دکتر کاظمی آشتیانی در گفتگو با خبرنگاران:از نقدهای سازنده در جهت رفع مشکلات استفاده می کنم

سرپرست فدراسیون دوومیدانی اعلام کرد:‌ همواره نقدهای سازنده را در نظر گرفته است چرا که معتقد است مثل هر انسان دیگری اشتباهاتی خواهد داشت بنابراین باید تلاش کند تا با دریافت نقدها ، در جهت اصلاح امور حرکت کند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، دکتر محمد رضا کاظمی آشتیانی در نشست صمیمانه با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود:‌ با دریافت نقد های سازنده تلاش می کنیم تا مشکلات را به کمترین حد ممکن برسانیم و هیچ وقت به دنبال خنثی کردن اظهارات منتقدان نبوده ایم.

وی افزود: معتقدم بسیاری از مشکلات را می توانم با دریافت نقدهای سازنده برطرف کنم ، تا امروز در زندگی اینگونه عمل کرده و نتایج خوبی نیز کسب کرده ام شاید در کوتاه مدت جوابگو نبوده اما در بلند مدت اثرات خوب و ماندگاری داشته است.

**نظارت و کنترل دوپینگ در دوومیدانی شدت یافته است
سرپرست فدراسیون دوومیدانی با بیان اینکه کار کنترل دوپینگ در ایران از سال 1375 شروع شد و فدراسیون دوومیدانی در این حوزه پیشرو بودف گفت: ‌در سال 1380 سیستمی راه اندازی شد که که توسط فدراسیون پزشکی ورزشی در کشورمان فعال شد و براساس آن مسوولان کنترل دوپینگ کشورمان (نادو) از ورزشکاران تست دوپینگ گرفتند.
سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت:‌ ‌فدراسیون دوومیدانی علاوه بر اقدامات وادا در ایران در راه کنترل دوپینگ به لایه بعدی مبارزه وارد شده است به این صورت که در سطح محلی نیز اقدام به نمونه گیری از ورزشکاران می کند اقدامی که هنوز در هیچ یک از فدراسیون های کشور انجام نشده است.

دکتر آشتیانی با بیان اینکه خود یکی از اعضای ستاد کنترل دوپینگ دوومیدانی آسیا است، اظهار داشت: از آنجا که خط مشی را از کنترل دوپینگ آسیا و فدراسیون جهانی دوومیدانی می گیریم و تلاش می شود آخرین راهکارها و برنامه های ستاد کنترل دوپینگ جهان را در فدراسیون دوومیدانی به اجرا بگذارد.
وی افزود:‌ما امروز در دوومیدانی کنترل دوپینگ را به حدی جدی گرفته ایم که شاهد مثبت شدن تست ورزشکاران خود در خارج از کشور نباشیم، البته دوپینگ به مانند کوه یخ می ماند، به طوری که همه تنها قله را می بینند اما بخش اعظمی از کوه در زیر آب پنهان شده است، بنابراین با از بین بردن قله، کوه از بین نمی رود و تنها راه مبارزه با کوه یخ، از بین بردن آن از پایین است. دکتر آشتیانی گفت: باید بصورت ریشه ای با دوپینگ مبارزه کرد به این معنا که از رده های پایه نمونه گیری آغاز شود چرا که این رده سنی نیز در مواردی شاهد دوپینگ توسط ورزشکاران هستیم. سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت:‌ این رویکرد از اولین روزهایی که به فدراسیون آمدم در دستور کار قرار گرفت بنابراین با برگزاری مسابقات مختلف از اول سال جاری تاکنون در مسابقات قهرمانی کشور، جایزه بزرگ ها ، اردوهای مختلف و حتی مسابقات سطح استانی ماموران کنترل دوپینگ نمونه گیری انجام شد.

