نگاهی به صورت جلسه سی امین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛قبل از آغاز مجمع عمومی، اعضا برای احترام به قربانیان زلزله و سونامی ژاپن در مارس 2011 به مدت یک دقیقه در سکوت ایستادند.
دستور جلسه شماره 1: حاضرین و غایبین
1-    همه اعضای 45 کمیته ملی المپیک حضور داشتند.
دستور جلسه شماره 2: سخنرانی توسط رییس شورای المپیک آسیا
2-    شیخ احمد الصباح رییس شورای المپیک آسیا ضمن خوشامدگویی به کلیه حاضرین، از کمیته ملی المپیک ژاپن و آقای تاکاکیفور به خاطر هماهنگی های بعمل آمده و ایجاد محیطی مناسب برای برگزاری جلسه تشکر کرد. او همچنین به مناسبت جشن صد ساله به کمیته المپیک ژاپن تبریک گفت و از اینکه در این مناسبت مهم با مردم ژاپن سهیم بود اظهار خرسندی نمود
3-    رئیس شورای المپیک آسیا در ادامه افزود که طی سال گذشته آسیا شاهد میزبانی بازیهای مختلف بین المللی از قبیل بازیهای المپیک پکن، بازیهای المپیک نوجوانان سنگاپور، بازیهای آسیایی ساحلی مسقط و بازیهای زمستانی آسیایی آستانا- الماتی بوده که قابلیت آسیا را برای میزبانی رویدادهای مهم بین المللی نشان می‌دهد. او همچنین به شهر پیونگ چانگ برای میزبانی بازیهای المپیک زمستانی 2018 تبریک گفت.

دستور جلسه شماره 3: سخنرانی توسط رییس کمیته بین المللی المپیک
4-    دکتر ژاک روگ، رییس کمیته بین المللی المپیک در ابتدا به تیم فوتبال بانوان ژاپن برای راهیابی به فینال جام جهانی فیفا و همچنین به شهر پیونگ چانگ برای میزبانی بازیهای المپیک زمستانی 2018 تبریک گفت. او ضمن تبریک به کمیته المپیک ژاپن به مناسبت جشن صد ساله تاسف خود را نسبت به وقوع زلزله و سونامی امسال اظهار نمود. دکتر ژاک روگ همچنین ادامه داد که کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا کمیته مشترکی تحت مدیریت آقای سر میانگ ان جی، نایب رییس کمیته بین المللی المپیک، برای همکاری جهت بهبود اوضاع تشکیل دادند.

5-    رییس کمیته بین المللی المپیک نیز به شورای المپیک آسیا به عنوان فعال ترین قاره در جهان تبریک گفت و اظهار کرد ما به راه خود برای مقابله با دوپینگ، شرط بندی و غیره ادامه خواهیم داد چنانکه ما به نسل آینده مدیون هستیم.

دستور جلسه شماره 4: سخنرانی توسط وزیر آموزش، ورزش، فرهنگ، علوم و تکنولوژی
6-    آقای تاکاکی ضمن خوشامدگویی به حاضرین اظهار کرد که ژاپن به عنوان بخشی از قاره آسیا برای پیشرفت آرزوهای المپیک به تلاش خود ادامه می دهد.
دستور جلسه شماره 5: سخنرانی توسط رییس کمیته ملی المپیک ژاپن
7-    آقای تسونکازو تاکدا ضمن خوشامدگویی به حاضرین به منظور حضور در مجمع عمومی شورای المپیک آسیا و جشن صدساله کمیته ملی المپیک ژاپن از افرادی که حمایت خود را بعد از وقوع زلزله و سونامی اعلام کردند تشکر کرد.


