در مدارس
-    پارازورخانه
-    طراحی و تولید وسایل در کشورها با استاندارد فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای
-    برگزاری دوره های آموزشی متمرکز برای غرب و جنوب آفریقا
-    بررسی پیشنهادات میزبانی نخستین دوره مسابقات زورخانه قهرمانی نوجوانان آفریقا

14 کشور آفریقای جنوبی، بنین(رییس)، اوگاندا(دبیرکل)، تانزانیا(نایب رییس)، نیجریه(خزانه دار)، کنیا، بورکینافاسو، توگو، کامرون، موزامبیک، زیمباوه، جمهوری دموکراتیک کنگو، مالی و مالاوی اعضای فعال کنفدراسیون آفریقایی زورخانه می باشند.


نخستین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای قهرمانی آفریقا با حضور تیم ها و ورزشکارانی از 12 کشور همزمان با دهمین دوره المپیک آفریقایی از 22 تا 24 شهریور در ماپوتو پایتخت موزامبیک برگزار می شود.

۲۱ شهریور ۱۳۹۰ ۱۷:۲۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.