دکتر آشتیانی با بیان اینکه ستاد بین المللی مبارزه با دوپینگ چند رویکرد متفاوت در خصوص این موضوع دارد، اظهار داشت:‌ اگر در سح بین المللی از ورزشکار یک کشور تست گرفته شود و وی دوپینگی باشد، یک نمره منفی است اما اگر توسط ستاد مبارزه با دوپینگ آن کشور ورزشکار دوپینگی پیدا شود، یک امتیاز مثبت از سوی ستاد بین المللی مبارزه با دوپینگ برای آن کشور به حساب می آید چرا که نشانگر عزم آن کشور در راه کنترل دوپینگ است.
وی تصریح کرد: اگر در مرحله سوم یعنی در سطح محلی که هم اکنون در فدراسیون دوومیدانی در حال اجرا است، چنین گزارشی به دست مسوولان ستاد بین المللی کنترل دوپینگ (وادا ) یا ستاد کنترل دوپینگ آسیا برسد، علاوه بر امتیاز مثبت، از فدراسیون مربوطه تقدیر و تشکر می شود. سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت:‌ امروز ستاد کنترل دوپینگ آسیا به دلیل فعالیت های اخیر ایران در این بخش از مسوولان فدراسیون دوومیدانی تقدیر کرده است که همین مسئله باعث شده مسوولان کنفدراسیون آسیا نیز از عملکرد ما در این بخش راضی باشند.

دکتر آشتیانی با اشاره به برگزاری جلسه کنترل دوپینگ در حاشیه مسابقات قهرمانی آسیا در کوبه ژاپن گفت: رییس کمیته پزشکی و کنترل دوپینگ آسیا نیز از این اقدام ایران تشکر کرد.
سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت‌: اما متاسفانه  با واکنش منفی برخی از رسانه ها روبرو شدیم چرا که اقداماتی ریشه ای با هدف کاهش دوپینگ در ورزش انجام داده ایم.
دکتر آشتیانی با بیان اینکه متاسفانه در خصوص کنترل دوپینگ در ایران توضیحات کامل و جامعی داده نشده است که همگان به آن اطلاع کامل داشته باشند، گفت: اگر در داخل کشور ماموران ایران نمونه گیری کنند و همه نمونه ها مثبت اعلام شود این مسئله نه تنها نمره منفی در سطح جهانی برای ایران ندارد بلکه نشان دهنده فعالیت گسترده مسوولان ایران در امر کنترل دوپینگ است.
سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت: کشور پیشرو در این خصوص اقدامات خوبی انجام داده است بطوری که حتی موفق به یافتن 97 ورزشکار دوپینگی در کشور خود شده اند.
دکتر آشتیانی با اشاره به عملکرد کشورهای مطرح در این حوزه گفت:‌ همه علاقمندان با مراجعه به سایت فدراسیون بین المللی دوومیدانی می توانند به راحتی به قسمت کنترل دوپینگ مراجعه کنند و نام ورزشکار دوپینگی یک کشور، داروی مصرف شده توسط وی و دستگاه یا سازمان تست گیرنده را به راحتی پیدا کنند.
وی با بیان اینکه امروز عصر ارتباطات است، اظهار داشت:‌همه می توانند با مراجعه به اینترنت در کوتاه ترین زمان ممکن نام ورزشکاران دوپینگی کشور ها را پیدا کنند بنابراین خبرنگاران نیازی به مسوولان یک فدراسیون برای دسترسی به این اطلاعات ندارند.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت:‌ ‌اگر ما در کشور تست دوپینگ نگیریم و ورزشکار را به حال خود بگذاریم ، با هیچ حاشیه ای روبرو نمی شویم اما در نهایت در مسابقات برون مرزی، شاهد دوپینگی شدن ورزشکار خود خواهیم بود که باعث لطمات جبران ناپذیری خواهد بود.
وی با بیان اینکه دوپینگ در ورزش غیر قابل اجتناب نیست، اظهار داشت:‌در بیانیه ای که توسط ستاد کنترل دوپینگ صادر شده و مورد تایید فدراسیون بین المللی دوومیدانی نیز بوده، آمده است که مسوول مثبت شدن دوپینگ یک ورزش، خود ورزشکار است و فدراسیون مسوول دوپینگ ورزشکار نیست.
به گفته دکتر آشتیانی، 99 درصد ورزشکاران با علم به این مسئله دوپینگ می کنند اما در روزهای اول منکر دوپینگ می شوند و به مرور زمان مثلا پس از 6 ماه ، به این نتیجه می رسند که مقصر خودشان بودند.
سرپرست فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت:‌ مهمترین رکن در کنترل دوپینگ آموزش است ، باید اول آموزش دهیم، برنامه ریزی کنیم و کار فرهنگی بیشتری انجام دهیم و در طول سال تعداد تست های بیشتری از ورزشکاران بگیریم.

