مسئول کوراش ژاپن:جودو در پوست و خون ما ژاپنی هاست

مسئول کوراش ژاپن:جودو در پوست و خون ما ژاپنی هاست
ایرانیها در رشته های رزمی جنگنده و موفق هستند ولی در خصوص رشته جودو باید بگویم جودو در پوست و خون ما ژاپنی هاست.

 

هیدو کاگاما که برای تماشای مسابقات جودوی جام فجر و کوراش قهرمانی آسیا در سالن حضور داشت  و با دوربین بسیاری از صحنه هار را شکار می کرد خاطرنشان کرد: ایران همواره در کنار کشورهای شرق آسیا در رشته های مختلف رزمی نتایج خوبی کسب کرده است و در رشته های چون کاراته و جودو تیم ایران یکی از رقیبان ژاپن به شمار می رود و در دیگر ورزش ها چون تکواندو و کوراش هم دارای عناوین قهرمانی مختلفی است.

کاگاما در مورد سطح فنی رقابت های جام فجر گفت: این رقابتها می تواند با  سرمایه گذاری بیشتر به یک تورنمنت معتبر تبدیل شود که این مساله برنامه ریزی می خواهد البته من شنیدم چند سالی این رقابتها تعطیل بود که بدون شک این امر به ضرر جودو شما تمام شد.

وی افزود: رقابت های جام فجر در سطح فنی نسبتا خوبی برگزار شد و جودوکاران خوبی در آن مبارزه کردند جوانان شما آینده درخشانی دارند ولی امکانات بیشتری می خواهند.

کاگاما در مورد عدم حضور تیم ملی ژاپن در این رقابت اظهار داشت:  ژاپن برای شرکت در رقابتهای بین المللی حساسیت های خاص خودش رادارد ولی الان درگیر مسابقات کسب سهمیه هستیم و منطقی است که باید تمرکزمان بر روی رشته سنتی و ملی مان باشد شایداگر در آینده  به این رقابتها بیایند.

دبیر کل انجمن هنرهای رزمی ژاپن در خصوص تفاوت جودوی این کشور با ایران عنوان کرد: جودو ورزش ملی ما تلقی می شود و در پوست و خون مردم ژاپن است چرا که  در ژاپن خانواده ها فرزندان خود را از سنین کم در مدارس قهرمانی جودو ثبت نام می کنند و دولت نیز توجه خاصی به این رشته دارد و نمی توان جودوی این دو کشور را با هم مقایسه کرد.

 

وی در پایان گفت: ایران نیز می تواند با راه اندازی گسترده پایگاه های قهرمانی و سرمایه گذاری بیشتر برروی نونهالان و نوجوانان یعنی از مدارس آغاز کند.

 

۱۷ شهریور ۱۳۹۰ ۱۴:۵۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.