دستور جلسه شماره 6: اهدای نشان لیاقت شورای المپیک آسیا
8-    رییس شورای المپیک آسیا و رییس کمیته بین المللی المپیک نشان لیاقت شورای المپیک آسیا و بج طلا را به افراد زیر به منظور همکاری برجسته با ورزش در آسیا اهدا کرد:
-    مرحوم آقای جیگورو کانو، اولین عضو کمیته بین المللی المپیک از آسیا
-    آقای تسونکازو تاکدا، رییس کمیته ملی المپیک ژاپن
-    آقای تمیرخان دوسموخابتوف، رییس کمیته ملی المپیک قزاقستان
-    آقای حبیب ماکی، عضو کمیته بین المللی المپیک و مدیر کل MABGOC
-    دکتر فنگ شو چانگ، رییس کمیته مالی شورای المپیک آسیا
بج طلا:
-    آقای ژورویشنگ، معاون شهردار گوانگجو
-    آقای گو شیانگ دی، دبیرکل GAGOC
-    آقای فنگ دائر، مدیر بازاریابی GAGOC
-    خانم یوان یو، مدیر، بازاریابی GAGOC
بج نقره:
-    آقای ژو هوی، مدیر روابط کمیته های ملی المپیک GAGOC
-    آقای ژن شانگجو دی، مدیر روابط کمیته های ملی المپیک GAGOC
دستور جلسه شماره 7: گزارش دبیرکل شورای المپیک آسیا
9-    گزارش راجا راندهیر سینگ، دبیرکل شورای المپیک آسیا همانطور که قبلا˝ منتشر شده بود توسط اعضا تصویب شد.
دستور جلسه شماره 8: گزارش نایب رییس شورای المپیک آسیا
*- آقای یونگ سوک شینو
- گزارش آقای تسونکازو تاکدا، رییس کمیته هماهنگی
- گزارش کمیته برگزاری بازیهای آسیایی اینچون
- گزارش کمیته برگزاری بازیهای داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا- اینچون
تصمیم:
10-    گزارشات آقایان شین، تاکدا و کمیته برگزاری بازیهای آسیایی 2014 اینچون و بازیهای رزمی و داخل سالن 2013 توسط اعضا دریافت شد.
11-     همچنین اعضا توسط کمیته برگزاری بازیهای اینچون باخبر شدند که سافت بال و سافت تنیس هم به ترتیب جزو رشته های بیس بال و تنیس گردیدند. اعضا همچنین به دبیرکل جدید کمیته برگزاری بازیها آقای که‌وون کیونگ خوشامد گفتند.
12-     هیئت اجماعا˝ تاریخ چهارمین دوره بازیهای داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا را از 29 ژوئن تا 6 جولای 2013 تصویب کرد و همچنین از کمیته برگزاری بازیهای آسیایی اینچون برای گنجاندن رشته کوراش در برنامه بازیهای داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا تشکر کرد و همچنین خواست تا موی و کیک بوکسینگ را در یک مکان برگزار نمایند. کمیته برگزاری اظهار نمود که تا آخر جولای 2011 تصمیمش را اعلام می کند.
* آقای یو زایکینگ- نایب رییس
- گزارش کمیته برگزاری بازیهای آسیایی ساحلی هایانگ
- گزارش کمیته برگزاری بازیهای آسیایی نوجوانان نانجینگ
تصمیم:
13-    گزارش دومین دوره بازیهای آسیایی نوجوانان توسط آقای یانگ وی زی ، دبیر کمیته شهری نانجینگ، ارائه و توسط اعضا قدردانی شد. همچنین هیئت تاریخ دومین دوره بازیهای آسیایی نوجوانان را از 16 تا 24 آگوست 2013 تصویب کرد و تصمیم گرفت که مذاکرات مربوطه مابین شورای المپیک آسیا و کمیته برگزاری برای نهایی کردن برنامه بازیها صورت گیرد.

14-     هیئت اجماعا˝ با واگذار کردن حقوق بازاریابی از دومین بازیهای آسیایی نوجوانان به کمیته برگزاری بازیهای آسیایی نانجینگ موافقت کرد. میزان حقوقی که واگذار می شود مابین شورای المپیک آسیا و کمیته برگزاری بازیهای آسیایی نانجینگ مورد توافق قرار می گیرد.

15-     به محض پیشنهاد آقای وی جیژونگ، نایب رییس شورای المپیک آسیا، اعضا در مورد محدودیت سنی پایین‌تر برای ورزشکاران در بازیها تصمیم گرفتند بنابراین ورزشکاران زبده می توانند در بازیهای المپیک نوجوانان که در نانجینگ در سال 2014 یک سال بعد از بازیهای آسیایی نوجوانان برگزار می شود، شرکت کنند.