** رهنمودهای وزیر محترم را سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد
سرپرست فدراسیون دوومیدانی با اشاره به نخستین نشست وزیر ورزش و جوانان با روسای فدراسیون ها اظهار داشت که وزیر ورزش در این نشست با اشاره به اینکه از دیر باز در جامعه ما به علما و پهلوانان اهمیت فراوانی داده می شد، خواستار منش پلهوانی در فدراسیون ها شد.
وی افزود: چارت جدید ورزش کشور نیز بزودی تبیین می شود و در اختیار فدراسیون ها قرار می گیرد، ما نیز مطابق با چارت ابلاغ شده آنچه که سایر فدراسیون های دوومیدانی در سراسر جهان انجام می دهند، کار را دنبال می کنیم.
دکتر کاظمی آشتیانی گفت:‌‌ استعدادیابی، پشتوانه سازی و قهرمانی در فدراسیون دوومیدانی انجام می شود و تلاش می کنیم در کسب سهمیه المپیک موفقتر باشیم.

هدف ما در المپیک ، رسیدن به فینال برای نخستین بار در تاریخ دوومیدانی ایران است
دکتر آشتیانی در ادامه با اشاره به وجود ورزشکاران خوب و آتیه دار در دوومیدانی ایران گفت:‌ ما ورزشکارانی داریم که به تازگی به جمع برترین های جهان اضافه شده اند، مریم طوسی در مسابقات قهرمانی آسیا دوبار راهی مرحله فینال شد و سجاد هاشمی آهنگری به تازگی با درخشش در مسابقات ارتش های جهان با کسب مقام نخست و شکستن رکورد ایران، در بین برترین دوندگان 400 متر جهان قرار گرفت . وی با بیان اینکه هاشمی آهنگری هم اکنون یکی از کم سن و سال ترین ورزشکاران برتر جهان در 400 متر است، گفت:‌ وی هم اکنون جزو سه دونده جوان تاپ لیست جهانی از نظر سن و سال است بطوری که چند دونده جوان آمریکا در این لیست پس از هاشمی قرار دارند.

پشتوانه سازی را در دستور کار قرار داده ایم
دکتر آشتیانی با اشاره به برگزاری اردوهای متعدد در داخل کشور گفت:‌ دو روز است اردوی دوهای نیمه استقامت در مجموعه آفتاب شروع شده است و حدود 15 ورزشکار با سرپرستی، احمد گودرزی رییس کمیته دوهای نیمه استقامت کار خود را شروع کرده اند تا در آینده نزدیک در این رشته ها نیز پشتتوانه داشته باشیم. سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت:‌ ‌بلافاصله پس از آن اردوی پرش ها و دوهای سرعت شروع می شد و ورزشکاران پرتابی در شهرکرد و دیگر نقاط ایران در حال تمرین هستند. وی گفت:‌ بنابراین وقتی اردوهای مختلف برگزار می کنید و به همه رشته ها بها می دهید، در آینده نزدیک پشتوانه های خوبی در رشته های مختلف خواهید داشت. دکتر آشتیانی با بیان اینکه در پرتاب ها پشتوانه های خوبی داریم ، اظهار داشت:‌ ابراهیم نوح نژاد رییس کمیته پرتاب ها جوان با استعدادی را پیدا کرده است که امیدواریم در آینده بتواند جزو برترین ها باشد. وی افزود:‌ ما در پرتاب نیزه بسیار ضعیف هستیم اما در این رشته می توانیم جزو برترین های جهان باشیم ما در پرتاب نیزه ، "دانقطار یاقوتی" را داشته ایم که در حالت ایستاده نیزه را به مسافت 60 متر می انداخت اما وقتی تمرین می کرد تنها چند متر بیشتر می انداخت در حالی که توانایی تا 78 متر را داشت.
دکتر آشتیانی اظهار داشت: در پرش ارتفاع امروز امین حسین زاده رهبر و کیوان قنبرزاده را داریم که به ترتیب 2 متر و 25 سانتی متر و 2 متر و 20 سانتی متر می پرند، اما ایراداتی در پرش سه گام و پرش طول داریم که برای انها نیز برنامه هایی در نظر گرفته ایم.

