نشست وزیر ورزش و جوانان با روسای فدراسیونهای ورزشی؛دکتر عباسی: باید ساختاری محکم و استوار ایجاد کنیم که مایه مباهات باشد

نشست وزیر ورزش و جوانان با روسای فدراسیونهای ورزشی؛دکتر عباسی: باید ساختاری محکم و استوار ایجاد کنیم که مایه مباهات باشد
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تاخیر چند ماهه در ایجاد ساختار وزارت ورزش و جوانان و زمان باقی مانده تا پایان دولت دهم گفت: باید این حقیقت را که ما در این برهه مسئولیت ایجاد وزارت ورزش را برعهده داریم پذیرفته و بر اساس آن ساختاری محکم و استوار که مایه مباهات باشد را شکل دهیم.



به گزارش روابط عمومی کمیته مکلی المپیک و به نقل از پایگاه خبری ورزش و جوانان ایران در نشست دکتر عباسی با روسای فدراسیونهای ورزشی که دیشب در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: باید شاکله ای برای این وزارت نوپا بوجود آوریم که منطبق بر واقعیات و بر اساس نیازهای کشور باشد؛تشکیلاتی خوش ترکیب با ساختاری چابک کارآمد و مثمر ثمر.کاری که ممکن است همگی اذعان داشته باشیم که در درازمدت شدنی است، اما مهم این است که در فرصت محدود و کم پیش رو،با بهره گیری هوشمندانه از زمان و ظرفیتها واستعدادهای موجود ماموریت خود را پیش برده وبه انجام برسانیم.

دکتر عباسی اظهار داشت: باید توجه داشت که در وضع کنونی و شرایط موجوداز یک روز به میزان یک ماه بهره وری کنیم.اینکه به ازای هر یک روز به همان اندازه فرصت سازی نماییم بی تردید از کار عقب خواهیم ماند و تلاشمان بی نتیجه خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد:اینکه ماه مبارک و پر برکت رمضان طلیعه حرکت ما به سوی تشکیل وزارت ورزش و جوانان است جای شکرگزاری و امیدواری بسیار دارد. قطعاْ با یاری جستن از خداوند متعال، به حول و قوه الهی با دوری جستن از منیت هاو فردی نگری می توانیم با توجه به حقایق حوزه ورزش و جوانان، ضمن حفظ منافع کلان این دو مقوله، گامهای موثر و عظیمی در مسیر شکل گیری این وزارت خانه بر داریم.

وی افزود:نتیجه تمام این تلاشها، جوششها و برنامه ها سلامت نسل جوان کشور و بالطبع تعالی شخصیت و سربلندی و اعتلای جامعه خواهد بود.
دکتر عباسی گفت:بار دیگر تاکید می کنم که در راه تشکیل وزارت ورزش و جوانان ورزش همگانی از جمله اولویت های اصلی ما خواهد بود. همچنین توجه به ورزش قهرمانی و قهرمانان نیز از مموضوعات مهم که با نگاه ویژه به انها پرداخته خواهد شد.

وی اظهار داشت:باید عام مردم را به سوی ورزش سوق دهیم. شاید برخی فدراسیونها آنچنان امیدوار به کسب مدالهای رنگارنگ در رقابتهای المپیک جهانی و آسیایی نباشند اما باید توجه کردکه رشته ورزشی تحت مدیریت آنها شاید این امکان را داشته باشد که با تسری در میان جامعه به یک رشته ورزشی همگانی مبدل گردد.

وی همچنین تاکید کرد:ورزش بانوان نیز از جایگاه ویژه ای در برنامه ها برخوردار است. بدون شک سلامت دختران، زنان و مادران در کنار اجرای برنامه های تربیتی، در میان عموم مردم جامعه سلامت و استحکام خانواده را تضمین خواهد کرد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: نکته مهم دیگر اخلاق پهلوانی، حفظ و احیای آن است.از دیرباز علما و پهلوانان در کشور ما دارای حرمت و اعتبار خاصی بوده اند و این دلیلی ندارد جز منش، رفتار، اخلاق و خصائل نیک ایشان.