* آقای تیموتی فوک، نایب رییس جنوب شرق آسیا
* ژنرال آریراچاکاران، نایب رییس جنوب شرق آسیا
* ژنرال سید عارف حسن، جنوب آسیا
* آقای غفور رحیموف- آسیای مرکزی
* شیخ عیسی بن رشید ال خلیفه- غرب آسیا
تصمیم:
16-    گزارشات نواب رییس، همانطوری که منتشر شده بود توسط اعضا دریافت شد.
دستور جلسه شماره 9: گزارش رییس کمیته های دایمی
-    کمیته مشورتی – آقای سر میانگ ان جی
-    صلح از طریق ورزش- پرنس فیصل ال حسین
-    کمیته ورزشها – آقای ژانگ جیلونگ
-    ورزشکاران- خانم یوکو آراکیدا
-    فرهنگ- آقای هماسیری فرناندو
-    کمیته مالی- دکتر فنگ شو چانگ
(ارائه و تصویب اظهارات بررسی شده در مورد حسابهای سال 2010)
-    اطلاعات و آمار- آقای بهرام افشارزاده
-    رسانه- آقای مانوئل سیلوریو
-    پزشکی- دکتر جگاتسان
-    قوانین- شیخ طلال فهد ال صباح
-    - ورزش و محیط زیست- آقای کیونگ سان یو
-    ورزش برای همه – ژنرال سهیل خوری
-    زنان – خانم ناتالیا سیپویچ
-    کمیته روابط بین الملل – خانم ریتا سابوو
تصمیم:
17-    گزارشات روسا همانطوری که قبلا منتشر شده بود توسط اعضا دریافت و موافقت شد.

18-    موافقت با حسابهای شورای المپیک آسیا برای سال 2010 که شامل حسابهای شورای المپیک آسیا، المپیک سولیداریتی و بودجه پیش بینی شده برای اینچون می باشد، صورت گرفت.
19-    اعضا اجماعا˝ با پیشنهاد کمیته قوانین شورای المپیک آسیا و هیئت اجرایی به رییس شورای المپیک آسیا مجوز دادند که سه نایب رییس و 4 عضو هیئت اجرایی اضافی را منصوب نماید و نتیجتا˝ در اساسنامه شورای المپیک آسیا نیز این تغییر صورت پذیرد.

20-    همه اعضا از آقای سر میانگ ان جی و پرنس فیصل ال حسین برای تلاشهایشهان برای حمایت از کمیته المپیک ژاپن در مورد زلزله و سونامی تشکر کردند.
دستور جلسه شماره 10: گزارش جشن صد ساله از بازیهای آسیایی توسط کمیته المپیک فیلیپین
21-    اعضا گزارش جشن صد ساله در آغاز بازیهای آسیایی در شهر Boracay در فیلیپین را در آخرین فصل سال 2013 دریافت کرد. جشن به مدت 3 روز طول می کشد و در این برنامه فرهنگی یک الی دو مسابقه ورزشی برگزار می شود. کمیته برگزاری نیز میزبان جلسات هیئت اجرایی و مجمع عمومی شورای المپیک آسیا در طول این دوره می باشد. اعضا همچنین از کمیته ملی المپیک فیلیپین خواستند  تا یک نفر را برای حضور در هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا معرفی کند تا برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد در سال 2013 رابط بین این دو سازمان باشد.

دستور جلسه شماره 11: گزارش توسط کمیته برگزاری هشتمین دوره بازیهای آسیایی زمستانی 2017 - ساپورو
تصمیم:
22-    گزارش هشتمین دوره بازیهای آسیایی زمستانی که در شهر ساپورو در سال 2017 برگزار خواهد شد توسط اعضا دریافت شد. اعضا همچنین از کمیته برگزاری خواستند تا با شورای المپیک آسیا در رابطه با تاریخ و برنامه مسابقات همکاری نزدیک داشته باشد.
دستور جلسه شماره 12: گزارش نهایی کمیته برگزاری شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی گوانگجو
تصمیم:
23-    گزارش نهایی در رابطه با شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی توسط آقای ژو رویشنگ، معاون شهردار گوانگجو و دبیرکل کمیته برگزاری بازیها ارائه گردید و اعضا از کمیته برگزاری بازیها و همچنین شهر گوانگجو به دلیل میزبانی به یادماندنی بازیها تشکر و قدردانی دریافت کردند.
دستور جلسه شماره 13: گزارش نهایی کمیته برگزاری دومین دوره بازیهای آسیایی ساحلی
تصمیم:
24-    گزارش نهایی دومین دوره بازیهای آسیایی ساحلی توسط آقای حبیب ماک مدیر کل و آقای رامون سوزارا مدیر اجرایی کمیته برگزاری بازیها ارائه و اعضا نیز قدردانی کردند. همچنین اعضا از کمیته برگزاری بازیها و سلطنت عمان برای میزبانی به یادماندنی بازیها تشکر کردند.