سهمیه بیشتری می گیریم
سرپرست فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت:‌ تلاش می کنیم سهمیه های بیشتری در این دوره بگیریم و امید زیادی به کسب نتایج بهتر در بازی های المپیک داریم چرا که در سه ماده شانس رسیدن به فینال در المپیک را داریم. وی با با بیان اینکه تا به امروز رسیدن ورزشکار ایرانی به فینال مسابقات دوومیدانی المپیک سابقه نداشته است، گفت: باید اوال بتوانیم به این هدف دست پیدا کنیم پس از ان به هدف بزرگتری یعنی کسب مدال درالمپیک بیندیشیم.
وی با اشاره به عملکرد احسان حدادی در مسابقات اخیر دایمون لیگ گفت:‌تا با امروز تمام پیش بینی ها در خصوص این ورزشکار شایسته کشورمان درست از آب درآمده است و وی روز به روز در حال بهتر شدن است و توانایی و لیاقت بهتر شدن را هم دارد.
دکتر آشتیانی ‌در خصوص سجاد مرادی نیز گفت:‌ پیش بینی ها خوب است ، امید زیادی به نیک فر داریم، سجاد هاشمی آهنگری ما را خوش بین کرده است اما باید مراقب باشیم تا وی در بالاترین سطح آمادگی راهی بازی های المپیک شود.
وی با اشاره به عملکرد مریم طوسی گفت: ‌پیش بینی ها در خصوص این ورزشکار کشورمان بسیار امید بخش است، در خصوص پرش ارتفاع نیز خوش بین هستیم هر چند که خیلی زود است در این خصوص اظهار نظر کنیم اما امیدواریم بتوانیم سهمیه المپیک را در این رشته به دست آوریم.

سجاد مرادی پس از مسابقات قهرمانی جهان به الجزایر می رود
دکتر آشتیانی در خصوص مربی سجاد مرادی گفت:‌ سعید گورنیچ الجزایری یکی از بهترین مربیان حال حاضر دنیا قرار بود که به ایران بیاید اما سجاد مرادی درخواست کرد پس از مسابقات قهرمانی جهان برای تمرین با این مربی به الجزایر برود. وی افزود:‌ بزودی مربی الجزایری دیگری وارد کشورمان خواهد شد تا با سایر ورزشکاران نیمه استقامت ایران کار کند و در عین حال چند مربی ایرانی نیز در کنار وی فعالیت خواهند کرد تا پس از کسب تجربه به سایر نقاط ایران اعزام شوند.

** حدادی مربی خود را پیدا کرده است
دکتر کاظمی آشتیانی در خصوص آخرین وضعیت مربی حدادی نیز گفت:‌احسان حدادی موفق شده مربی مد نظر خود را پیدا کند. وی افزود: ‌این مربی روس سابقه قهرمانی در پرتاب دیسک را دارد و پرتاب هایی بالاتر از 67 متر داشته است و قرار شده در چند روز آینده بیوگرافی کامل خود را به دست ما برساند تا با وی قرارداد بسته شود.
وی در خصوص پرتاب های متفاوت حداد نیز گفت: باید به گونه ای حرکت کرد که ورزشکار در بهترین شرایط در المپیک حاضر شود برنامه فدراسیون برای حدادی نیز اینگونه است تا در المپیک موفق شود.
دکتر آشتیانی گفت:‌ مالاچوفسکی قهرمان دیگر این ماده در مسابقات قهرمانی ارتش های جهان 51 متر پرتاب کرد در حالی که محمد صمیمی در این مسابقات با 61 متر به مقام قهرمانی رسید، اما این به معنای برتری یا ضعیف شدن یک ورزشکار نیست.

۲۴ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۳:۴۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.