دکتر عباسی گفت: بدون شک توجه به ورزشهای اصیل و پهلوانی نیز از اهم برنامه های وزارت ورزش و جوانان خواهد بود.اما باید این مهم را نیز مدنظر قرار داد که به همان اندازه که مصلحت مخاطب ورزش اهمیت دارد توجه به خواست او نیز مهم است. لذاباید در تدوین برنامه ها و اجرای آن از افراط و تفریط دوری جست .

دکتر عباسی به تعامل و مشارکت سایر وزارت خانه ها، نهادها و سازمان ها با تشکیلات ورزش و جوانان اشاره کرد و افزود: پیوند مناسب میان وزارت ورزش و جوانان با وزارت خانه هابی چون آموزش و پروش و همچنین علوم، تحقیقات و فن آوری می تواندحرکتی بنیادین و برجسته باشد که نتایج بسیار ارزشمندی را در پی خواهد داشت.

وی با تاکید دوباره بر رعایت عدالت در توزیع منابع افزود:باید در اجرای امور،انضباط و ضوابط را جاری کرده و روابط را به فراموشی سپرد.

دکتر عباسی گفت: ستادی برای ایجاد وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده و از همه می خواهیم که با ارایه نقطه نظرات و پیشنهادات خود به این ستاد درایجاد ساختار آن مشارکت فعال داشته باشند تا در کوتاه ترین زمان ممکن به چارت تشکیلاتی مناسبی برای آن دست پیدا کنیم.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت:ازالمپیک ۱۹۴۸ لندن که مرحوم جعفر سلماسی در رشته وزنه برداری نخستین مدال المپیکی ایرا را کسب کرد تا بازیهای االمپیک ۲۰۰۸ پکن که هادی ساعی مدال طلای تکواندو را برگردن آویخت ملت ماهمواره با موفقیت فرزندان خوددر میادین بزرگ ورزشی مسرور و سرشار از افتخار شده است. باید توجه داشته باشیم که غرور ملی و سربلندی اجتماعی حسی است که می توان با نگاه ویژه به ورزش آن را به ملت سربلند و شایسته ایران اسلامی هدیه کرد.

وی با تایید نگرانیهای موجود در میان رشته های المپیکی که خود را برای حور در بازیهای ۲۰۱۱ لندن آماده می کنند گفت:ستاد عالی مشترک وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تشکیل شده و در راستای تدارک مناسب، نظارت بر عملکرد، رفع موانع و مشکلات و سایر موضوعات مرتبط، لازم است تانشستهای تخصصی فدراسیونهایی که شانس موفقیت و حتی حضور در المپیک را دارند با این ستاد بصورت جدی و مسمتر برگزار شود.

دکتر عباسی در پایان با اشاره به تاخیر صورت گرفته در اهدا جوایز قهرمانان تاکید کرد: دستورات لازم برای تسریع این امر صادر شده است. از طرفی تصمیم داریم از فدراسیونهایی که ورزشکارانشان در بازیهای آسیایی گوانگژو خوش درخشیدند نیز به نحوی شایسته تقدیر نماییم، چراکه معتقدیم برنامه ریزی و مدیریت مسئولین و دست اندرکاران این مجموعه ها بوده است که به موفقیت ملی پوشان منجر شده است.

یزدانی خرم(کشتی)،ناطق نوری(بوکس)،شایسته(تنیس)،آیت الهی(شنا)،سعیدی(گلف)،پورکاظمی (پزشکی)،صفارزاده( پهلوانی و زورخانه ای)از جمله روسای فدراسیونهای ورزشی بودند که در دراین نشست با سخنانی موضوعات مختلف را ارایه کردند.


 
    
۲۳ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۲:۰۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.