دستور جلسه شماره 14: گزارش نهایی هفتمین دوره بازیهای آسیایی زمستانی
تصمیم:
25-    گزارش نهایی هفتمین دوره بازیهای آسیایی زمستانی توسط آقای سریک کالمورزائف، نایب رئیس کمیته برگزاری بازیها ارائه شد و اعضا از کمیته برگزاری بازیها در آستانا- آلماتی و همچنین این دو شهر برای میزبانی به یادماندنی بازیها تشکر کردند.
دستور جلسه شماره 15: گزارش توسط فوکت کمیته برگزاری چهارمین دوره بازیهای آسیایی ساحلی
تصمیم:
26-    اعضا گزارش چهارمین دوره بازیهای آسیایی ساحلی را که توسط مسئول امور ورزشی تایلند آقای خانوکفاند چولاکسام ارائه شده بود دریافت کردند و همچنین از کمیته برگزاری اطلاعاتی را در خصوص تاریخ بازیها، برنامه مسابقات، نشان و آرم بازیها به منظور تصویب شورای المپیک آسیا خواستند.
دستور جلسه شماره 16: گزارش المپیک سولیداریتی
تصمیم:
27-    اعضا گزارش المپیک سولیدایتی و فعالیتهای روابط کمیته ملی المپیک با قاره آسیا را که توسط آقایان پره میرو و اولیور نیامکی ارائه شد با تشکر دریافت کردند.
دستور جلسه شماره 17: گزارش کمیته برگزاری بازیهای المپیک لندن
تصمیم:
28-    اعضا اطلاعات به روز شده در رابطه با بازیهای المپیک لندن را که توسط آقایان جیمز مک لود و آندریاس بورجوس از کمیته برگزاری بازیها ارائه شد با قدردانی دریافت کردند.
دستور جلسه شماره 18: ترخیص اعضای هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا از وظایف و مسئولیتهایشان
تصمیم:
29-    اعضا اجماعا˝ همه اعضای هیئت اجرایی را از وظایف و مسئولیتهایشان برای دوره 2011-2007 ترخیص کردند.
دستور جلسه شماره 19: انتخابات
تصمیم:
30-    انتخابات هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا برای دوره 2015-2011 بدون مشاجره برای همه پستها برگزار شد. لیست اعضا به پیوست صورت جلسه می باشد. اعضا همچنین به رییس شورای المپیک آسیا اجازه دادند تا اعضای کمیته را با مشورت روسای انتخاب شده و همچنین اعضای هیئت اجرایی جدید معرفی نماید و متعاقبا˝ به کمیته‌های ملی المپیک اطلاع دهد.
دستور جلسه شماره 20: مجمع عمومی آینده- تاریخ و مکان
تصمیم:
31-    اعضا اجماعا˝ با درخواست کمیته ملی المپیک ماکائو، چین برای میزبانی سی و یکمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا در ماکائو در اواخر 2012 موافقت کردند. اعضا از رییس شورای المپیک آسیا خواستند تا تاریخ و مکان نهایی را متعاقبا˝ به کمیته های ملی المپیک اطلاع دهد. مدیرکل شورای المپیک آسیا آقای حسین المسلم برای نهایی کردن امور مربوط به مجمع عمومی انتخاب شد.
دستور جلسه شماره 21: سایر امور با اجازه رییس
-    نایب رییس افتخاری دایمی
تصمیم:
32-    اعضا اجماعا˝ با پیشنهاد رییس شورای المپیک آسیا در رابطه با انتخاب دکتر فنگ شو چانگ به عنوان نایب رییس افتخاری دایمی به دلیل مشارکت برجسته ایشان در امور شورای المپیک آسیا و ورزشهای آسیا موافقت کردند.
- انجمن کمیته های ملی المپیک
تصمیم:
33-    اعضا گزارش فعالیتهای آنوک را که توسط خانم گانیلا لیندبرگ، دبیرکل آنوک ارائه شد با قدردانی دریافت کردند. رییس شورای المپیک آسیا اعلام کرد که در خلال جلسه آنوک در دوربان امور مربوط به علاقه مندی کمیته های ملی المپیک برای بازیهای المپیک مورد بحث قرار گرفت و قرار شد تا انجمن های قاره ای پیشنهادی را آماده کنند تا در خصوص تامین علاقه مندی کمیته های ملی المپیک در طول بازیهای المپیک اطمینان حاصل نمایند. او از کمیته مشورتی درخواست کرد تا طرح پیشنهادی را برای جلسه هیئت اجرایی بعدی آنوک آماده نماید.

جلسه ساعت 3 بعداز ظهر به پایان رسید.



۱۴ شهریور ۱۳۹۰ ۱۰:۱۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.