دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی عنوان داشت: ضرورت ارائه گسترده خدمات پزشکی ورزشی در استان ها

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی عملکرد هیات پزشکی ورزشی استان آذربایجان شرقی را قابل قبول دانست و گفت:خوشبختانه همکاران ما در این هیات پرانرژی و با قدرت در حال ارائه خدمات لازم به جامعه ورزش استان هستند، اما ضروری است که در بخش خدمات درمانی تلاش بیشتری صورت گیرد.

 دکتر داود آزادبخت در گفت وگو با سایت خبری فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به بازدید اخیر خود از هیات پزشکی ورزشی آذربایجان شرقی ، اظهار داشت:در یکی از مهمترین بخش های این سفر استانی نشستی را با شروین اسبقیان مدیرکل تربیت بدنی استان داشتیم که در این نشست مدیرکل تربیت بدنی استان بر حمایت از هیات پزشکی ورزشی  و همچنین گسترش فعالیت های این هیات تاکید کرد. در این  رابطه از جمله طرح های خوبی که در آذربایجان شرقی پیگیری می شود اینکه تربیت بدنی استان به منظور  عضویت 50 هزار نفر از دانش آموزان استان در کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی پیشقدم شده است..

وی با بیان اینکه همکاری تنگاتنگ هیات پزشکی با ادراه کل تربیت بدنی بسیار امیدوار کننده است، گفت: این همکاری بویژه در حوزه آموزش بسیار ملموس است چرا که دکتر مددی مسئول کمیته آموزش هیات در  بحث های آموزشی اداره کل نیز فعال است.

دکتر آزادبخت از دیگر نقاط قوت هیات پزشکی ورزشی آذربایجان شرقی همکاری خوب با هلال احمر استان دانست و ادامه داد: در این سفر بازدیدی هم از باشگاه پرورش اندام تبریز داشیتم که در نوع خود جالب توجه بود باشگاهی که در آن به تغذیه سالم ورزشکاران نگاه جدی و عملی وجود داشت.

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به عیادتی که از  جودوکاری به نام مهدی کی قبادی در تبریز داشت، گفت: این ورزشکار عزیز متاسفانه هنگام تمرین ، از ناحیه مهره های 5 و 6 با آسیب دیدگی مواجه شده است و در واقع با توجه به اینکه دچار شوک نخاعی شده نه قطع نخاع، امید به بهبود او وجود دارد بنابراین در این رابطه قرار شد کمیته توانبخشی هیات خدمات فیزیوتراپی لازم را به  صورت رایگان به این ورزشکار ارائه کند.

وی خاطر نشان کرد: بازدیدی هم از کلینیک درمانی هیات داشتیم و قرار شد در این رابطه هرچه سریع تر هیات نسبت به  تکمیل و راه اندازی بخش های مختلف این هیات اقدام کند چرا که در بخش چارت تشکیلاتی هم اکنون در حدود 18 شهر استان هیات پزشکی ورزشی فعال شده و ضروری است که کلینیک هیات در تبریز توانایی ارائه خدمات جامع را به همه ورزشکاران استان و حتی استان های همجوار داشته باشد، همان طور که همه هیات های پزشکی ورزشی باید در حد خود قابلیت ارائه خدمات درمانی را داشته باشند.

دکتر آزادبخت در این سفر  همچنین در همایش باشگاه های آذربایجان شرقی شرکت کرده و مباحیث را درباره ضرورت بحث پزشکی ورزشی و همچنین آشنایی با دوپینگ و مواد نیروزا برای شرکت کنندگان در این همایش تبیین کرد. بازدید از شهرستان اسکو و وضعیت پزشکی ورزشی این شهرستان از دیگر برنامه های دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی در این سفر بود.

۲۳ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۵:۳۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.