جهت حضور در مراسم چهارمین دوره بازیهای المپیک مدارس برزیل؛کیومرث هاشمی به آمریکای جنوبی سفر کرد

جهت حضور در مراسم چهارمین دوره بازیهای المپیک مدارس برزیل؛کیومرث هاشمی به آمریکای جنوبی سفر کرد
کیومرث هاشمی قائم مقام وزیرآموزش و پرورش بنا به دعوت برزیلی ها برای حضور در مراسم چهارمین دوره بازیهای المپیک مدارس این کشور به "خوا پسوا" سفر کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛مراسم افتتاحیه این بازیها جمعه گذشته با روشن شدن مشعل بازیها در سالن ورزش رونالداو شهر پسوا برزیل آغاز شد تادانش آموزان رده سنی 12 تا 14 سال از 25 ایالت برزیل و هیئت های محلی در بزرگترین رقابتهای ورزشی مدارس به مصاف هم بروند.

درمراسم افتتاحیه این بازیها که با حمایت وزارت ورزش، کمیته المپیک، دولت و شهرداری برگزار می شود وزیر امور خارجه، اورلاندو سیلوا وزیر ورزش ،لوچیانو شهردار خوا پسوا ،سرپرست اجرایی ورزش BOC ،مدیر کل بازی های المپیک در مدارس و تعدادی از المپین های این کشور حضور داشتند تا 3900 شرکت کننده ورزشکاران جوان 12 - 14 سال  در رشته های    بدمینتون ، دو و میدانی ، بسکتبال ، دوچرخه سواری ، فوتبال ، ژیمناستیک ریتمیک ، هندبال ، جودو ، شنا ، تنیس روی میز ، والیبال و شطرنج به رقابت با یکدیگر بپردازند.

 نکته قابل توجه آنکه برگزاری مسابقات ورزشی  تحت عنوان المپیک مدارس، نقش کلیدی در شناسایی استعداد ورزشی این کشور داشته و به همین دلیل از سوی شورای کمیته المپیک این کشور ناظران بسیاری در این رقابتهای حضور داشته و مسابقات را زیر نظر دارند تا اقدام  به شناسایی و جذب نخبه های ورزشی کنند.

علاوه بر این 23 ناظر بین المللی از 16 کشور پروژه های توسعه خود را در ورزش ارائه خواهند نمود و همچنین شاهد برگزاری این رقابتهای ورزشی خواهند بود که از کشورمان نیز کیومرث هاشمی قائم مقائم وزیر آموزش و پرورش در امور تربیت بدنی  یکی از ناظرین این رقابتها بوده که به برزیل دعوت شد تا بتواند ضمن تبادل اطلاعات و تجربیات ورزشی دو کشور در حوزه مدارس از تجربیات این کشور در توجه و رشد ورزش مدارس کشور استفاده کند.

چین،قطر،امریکا،اندونزی،صربستان،اسلواکی،اکوادور،گرجستان،دومینیکن،آرژانتین و امارات از جمله کشورهایی می باشند که ناظرین خود را عازم این رقابتها کرده اند.
۲۱ شهریور ۱۳۹۰ ۱۰:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.