دبیرکل کمیته ملی المپیک : مرگ یک مربی زمانی است که ورزشکار او را از نظر علمی نپذیرد

دبیرکل کمیته ملی المپیک : مرگ یک مربی زمانی است که ورزشکار او را از نظر علمی نپذیرد
فردی که مسئولیتی را قبول می کند اگر عاشق نباشد و ذوب در کارش نشود موفق نخواهد بود.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک وپارالمپیک، دهمین دوره آموزش تربیت مربی بدنساز با حضور بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک، دکتر مهرزاد حمیدی رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک و پیمان فخری مدیر مرکز سنجش آکادمی و مدیر دوره و 40 نفر از شرکت کنندگان افتتاح شد.

بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک در مراسم افتتاحیه این دوره  گفت: هر فردی اگر دانشمند هم باشد اگر نتواند علمش را بکار گیرد وبه روز عمل نکند موفق نمی شود. من عاشق آموزش هستم و احساس می کنم که اگر یک مربی با آخرین علوم ورزشی دنیا آشنا نباشد ورزشکار بر او غلبه می کند. مرگ یک مربی زمانی است که ورزشکار او را از نظر علمی نپذیرد.

وی ادامه داد : یک مربی باید خود را در بالاترین درجه عملی قرار دهد تا ورزشکار با اعتقاد او را قبول کند. اگر حرفی را بزنید که در پشت آن منطق و دانش وجود داشته باشد و خود آن را عاشقانه عمل کرده باشید آن را خواهند پذیرفت.

دبیر کل کمیته ملی المپیک با بیان این مطلب که ورزش یک موقعیت استثنایی و ویترینی برای همه کشورهاست گفت : ویترین شما هم باید علم و دانش باشد . اساتیدی که در این دوره تدریس می کنند بهترین های ایران هستند واین کلاس یک موقعیت استثنایی است که برای شما بوجود آمده است.

وی همچنین در پایان خصوص خصوصیات اخلاقی یک مربی نیز گفت : اگر مربی بخواهد در کارش موفق باشد باید همه چیزش الگو باشد. رفتار، کردار، منش، نشستن ، برخواستن و صحبت کردن یک مربی نیز باید نمونه باشد.

دکتر مهرزاد حمیدی رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک نیز در سخنانی کوتاه ضمن خوشامد گویی به شرکت کنندگان و تشکر از دبیرکل کمیته ملی المپیک که حمایتهای لازم را از دوره های تخصصی آکادمی بعمل می آورند گفت: ما شرایط و کلیه امکانات و دستاوردها و تجربیات را در اختیار شما قرار می دهیم ولی آن فردی برنده خواهد شد که تلاش کند و بعد از دوره نیز اطلاعات اندوزی را رها نکند.

وی ادامه داد: جریان یادگیری یک جریان پویا است و کسانی در این جریان جلوتر می باشند که اطلاعات بیشتری را کسب نمایند. مرکز سنجش بعد از اتمام دوره ها مربیان را رصد می کنند که امیدواریم  شما را نیز در آینده در خدمت تیم های ملی و جامعه ورزش کشور ببینیم.

 پیمان فخری مدیر مرکز سنجش و مدیر دوره ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در خصوص تاریخچه برگزاری این دوره گفت: اندیشه و طراحی برگزاری این دوره از سال 83 آغاز شد . برگزاری این دوره براساس نیازی بود که در جامعه ورزش وجود داشت و تلاش ما در این بود که کلیه بحث های تخصصی و بروز را در این کلاس  جمع کنیم.
وی ادامه داد: تاکنون هشت دوره از این کلاسهای مربیگری برگزار شده که خوشبختانه روز به روز بر اهمیت این دوره ها افزوده شده است و این براساس بازخوردها و اعلان نیازهایی بوده است که ما دریافت کرده ایم.

فخری افزود: این کلاس به مدت دو هفته برگزار می شود ولی این نکته ضروری است که ما نمی توانیم روح مربیگری بدنساز را در شما بدمیم و این پتانسیل و تلاش شماست که چه میزان از اطلاعات و تجربیات اساتید استفاده و بهره بگیرید. پس از یک ماه از اتمام دوره امتحانات تئوری و عملی از شما گرفته خواهد شد و در طی  این مدت شما می توانید از امکانات و اطلاعات کارشناسان استفاده کنید .

مدیر دهمین دوره تربیت مربیگری بدنساز در پایان گفت: در این دوره از بهترین و تخصصی ترین اساتید کشوری که با ورزش قهرمانی عجین هستند و با تیم ها ملی کار کرده اند استفاده شده است که می توانند اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار دهند. 

گفتنی است این دوره از 14 لغایت 27 شهریورماه بصورت تئوری و عملی در آکادمی ملی المپیک وپارالمپیک برگزار می شود.

۱۴ شهریور ۱۳۹۰ ۱۳:۲۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.