تصویب پیشنهاد پهلوان سلیمانی در کارگروه قوانین فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای

تصویب پیشنهاد پهلوان سلیمانی در کارگروه قوانین فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای
کارگروه قوانین کمیته فنی فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با پیشنهاد پهلوان علیرضا سلیمانی مبنی استفاده کشتی گیران کشتی پهلوانی از پیراهن ورزشی آبی و قرمز به جای دوبنده موافقت کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ جلسه کارگروه قوانین کمیته فنی فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با حضور رییس، دبیر کل، سایر اعضای کمیته و پهلوان علیرضا سلیمانی تشکیل شد.
در این جلسه که با حضور کهنه سواران، پیشکسوتان وکارشناسان ورزش باستانی وکشتی پهلوانی برگزار شد، حاج مهدی شیرگیر، حاج محمد خوش جان، مرشد  پناهی ،  عباس نمازیان، رحیم جدی، جهان پهلوان علیرضا سلیمانی و پهلوان محمد رضا توپچی، حسین فرزامی، رضا محمودی  دبیر کمیته فنی و محمد گوهری  کارشنا س و طراح نرم افزار داوری ورزش زورخانه  حضور داشتند.
مهندس مهرعلیزاده رییس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای  با تقدیر از دست اند کاران بر گزاری سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در بنگلادش، اظهار امیدواری کرد: با بهره مندی از نظرات و پیشنهادات سازنده  خبرگان ورزش باستانی، این فدراسیون بتواند گام های هرچه موفق تر و موثرتری در جهت نیل به اهداف توسعه ای ورزش زورخانه در جهان و استاندارد سازی هر چه بهتر این  ورزش ملی و مذهبی  و میراث معنوی نیاکان بردارد.
سید امیر حسینی دبیر کل  IZSF نیز در این جلسه با ارزیابی نقاط قوت و برخی از مشکلات اجرایی سومین دوره مسابقات قهرمانی ورزش های زورخانه ای آسیا، خواستار ارایه نظرات و پیشنهادات خبرگان و کارشناسان ورزشی برای برگزاری هرچه بهتر رویداد ها به لحاظ فنی و اجرایی شد.
در این جلسه پیشنهاد آقایان حاج مهدی شیر گیر، مشاور IZSF  و از کهنه سواران ورزش زورخانه و کشتی کشورمان که ریاست سابق فدراسیون های  ورزش زورخانه ای و کشتی جمهوری اسلامی ایران و رییس کانون مربیان کشتی کشور  را در کارنامه خود دارد و جهان پهلوان سلیمانی صاحب بازوبند پهلوانی کشور در خصوص نوع لباس و حذف کمربند در مسابقات کشتی پهلوانی  مطرح شد و پس از  بحث و تبادل نظر اعضا  مقرر شد  در دستور العمل مسابقات  آتی نسبت به حذف استفاده کمر بند  اقدام شود.
همچنین کارگروه قوانین کمیته فنی فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با پیشنهاد پهلوان علیرضا سلیمانی مبنی  استفاده کشتی گیران کشتی پهلوانی از پیراهن ورزشی آبی و قرمز به جای دوبنده موافقت کرد.
حاج محمد  خوش جان مشاور izsf  و عضو کارگروه فنیIZSF  با اشاره به تجربیات خود و حضور در رویداد ها، روند پیشرفت، ورزش های زورخانه ای در جهان  را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در زمان ریاست آقای شیر گیر مسابقات کشتی پهلوانی از استقبال، ابهت و شکوه ویژه ای برخوردار بود به طوری که  ظرفیت  سالن های هفتم تیر و دوازده هزار نفری آزادی پاسخ گوی  استقبال بسیار زیاد مردم نبود در حالی که هم اکنون بهر وری از ظرفیت زورخانه ها به  حد اقل رسیده است.
خوش جان تاکید کرد: مردم پهلوانان را دوست دارند. بایستی نگاه ویژه ای به کشتی پهلوانی داشته باشیم و پهلوانان را با این ورزش آشتی دهیم.
مرشد حاج غلام حسن محمد پناهی ها مسئول کارگروه ورزش های زورخانه ای کمیته فنی IZSF   در مورد اجباری بودن عضویت ورزشکاران مهارت های انفرادی و کشتی پهلوانی دررشته تیمی ورزش های زورخانه ای گفت:  یک تیم ورزش زورخانه ای شامل 7 ورزشکار یک ورزشکار میل گیر سنگین و یک کشتی گیر سنگین وزن بالای 90 کیلو گرم می باشد.  هر ورزشکار می تواند در یک رشته تیمی  و دو رشته انفرادی شامل کشتی و هنر های فردی زورخانه ای برای کسب سه مدال شرکت نماید.
مرشد پناهی ها با اشاره به این که این قانون موجب شده ورزشکاران باستانی کار از ورزشکار تک رشته ای خارج شوند افزود: باید به سمت سنت زورخانه و تربیت  ورزشکار «سر و ته مُهر» (ورزشکار کامل چند رشته ای) و جذب کشتی گیران به ورزش زورخانه ای همچون سنت گذشتگان روی آورند.
عباس نمازیان رییس کمیته کشتی پهلوانی  و رحیم جدی رییس کمیته اجرایی  مسابقات IZSF که ازصاحب نظران و داوران ممتاز کشتی جهان  می باشند اجرای این قانون را بسیار مثبت و خوب توصیف  کردند.
در این جلسه همچنین موارد زیر مورد بررسی قرار گرفت.
-    اصلاح طراحی و دوخت  شلوار کشتی پهلوانی و رفع اشکالات آن.
-    تعیین 5 وزن کشتی پهلوانی برای اولین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای قهرمانی جوانان آسیا در تاجیکستان
-    تایید کلیات طرح  ثبت نام اینترنتی از شرکت کنندگان در رویداد های مختلف  که توسط آقایان محمد گوهری و رضا محمودی ارائه شد.
در  این جلسه به پاس مساعی ارزشمند حاج محمد خوشجان در حفظ و گسترس ارزش های ورزش باستانی  از سوی حاج مهدی شیر گیر یادبودی به ایشان اهداء شد.
دکتر سید عبدالله سجادی رییس کمیته فنی IZSF به  جهت حضور در موزامبیک برای بررسی  شرایط میزبانی اولین دوره مسابقات  قهرمانی آفریقا که هم زمان با دهمین دوره بازی های آفریقایی برگزار می شود، در این جلسه حضور نداشت.
۲۶ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۶:۰۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.