برگزاری کنگره جهانی ورزش های زورخانه ای: پذیرش عضویت11 کشور جدید در IZSF

در کنگره جهانی زورخانه اعضاء درخواست عضویت 11 کشور جدید را بررسی کردند و با تایید مجمع عمومی IZSF کشورهای ترکیه، گرجستان، استونی، لاتویا، لهستان، روسیه، فنلاند، اسلواکی، کنیا و زیمباوه عضو فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای شدند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون؛چهارمین کنگره جهانی IZSF با حضور مهندس محسن مهرعلیزاده رییس، سلیمان عبدالواحداف نایب رییس از تاجیکستان، محمد انور جکدلک معاون رییس  و رییس کنفدراسیون آسیایی از افغانستان، مهندس احمد دنیامالی خزانه دار، دکتر سید امیر حسینی دبیرکل و شرکت  15 عضو از آسیا، 12 عضو اروپایی، 7 عضو آفریقایی و یک عضو از آمریکای شمالی برگزار شد.

مهندس محسن مهرعلیزاده رییس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای در ابتدای این کنگره گفت: برای رسیدن به ایده آل ها به 10 تا 15 سال تلاش همه جانبه نیاز داریم اما با نگاه مرحله ای و زمان بندی، باید بگویم درطول هفت سال گذشته به 80درصد از آن اهدافی که می خواستیم رسیده ایم.
وی تاکید کرد: ما بخش قابل توجهی از تلاش 40 ساله تکواندو را در مدت زمان 7 سال طی کرده ایم که این یک موفقیت بزرگ برای ما به حساب می آید که آن را مرهون حمایت های نهادهای اجرایی، مجلس شورای اسلامی ایران و تلاش اعضا هستیم.

رییس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با اشاره به سرمایه گذاری در سطح جوانان و نوجوان با بیان این که مایه خوشحالی است که امروز فدراسیون های ملی و کشورهای عضو IZSF در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان فعال هستند گفت: نخستین دوره مسابقات زورخانه قهرمانی جوانان اروپا در بلاروس برگزار شد و با برنامه ریزی انجام شده نخستین دوره قهرمانی جوانان آسیا هم در زورخانه حکیم ابولقاسم فردوسی شهر دوشنبه برگزار می شود.
در کنگره جهانی زورخانه اعضاء درخواست عضویت 11 کشور جدید را بررسی کردند و با تایید مجمع عمومی IZSF کشورهای ترکیه، گرجستان، استونی، لاتویا، لهستان، روسیه، فنلاند، اسلواکی، کنیا و زیمباوه عضو فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای شدند.

مهندس محسن مهرعلیزاده رییس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای همچنین از تصویب یک بند مهم در اساسنامه IZSF خبر داد و گفت: در اساسنامه اولیه، تهران به عنوان مرکز دائمی این رشته انتخاب شده بود با این فرض که مرکز می توانست در هر کشور دیگری هم باشد، اما با توجه به اهمیت فرهنگی این رشته، دفتر مرکزی این فدراسیون برای همیشه تهران انتخاب شد تا ایرانی ها بتوانند هدایت کننده و مرکز اصلی این رشته باشند.

همچنین بررسی گزارش مالی سال های قبل و پیشنهادهایی در خصوص تقویم ورزشی سال 2011 و 2012 نیز از دیگر موراد مطرح شده در این کنگره بود.
در این کنگره اعضایی از جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، عراق، هند، اندونزی، فیلیپین، نپال، کره جنوبی، چین تایپه، تایلند، مالزی، ازبکستان و بنگلادش از قاره آسیا و کشورهای لیتوانی، گرجستان، استونی، آذربایجان، بلاروس، اکراین، لاتویا، لهستان، روسیه، فنلاند، اسلواکی و آلمان از قاره اروپا و کشورهای آفریقای جنوبی، اوگاندا، بنین، تانزانیا، نیجریه، کنیا و زیمباوه از قاره آفریقا و نماینده ای آمریکا از قاره آمریکای شمالی شرکت کرده بودند. همچنین مهندس جاسم محمد جعفر نایب رییس اول IZSF و وزیر ورزش  و جوانان عراق، پرویز عابدی رییس کنفدراسیون آمریکایی ورزش های زورخانه ای، وان شیک هونگ رییس کمیته بازاریابی IZSF و خشایار حیدری مسئول توسعه زورخانه در قاره اقیانوسیه، جوشکن بیلگی از ترکیه، اوپالی از سریلانکا و نااومی از مالاوی نتوانستند در این کنگره حضور یابند.

چهارمین کنگره جهانی ورزش  های زورخانه ای در سالن همایش های  شورای ملی ورزش وزارت ورزش و جوانان بنگلادش همزمان با سومین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای قهرمانی آسیا برگزار شد.
۲۵ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۲:۲۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.