رئیس فدراسیون جودو:هیچ فردی حق دخالت در کار جیرو را ندارد

رییس فدراسیون جودو در خصوص حضور وزیر ورزش جوانان در رقابت های جودوی جام فجر گفت: مذاکرات مفیدی در خصوص برنامه ها و اهداف جودوی کشور با وزیر ورزش داشتیم و حضور ایشان سبب بالا رفتن روحیه جامعه جودوی کشور شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛علیرضا امینی رئیس فدراسیون جودو ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد: در مورد استراتژی کلی فدراسیون و برنامه ریزی برای کسب سهمیه و همچنین مباحث مختلف جودوی کشور با عباسی صحبت کردیم.

وی ادامه داد: همچنین روسای هیات ها نیز برای دقایقی با وزیر ورزش گفت وگو و مشکلات را بازگو کردند. به طور کلی حضور ایشان در مسابقات جام فجر بسیار مفید بود و روحیه جامعه این رشته رزمی را برای ادامه فعالیت بالا برد.
رییس فدراسیون جودو گفت: این اولین حضور وزیر ورزش در یک مسابقات بین المللی بود که این مساله را به فال نیک می گیریم.

** میزبانی ایلام بر اساس سیاست های وزارت ورزش بود
امینی در خصوص میزبانی استان ایلام در رقابت های بین المللی فجر و قهرمانی آسیایی کوراش گفت: وزارت ورزش سیاستی را در پیش گرفته است که مسابقات بین المللی در استان های کوچک و محروم برگزار شود که فدراسیون جودو به عنوان پیشرو در این مساله ایلام را انتخاب کرد.
وی ادامه داد: جام فجر پس از دو سال توقف برگزار شد و انصافا ایلامی ها میزبانی خوبی بودند، ضمن اینکه ایلام یکی از استان هایی است که قهرمانان به نامی در جودو و کوراش داشته و در حال حاضر نیز دارد.
رییس فدراسیون جودو اظهار داشت: به طور کلی از برگزاری این مسابقات رضایت دارم و باید از مسوولان سیاسی و ورزشی ایلام قدردانی کنم.

** آماده شدن ملی پوشان برای حضور در رقابت های سهمیه المپیک
وی در مورد عدم حضور ملی پوشان در رقابت های جام فجر و کوراش گفت: تنها علی معلومات، محمدرضا رودکی و جواد محجوب در این رقابت ها حاضر نبودند که این مساله هم به دلیل در پیش بودن مسابقه های سهمیه المپیک بود.
امینی گفت: سرمربی ایتالیایی تیم ملی در نظر داشت که تنها امیر قاسمی نژاد در رقابت های کوراش به میدان برود که انصافا وی مبارزات خوبی به نمایش گذاشت و مدال طلا را کسب کرد.
رییس فدراسیون جودو با اشاره به اینکه تیم ایران در رقابت های دارای سهمیه ازبکستان و قزاقستان شرکت می کند، عنوان کرد: به زودی در این دو کشور به میدان می رویم تا نفرات امتیازات خود را در رنکینگ فدراسیون جهانی افزایش بدهند.
وی افزود: تیم هشت نفره ایران به ازبکستان خواهد رفت که از بین آنها محجوب، قاسمی نژاد، معلومات و رودکی در قزاقستان هم به میدان می روند و دیگر نفرات چنانچه در ازبکستان مبارزات خوبی ارائه کنند به قزاقستان اعزام می شوند.

** جیرو ارتباط بسیار خوبی با ورزشکاران دارد
وی در خصوص حضور جیرو در تیم ملی ایران گفت: این مربی ایتالیایی ارتباط بسیار خوبی با ورزشکاران برقرار کرده است.
امینی عنوان کرد: جیرو از نظر فنی مربی توانایی است و این مساله در کنار ارتباط خوبی که با ورزشکاران دارد مقدمات پیشرفت تیم ملی را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: ما در قهرمانی آسیا به دو مدال رسیدیم و در کاتا نایب قهرمان آسیا و جهان شدیم و در جهانی فرانسه هم در بین 136 کشور در رتبه نوزدهم ایستادیم که این مساله نشان می دهد از بسیاری کشورها برتر هستیم.
رییس فدراسیون جودو گفت: البته این نتایج برایم راضی کننده نیست و باید با تلاش بیشتر و سرمایه گذاری خود را در بین 10 کشور اول جودوی جهان قرار بدهیم و این مساله را فراموش نکنیم که در چند ماه اخیر روند روبه جلو داشته ایم.

**نظرات فنی ام را به جیرو می دهم
امینی در پاسخ به این سوال که چند سال به عنوان سرمربی تیم ملی فعالیت کرده و آیا در مسایل تیم ملی دخالت می کند، عنوان کرد: به هیچ عنوان دخالت نمی کنم و زمانی که سرمربی بودم نیز اجازه دخالت نمی دادم. اما به عنوان فردی که سالها کار مربیگری کرده است نظران فنی ام را به جیرو ارایه می دهم و در نهایت این خود سرمربی ایتالیایی خواهد بود که حرف آخر را می زند و هیچ فردی هم اجازه دخالت ندارد.
وی ادامه داد: حضور جیرو در تیم ملی و همچنین فعالیت یک روانشناس ورزشی که خودش جودوکار بوده است باعث شده تا تیم ملی از نظر روحی و انگیزه به شرایط بسیار خوبی برسد.
۲۰ شهریور ۱۳۹۰ ۱۴:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.