بهترین گلزن ایران در مسابقات جهانی واترپلو یونان؛بهترین تیم آسیایی بودیم

در مسابقات واترپولو قهرمانی جوانان جهان در یونان، توانست با 15 گل، عنوان بهترین گلزن تیم ایران را به خود اختصاص دهد. مهدی دایی تقی، بازیکن خط حمله تیم واترپلو جوانان در مورد کسب این عنوان می گوید : به خاطر پستی که در تیم دارم باید بگویم که همه بازیکنان به نوعی برای من کار میکنند و تمام پاسها برای گل زدن به من ختم میشود به همین خاطر توانستم بیشترین گل را بزنم.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون بهترین گلزن ایران در یونان میگوید : ما برای حضور در مسابفات قهرمانی جوانان جهان، 4 ماه در اردو بودیم و روزی 8 ساعت تمرین میکردیم که تا به حال چه از نظر کیفیت و کمیت، بی نظیر بوده است. بعد از آن به مدت 14 روز در مجارستان اردو داشتیم که بازیهای دوستانه اما بسیار جدی و خوبی را بوی‍ژه با تیم ملی زیر 17 سال مجارستان برگزار کردیم. در یونان هم مزد تمام این تلاشهایی را که انجام داده بودیم، گرفتیم و به مقام در خور توجه دهمی جهان رسیدیم. بدون اغراق، این بزرگترین کاری بود که میشد انجام داد چون تا به حال هیچ تیم از قاره آسیا به جمع 10 تیم برتر جهان راه پیدا نکرده بود. هر 9 تیم بالاتر از ما هم اروپایی بودند.

 دایی تقی از ایتالیا و مجارستان به عنوان سخت ترین بازیها یاد میکند : ایتالیا و مجارستان، سخت ترین بازیهای ما در یونان بودند. با این حال به ایتالیا 8 گل زدیم در حالیکه مجارستان به ایتالیا 7 گل توانست بزند. ما حتی در ابتدای بازی از ایتالیا 3-2 جلوبودیم . با این وجود،‌ سخت ترین و مهمترین دیدار ما مقابل فرانسه بود که 10- 9 برنده شدیم. با انجام این بازیها میشد از گوشه و کنار شنید که مورد تشویق و تحسین مفسران و بینندگان قرار گرفته ایم. بازی با آمریکا هم شرایط و جو خاصی نداشت و خیلی معمولی به پایان رسید البته باید بگویم که خستگی و بی انگیزگی ما هم در شکست 17 – یک ما مقابل آمریکا بی تاثیر نبود.

سنتر تیم جوانان ایران از شنیدن اینکه گفته میشد تیم ایتالیا به خاطر سرمربی ایتالیایی ایران، کمی با ملاحظه بازی کرده، خیلی ناراحت شد :‌ اصلا این طور نیست و من جدا برای کسانی که چنین فکری داشتند متاسفم. ما با زحمت خودمان در مقابل بازیکنان اصلی تیم ایتالیا به میدان رفتیم و اگرچه 17 گل خوردیم ولی توانستیم 8 گل به به یکی از قوی ترین تیمهای دنیا بزنیم. شما شک نکنید که مربی بزرگی مثل "پائولو مالارا" با چنین مسائلی خودش را کوچک نمی کند.

دایی تقی معتقد است تفاوت زیادی بین بازیکنان ایرانی و بازیکنان تراز اول جهان در تیمهای ایتالیا و مجارستان و آمریکا وجود ندارد : ما فقط از نظر انرژی کم آوردیم وگرنه 3 توپ اول بازی مقابل ایتالیا را ما برداشتیم. به هر حال به عنوان بهترین تیم آسیا باید حرفهایی برای گفتن در سطح جهان داشته باشیم.
۲۱ شهریور ۱۳۹۰ ۱۱:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.