3 نشان طلا، نقره و برنز حاصل کار کشتی گیران پنج وزن اول در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان

3 نشان طلا، نقره و برنز حاصل کار کشتی گیران پنج وزن اول در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان
نمایندگان کشورمان در پنج وزن اول مسابقات کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان صاحب یک طلا، یک نقره و یک برنز شدند.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، درپایان روز نخست این مسابقات که بعد از وقفه یازده ساله در شهر زومباتلی مجارستان آغاز شده نمایندگان کشورمان در پنج وزن اول صاحب یک طلا، یک نقره و یک برنز شدند.

در 85 کیلوگرم حاتم علی‌اکبر زاده پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل رادو پراوان از مولداوی با نتایج 5- صفر و 4- صفر به پیروزی رسید. وی در دور سوم مقابل پرویز آخونداف از آذربایجان در تایم اول یک بر 2 و تایم دوم با ضربه فنی پیروز شد. علی اکبرزاده در مرحله نیمه نهایی نیز جال کاران پاوان از هند را با نتایج مشابه 2 بر صفر شکست داد و در دیدار فینال اصلان بیبالتوف از روسیه را در دو تایم با نتیجه 5 بر 3 و 8 بر صفر مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.

در 50 کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم بلاتونی از مجارستان را با نتایج 8- یک و 6- یک مغلوب کرد. وی در دور سوم مقابل نارک بابایان از ارمنستان با نتیجه 3 بر صفر، 3 بر 4 و 5 بر صفر به پیروزی رسید. یزدانی در مرحله نیمه نهایی رینیا ناکامورا از ژاپن را در دو تایم با نتایج مشابه 2 بر یک شکست داد و فینالیست شد. یزدانی در دیدار فینال مقابل قاضی مراد رشید اف از روسیه قرار گرفت و با نتیجه 2 بر 6 و صفر بر 5 مغلوب شد و به مدال نقره بسنده کرد.

در 58 کیلوگرم پیمان یاراحمدی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم دیمیترو اسلوبدیانیک از اوکراین را با نتیجه 3- صفر و 7 بر صفر شکست داد. وی در دور سوم بلاژ کالمان از مجارستان را با نتیجه یک بر صفر و 6 بر یک مغلوب کرد، اما در مرحله نیمه نهایی مقابل گوسیان شاخبانوف از روسیه با نتیجه صفر بر یک، 2 بر صفر و صفر بریک شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. یاراحمدی در دیدار رده بندی کریلوس بینیم پائوم از یونان را در دو تایم با نتیجه 2 بر صفر و 5 بر صفر مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد. در این وزن کشتی گیران هند و روسیه به مقامهای اول و دوم رسیدند.

در 42 کیلوگرم صابر خانجانی در دور نخست با نتایج 6- صفر و 7- صفر اسحاق کایا از ترکیه را شکست داد، اما در دور دوم مقابل یورقان علی یف از آذربایجان با نتیجه 3 بر 3 و 3 بر 4 شکست خورد و با توجه به شکست کشتی گیر آذربایجانی مقابل حریف روس در مرحله نیمه نهایی خانجانی از دور رقابتها کنار رفت. در این وزن کشتی گیران روسیه و قزاقستان اول و دوم شدند و خانجانی در رده هشتم قرار گرفت.

در 69 کیلوگرم محمد عظیمی در دور نخست ساوالودیس از یونان را در دو تایم با نتایج 1- صفر و 1-1 شکست داد اما در کشتی دوم مقابل متین اوزترک از ترکیه در سه تایم با نتیجه 3- صفر، 1- 2 و 1-1 مغلوب شد و و با توجه به شکست کشتی گیر ترکیه ای مقابل حریف قزاقستانی، عظیمی از دور رقابتها کنار رفت.
در رده بندی تیمی پنج وزن اول، روسیه با 48 امتیاز صدرنشین است، هند با 41 امتیاز دوم است و تیمهای آذربایجان و ایران بترتیب با 31 و 30 امتیاز سوم و چهارم هستند. مسابقات پنج وزن دوم و پایانی این رقابتها از ساعت 15:30 دقیقه امروزآغاز می شود.
۲ شهریور ۱۳۹۰ ۱۳:۴۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.