جدال 1213 قایقران در رقابتهای جهانی کسب سهمیه المپیک

جدال 1213 قایقران در رقابتهای جهانی کسب سهمیه المپیک
مسابقات قهرمانی جهان و انتخابی المپیک روئینگ از امروز با حضور 68 کشور در شهر بلد کشور اسلوونی آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون قایقرانی، مسابقات قهرمانی جهان و اولین مرحله انتخابی المپیک 2012 لندن در رشته روئینگ با حضور 1213 ورزشکار شامل 673 ورزشکار مرد و 540 ورزشکار زن در قالب 22 ماده برگزار می شود تا تکلیف 402 قایقرانی که در مرحله اول به المپیک راه پیدا می کنند، مشخص شود. 148 قایقران دیگر نیز در مرحله دوم انتخابی المپیک که به صورت قاره ای برگزار می شود، مجوز ورود به المپیک لندن را دریافت خواهند کرد. در رشته روئینگ 550 نفر در 14 ماده برای المپیک لندن با هم رقابت می کنند.

از قاره آسیا کشورهای چین، کره، هند، قزاقستان، عراق، ژاپن، تایلند، ویتنام، هنگ کنگ و ایران در این مسابقات حاضر هستند.

تیم ملی روئینگ کشورمان متشکل از 9 قایقران مرد و 6 قایقران زن با حریفانش مسابقه می دهد. عاقل حبیبیان و حسن جهانیان در ماده دونفره سبک وزن مردان، حمیرا برزگر در ماده یکنفره سبک وزن بانوان، سولماز عباسی و مریم سعیدی درماده دونفره سبک وزن بانوان، مونا شادمهر، شادی فرج پور، نازنین ملائی و حمیرا برزگر در ماده سبک وزن 4 نفره بانوان، محسن شادی در ماده یکنفره سنگین وزن مردان، افشار حیدری و یاسر جوهری در ماده سنگین وزن تک پاروی مردان، سعید عادلی، فرهاد و فرزاد کربلائی و وحید جوهری چهارنفره سنگین وزن تک پارو با حریفان خود رقابت خواهند کرد.

گفتنی است بیشترین شرکت کننده و سخت ترین مسابقه در ماده تکنفره سنگین وزن مردان است که محسن شادی در آن رقابت خواهد کرد. در این ماده 36 کشور شرکت کرده اند و فقط 11 قایق اول این مسابقات به المپیک صعود خواهند کرد.

در ماده دونفره سبک وزن مردان جایی که عاقل حبیبیان و حسن جهانیان حضور دارند دومین ماده ای است که بیشترین شرکت کننده را با 33 قایق به خود اختصاص داده است. حبیبیان و جهانیان نیز برای حضور در المپیک باید جزء 11 قایق اول مسابقات قرار گیرند که برای انجام این امر رقابت بسیار سختی را با حریفان خود پیش رو خواهند داشت.

نمایندگان کشورمان افشار حیدری و یاسر جوهری در ماده دونفره تک پارو برای راهیابی به المپیک مسیر دشواری در پیش دارند و در حضور بهترین های جهان و المپیک باید در بین 11 قایق برتر این مسابقات قرار گیرند. در این گروه نمایندگانی از 24 کشور حضور دارند که از جمله آنها می توان به تیم نیوزلند قهرمان دو دوره گذشته این رقابت ها اشاره کرد.

تیم چهار نفره تک پاروی مردان کشورمان نیز با ترکیب سعید عادلی، فرهاد و فرزاد کربلایی و وحید جوهری برای حضور در المپیک باید از بین 22 قایق حاضر در بین 11 قایق برتر این رقابت ها قرار گیرد.

قایقرانان 26 کشور در ماده دونفره سبک وزن بانوان نیز در این مسابقات حضور دارند تا با قرار گرفتن در جمع 8 قایق برتر راهی المپیک لندن شوند. سولماز عباسی و مریم سعیدی نمایندگان کشورمان در این ماده هستند که برای حضور در المپیک کار بسیار دشواری را در پیش خواهند داشت.

به جز مواد المپیکی قایقرانان کشورمان در دو ماده دیگر این رقابت ها نیز حضور خواهند داشت. حمیرا برزگر نماینده کشورمان در ماده تک نفره سبک وزن بانوان است. او در میان نمایندگان 22 کشور در این ماده تلاش می کند تا بهترین مقام را از آن خود کند.

همچنین مونا شادمهر، شادی فرج پور، نازنین ملائی و حمیرا برزگر اعضای تیم چهار نفره سبک وزن بانوان کشورمان همراه با قایقرانان 11 کشور برای کسب بهترین عنوان تلاش می کنند.
۶ شهریور ۱۳۹۰ ۱۰:۳۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.