دیدار اعضای هیئت رییسه و اجرایی فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با وزیر ورزش و جوانان

دیدار اعضای هیئت رییسه و اجرایی فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با وزیر ورزش و جوانان
اعضاء هیات رییسه و اجرایی فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با دکتر محمدعباسی وزیر ورزش و جوانان دیدار و گفتگو کردند.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون؛مهندس محسن مهرعلیزاده رییس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای در این جلسه با بیان این که تاسیس وزارت ورزش و جوانان نقطعه عطفی در تاریخ ورزش ایران است، آمادگی خود را برای هرگونه کمک و انتقال تجربه اعلام کرد.
رییس پیشین سازمان تربیت بدنی با ارایه گزارشی از روند تشکیل IZSF گفت: رایزنی های بسیار گسترده و ظریفی در جهان برای تاسیس فدراسیون و اجرای رهنمود مقام معظم رهبری در این خصوص انجام گرفته و خوشحالیم که امروز 62 کشور جهان در این فدراسیون عضویت دارند و در 35 کشور فدراسیون ملی زورخانه تاسیس شده است.

رییس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای تاکید کرد: علاوه بر فعالیت های علمی صورت گرفته، یکی از نقاط قوت این فدراسیون بهره گیری از نظرات کارشناسی و تجربیات پیکسوتان و ورزشکاران خوش نام و تمامی روئسای فدراسیون ورزش های زورخانه ای  پس از انقلاب می باشد و ما توانسته ایم با یک ارتباط صحیح و کاربردی از نظرات کارشناسی این عزیزان استفاده کنیم.

دکتر محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان در این دیدار با بیان این که یک فرصت تاریخی برای تشکیل وزارت ورزش و جوانان مهیا شده است خواستار استفاده از تجربه همه صاحب نظران شد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که گزارش روند فعالیت های IZSF امیدوار کننده و حاکی از یک نگاه راهبردی و پیرامونی است تاکید کرد: فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با روشی صحیح و اصولی و با لحاظ ظرافت ها،  پایه مهمی از اهداف فرهنگی و ورزشی نظام را با بین المللی کردن زورخانه بنا نهاده است.

دکترعباسی گفت: ارتقاء و جهانی کردن ارزش های انسانی و فرهنگی در این فدراسیون بین المللیِ ایرانی متبلور شده و تاسیس و فعالیت های فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای یک مدل و تجربه بسیار خوب است که باید مورد استفاده قرار گیرد.
وی با اشاره به این که هرموضوعی که با فرهنگ عجین شود، ماندگار می شود افزود: توسعه ورزش های ملی از برنامه های کاری بنده است که باید محقق شود.
دکتر سید امیر حسینی دبیرکل فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای در گزارشی به برخی از رویدادهای مهم برگزار شده در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: در سال جاری مسابقات قهرمانی زورخانه آسیایی و اروپایی برگزار شده است و نخستین دوره مسابقات قهرمانی آفریقا نیز همزمان با دهمین دوره بازی های آفریقایی (All African Games) در موزامبیک برگزار می شود.

دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک ایران با بیان این که تاکنون کمیته های ملی المپیک 17 کشور آسیایی معرفی نامه این ورزش به شورای المپیک آسیا را امضاء کرده اند گفت: برخی کشورها در راه  عضویت ورزش های زورخانه ای در OCA مقاومت می کنند که باید تلاش بیشتری در این خصوص از سوی کمیته ملی المپیک کشورمان صورت بگیرد.

میترا روحی عضو هیات رییس فدراسیون جهانی ورزش ها همگانی نیز گفت: در جلسه رای گیری برای انتخاب رشته های ورزشی در مسابقات جهانی ورزش های همگانی، اکثریت اعضاء به حضور زورخانه رای دادند. این امر حکایت از فعالیت و ارتباط موثر فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با نهادهای جهانی موثر در ورزش دارد.

مهندس مهرعلیزاده رییس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای در این جلسه از وزیر ورزش و جوانان برای حضور در نخستین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای قهرمانی آفریقا در موزامبیک و مسابقات جوانان آسیا در تاجیکستان دعوت کرد.

در خاتمه این جلسه یادبود فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و دهمین دوره بازی های آفریقایی از سوی رییس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای به دکتر محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان اهداء شد.

در این دیدار مهندس احمد دنیامالی خزانه دار، میترا روحی عضو IZSF و هیات رییسه فدراسیون بین المللی ورزش های همگانی TAFISA، دکترسیدعبداله سجادی رییس کمیته فنی، رحیم جدی رییس کمیته مسابقات و محمدخوش جان مشاور فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و از پیشکسوتان خوش نام ورزش های زورخانه ای حضور داشتند و به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
۵ شهریور ۱۳۹۰ ۱۱:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.